Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

przestał działać elektroniczny licznik berlingo 2.0 HDI 2002r

danielkura 21 Mar 2022 20:24 177 6
  • #1
    danielkura
    Level 10  
    Dzień dobry dziś miałem problem z licznikiem 9645444380 Berlingo 2.0 HDI 2002r. Jest to licznik elektroniczny tzn. pokazuje km cyfrowo, problem był tego typu iż nagle zgasł przebieg i nie mogłem odpalić auta. Działały kontrolki na dole pod zegarami ale nie pokazywało km. Wielokrotne próby np. zamykania , otwierania auta , bądź próby przekręcenia kluczyka itd. nie pomagały. Wpadłem na pomysł odpięcia głównego zasilania od modułu - chyba BSI, który znajduje się pod bezpiecznikami wewnątrz auta , odczekałem dłuższą chwilę , podpięcie i licznik zadziałał odpaliłem auto. Podczas jazdy do domu opadły wskazówki w zegarach , przestał nabijać kilometry ale je pokazywał, auto dalej jechało. Po przyjeździe do domu zgasiłem auto , zgasły w okienku km auta znów nie mogłem odpalić. Co to może być ? Licznik ? Moduł BSI ? Z innych objawów: od dość długiego czasu nie mogę skasować na liczniku trybu serwisowego wymiany oleju , nie mogę ustawić zegara , przez manetkę nie działa spryskiwacz szyb - przerobiłem go na osobny przycisk. Przyciski w zegarach działają czyli mogę kasować km i rozjaśnić bądź ściemniać zegary. Jak działają km , działa prędkościomierz i obrotomierz bez problemu jak i wskaźnik poziomu paliwa i temperatury. Prawie od początku od zakupu auta nie działa podgrzewanie świec tzn. brak kontrolki informującej o grzaniu (jak kupiłem auto kontrolka się świeciła ale świec nie grzało), przerobiłem grzanie na krótko, uruchamiam je przez przytrzymanie przycisku na kilka sekund , ale chyba prąd do świec idzie przez moduł do podgrzewania ponieważ po przekręceniu kluczyka i odczekaniu kilku sekund nim opalę jakiś przekaźnik się rozłącza , czyli może moduł działa tylko niema informacji na desce że świece się grzeją. Wszystkie bezpieczniki całe brak zwarcia , auto przez zimę było garażowane ale mało jeździło. Prócz w/w drobnych usterek auto cały czas jeździło bez problemu aż do dziś, do momentu nagłego zgaszenia zegarów. Nie wiem czy dać do naprawy zegary czy moduł, a jak kupię używane zegary (czy muszą być o tych samych numerach , czy tylko wtyczki te same ) to przebieg auta się zczyta z modułu który jest w aucie czy będzie pokazywać to co jest na używanych zegarach. Jeszcze jeden objaw , brak ssania poniżej 10 stopni na dworze, tzn. odpalę auto , po przegazowaniu auto gaśnie nie trzyma podwyższonych obrotów, ale wystarczy że silnik złapie lekko temperaturę już nie gaśnie, czujnik temperatury w silniku zmieniony. Dziękuję za jakiekolwiek informacje pozdrawiam
  • #2
    stalin2
    Level 15  
    ja bym szukał i poprawił zimne luty w bsi i liczniku , również wszystkie kostki od kabli wyczyścić i sprawdzić bo na pewno są zaśniedziałe
  • #3
    Piasek80
    Level 31  
    BSM: kup jakiś dobry preparat do styków elektrycznych i delikatnie rozepnij każde połączenie, kostkę, przekaźnik wypnij, podobnie bezpieczniki. Obejrzyj szczególnie piny bo te cieniutkie igiełki lubią się odłamywać (utleniły się i zgniły). Jeżeli wszystko na swoim miejscu zapsikać preparatem i delitanie poskładać. Jeżeli w którymś już te igiełki będą połamane - niestety trzeba szukać drugiego całego BSM.
  • #4
    danielkura
    Level 10  
    Jak przestały działać świece , kasowanie przeglądów , ustawianie zegara ( to było jakieś 4-5 lata temu) to BSI które jest wewnątrz auta rozebrałem, pod lupą nic ciekawego nie znalazłem - nadpalone nic nie było , po złożeniu auto jeździło do dziś (choć w/w usterki nie działały). Dziś zgasły liczniki i auta nie mogłem odpalić , wyciągnąłem licznik piny są całe , we wtykach BSI (które jest pod bezpiecznikami) nic ciekawego nie stwierdziłem (żadnego zaśniedzenia i rdzy) choć go nie rozbierałem na czynniki pierwsze jak wtedy, za dwa dni będę miał czas by znów zajrzeć i posikam wszystkie wtyki choć wilgoci w aucie nie mam , ale lata mogą robić swoje. A za pokazywanie km na liczniku odpowiada BSI wewnątrz auta czy jakieś inne np. w komorze silnika , bo chyba jakiś sterownik od czegoś jest za akumulatorem .
  • #6
    danielkura
    Level 10  
    kilka lat temu tak , dziś nie . Posikam styki i pojeżdżę autem ale dopiero za dwa dni , w/w usterki już mi nie przeszkadzają bo się do nich przyzwyczaiłem i nie mają wpływu na działanie auta - jazdę, tylko żeby szło je odpalić , bo gorzej jak zgaśnie gdzieś na środku ulicy i nie będę mógł szybko odpalić i opuścić skrzyżowania .
  • #7
    danielkura
    Level 10  
    Tydzień temu ponownie miałem ten sam problem , samochód wylądował u elektryka . BSI okazało się dobre , zostały przeczyszczone styki i wymienione bezpieczniki na nowe wewnątrz kabiny ( takie info przekazał elektryk) i samochód wrócił do życia . Jak to francuzy - drobnostki unieruchamiają auto . Temat uważam za zamknięty