Dzień dobry dziś miałem problem z licznikiem 9645444380 Berlingo 2.0 HDI 2002r. Jest to licznik elektroniczny tzn. pokazuje km cyfrowo, problem był tego typu iż nagle zgasł przebieg i nie mogłem odpalić auta. Działały kontrolki na dole pod zegarami ale nie pokazywało km. Wielokrotne próby np. zamykania , otwierania auta , bądź próby przekręcenia kluczyka itd. nie pomagały. Wpadłem na pomysł odpięcia głównego zasilania od modułu - chyba BSI, który znajduje się pod bezpiecznikami wewnątrz auta , odczekałem dłuższą chwilę , podpięcie i licznik zadziałał odpaliłem auto. Podczas jazdy do domu opadły wskazówki w zegarach , przestał nabijać kilometry ale je pokazywał, auto dalej jechało. Po przyjeździe do domu zgasiłem auto , zgasły w okienku km auta znów nie mogłem odpalić. Co to może być ? Licznik ? Moduł BSI ? Z innych objawów: od dość długiego czasu nie mogę skasować na liczniku trybu serwisowego wymiany oleju , nie mogę ustawić zegara , przez manetkę nie działa spryskiwacz szyb - przerobiłem go na osobny przycisk. Przyciski w zegarach działają czyli mogę kasować km i rozjaśnić bądź ściemniać zegary. Jak działają km , działa prędkościomierz i obrotomierz bez problemu jak i wskaźnik poziomu paliwa i temperatury. Prawie od początku od zakupu auta nie działa podgrzewanie świec tzn. brak kontrolki informującej o grzaniu (jak kupiłem auto kontrolka się świeciła ale świec nie grzało), przerobiłem grzanie na krótko, uruchamiam je przez przytrzymanie przycisku na kilka sekund , ale chyba prąd do świec idzie przez moduł do podgrzewania ponieważ po przekręceniu kluczyka i odczekaniu kilku sekund nim opalę jakiś przekaźnik się rozłącza , czyli może moduł działa tylko niema informacji na desce że świece się grzeją. Wszystkie bezpieczniki całe brak zwarcia , auto przez zimę było garażowane ale mało jeździło. Prócz w/w drobnych usterek auto cały czas jeździło bez problemu aż do dziś, do momentu nagłego zgaszenia zegarów. Nie wiem czy dać do naprawy zegary czy moduł, a jak kupię używane zegary (czy muszą być o tych samych numerach , czy tylko wtyczki te same ) to przebieg auta się zczyta z modułu który jest w aucie czy będzie pokazywać to co jest na używanych zegarach. Jeszcze jeden objaw , brak ssania poniżej 10 stopni na dworze, tzn. odpalę auto , po przegazowaniu auto gaśnie nie trzyma podwyższonych obrotów, ale wystarczy że silnik złapie lekko temperaturę już nie gaśnie, czujnik temperatury w silniku zmieniony. Dziękuję za jakiekolwiek informacje pozdrawiam