Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] przestał działać elektroniczny licznik berlingo 2.0 HDI 2002r

danielkura 21 Mar 2022 20:24 369 7
  • #1
    danielkura
    Level 10  
    Dzień dobry dziś miałem problem z licznikiem 9645444380 Berlingo 2.0 HDI 2002r. Jest to licznik elektroniczny tzn. pokazuje km cyfrowo, problem był tego typu iż nagle zgasł przebieg i nie mogłem odpalić auta. Działały kontrolki na dole pod zegarami ale nie pokazywało km. Wielokrotne próby np. zamykania , otwierania auta , bądź próby przekręcenia kluczyka itd. nie pomagały. Wpadłem na pomysł odpięcia głównego zasilania od modułu - chyba BSI, który znajduje się pod bezpiecznikami wewnątrz auta , odczekałem dłuższą chwilę , podpięcie i licznik zadziałał odpaliłem auto. Podczas jazdy do domu opadły wskazówki w zegarach , przestał nabijać kilometry ale je pokazywał, auto dalej jechało. Po przyjeździe do domu zgasiłem auto , zgasły w okienku km auta znów nie mogłem odpalić. Co to może być ? Licznik ? Moduł BSI ? Z innych objawów: od dość długiego czasu nie mogę skasować na liczniku trybu serwisowego wymiany oleju , nie mogę ustawić zegara , przez manetkę nie działa spryskiwacz szyb - przerobiłem go na osobny przycisk. Przyciski w zegarach działają czyli mogę kasować km i rozjaśnić bądź ściemniać zegary. Jak działają km , działa prędkościomierz i obrotomierz bez problemu jak i wskaźnik poziomu paliwa i temperatury. Prawie od początku od zakupu auta nie działa podgrzewanie świec tzn. brak kontrolki informującej o grzaniu (jak kupiłem auto kontrolka się świeciła ale świec nie grzało), przerobiłem grzanie na krótko, uruchamiam je przez przytrzymanie przycisku na kilka sekund , ale chyba prąd do świec idzie przez moduł do podgrzewania ponieważ po przekręceniu kluczyka i odczekaniu kilku sekund nim opalę jakiś przekaźnik się rozłącza , czyli może moduł działa tylko niema informacji na desce że świece się grzeją. Wszystkie bezpieczniki całe brak zwarcia , auto przez zimę było garażowane ale mało jeździło. Prócz w/w drobnych usterek auto cały czas jeździło bez problemu aż do dziś, do momentu nagłego zgaszenia zegarów. Nie wiem czy dać do naprawy zegary czy moduł, a jak kupię używane zegary (czy muszą być o tych samych numerach , czy tylko wtyczki te same ) to przebieg auta się zczyta z modułu który jest w aucie czy będzie pokazywać to co jest na używanych zegarach. Jeszcze jeden objaw , brak ssania poniżej 10 stopni na dworze, tzn. odpalę auto , po przegazowaniu auto gaśnie nie trzyma podwyższonych obrotów, ale wystarczy że silnik złapie lekko temperaturę już nie gaśnie, czujnik temperatury w silniku zmieniony. Dziękuję za jakiekolwiek informacje pozdrawiam
  • #2
    stalin2
    Level 16  
    ja bym szukał i poprawił zimne luty w bsi i liczniku , również wszystkie kostki od kabli wyczyścić i sprawdzić bo na pewno są zaśniedziałe
  • #3
    Piasek80
    Level 31  
    BSM: kup jakiś dobry preparat do styków elektrycznych i delikatnie rozepnij każde połączenie, kostkę, przekaźnik wypnij, podobnie bezpieczniki. Obejrzyj szczególnie piny bo te cieniutkie igiełki lubią się odłamywać (utleniły się i zgniły). Jeżeli wszystko na swoim miejscu zapsikać preparatem i delitanie poskładać. Jeżeli w którymś już te igiełki będą połamane - niestety trzeba szukać drugiego całego BSM.
  • #4
    danielkura
    Level 10  
    Jak przestały działać świece , kasowanie przeglądów , ustawianie zegara ( to było jakieś 4-5 lata temu) to BSI które jest wewnątrz auta rozebrałem, pod lupą nic ciekawego nie znalazłem - nadpalone nic nie było , po złożeniu auto jeździło do dziś (choć w/w usterki nie działały). Dziś zgasły liczniki i auta nie mogłem odpalić , wyciągnąłem licznik piny są całe , we wtykach BSI (które jest pod bezpiecznikami) nic ciekawego nie stwierdziłem (żadnego zaśniedzenia i rdzy) choć go nie rozbierałem na czynniki pierwsze jak wtedy, za dwa dni będę miał czas by znów zajrzeć i posikam wszystkie wtyki choć wilgoci w aucie nie mam , ale lata mogą robić swoje. A za pokazywanie km na liczniku odpowiada BSI wewnątrz auta czy jakieś inne np. w komorze silnika , bo chyba jakiś sterownik od czegoś jest za akumulatorem .
  • #6
    danielkura
    Level 10  
    kilka lat temu tak , dziś nie . Posikam styki i pojeżdżę autem ale dopiero za dwa dni , w/w usterki już mi nie przeszkadzają bo się do nich przyzwyczaiłem i nie mają wpływu na działanie auta - jazdę, tylko żeby szło je odpalić , bo gorzej jak zgaśnie gdzieś na środku ulicy i nie będę mógł szybko odpalić i opuścić skrzyżowania .
  • #7
    danielkura
    Level 10  
    Tydzień temu ponownie miałem ten sam problem , samochód wylądował u elektryka . BSI okazało się dobre , zostały przeczyszczone styki i wymienione bezpieczniki na nowe wewnątrz kabiny ( takie info przekazał elektryk) i samochód wrócił do życia . Jak to francuzy - drobnostki unieruchamiają auto . Temat uważam za zamknięty
  • #8
    danielkura
    Level 10  
    Do dziś auto śmiga bez zarzutu, przeczyszczenie styków i wymiana bezpieczników pomogła, również do życia wrócił sterownik podgrzewania świec, tylko że grzeje dość krótko i założenie osobnego przycisku bardziej się opłaca bo po dłuższym podgrzaniu auto przy minusie zapala odrazu , a po samym sterowniku trochę trzeba pokręcić bo za krótko świece są grzane. Auto gasło na wolnych obrotach jak było zimne , tez to się naprawiło .