Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf V 2006 - Klimatyzacja lewa strona nie grzeje.

60jarek 24 Mar 2022 11:09 1386 68
Bosch
  • #1
    60jarek
    Level 26  
    Klimatyzacja jak na zdjęciu z internetu.
    Golf V 2006 - Klimatyzacja lewa strona nie grzeje.
    Jak zakupiłem auto to był błąd czujnika temperatury lewej strony -wystarczyło go wyczyścić styki przetrzeć szmatką i już działał poprawnie.
    Czasami się zdarzało że bezpiecznik od czujnika ciśnienia klimatyzacji potrafił się przepalić -ok sprawdziłem wszystkie odczyty w normie działa do dziś.
    Ostatnio wyrzuciło mi błąd silniczka lewego V158 -sprawdziłem silniczek poruszałem wtyczką i działa prawidłowo -widać jak pracuje OK błąd znikną.
    Ale zwróciłem uwagę że lewa strona mi jednak nie grzeje nawiew jest.
    Na wszelki wypadek czujniki temperatury zamieniłem miejscami -nic to nie dało (lewa prawa strona).
    Robiłem ten test klimatyzacji ale to nic nie daje -taki jak poniżej link.
    https://www.youtube.com/watch?v=4mFcbV3eCC0
    Lewa strona nie grzeje,nawiew jest.
    Nie dawno wymieniałem radio i pewno się nie obejdzie bez ponownego jego wyjęcia żeby zobaczyć czy klapki się przesuwają?
    Może problem leży gdzie indziej?
    Proszę o pomoc.
  • Bosch
  • Helpful post
    #2
    eurotips
    Level 38  
    Najlepiej wymień V158 i V159. Teraz są tanie jak barszcz, nawet same potencjometry są do kupienia osobno.
    Ustal wersję klimy, na początku był 7 serw, potem 6 a potem to chren go wie co tam robili bo przez następne 10 lar VAG nie miał ani jednego godnego silnika żeby w ogóle w tą stronę patrzeć.
  • Bosch
  • Helpful post
    #4
    grala1
    VAG group specialist
    Skoro silniczki pracują prawidłowo to raczej klapami poruszają.
    Miałem już kilka podobnych przypadków że nie grzała jedna strona - powodem była uszkodzona nagrzewnica, grzała tylko jedna część przez co tylko jedna strona auta dostawała ciepłe powietrze (i to nie tak ciepłe jak powinno być), druga była lekko ciepła.
    Nie wiem jak tutaj wyglądają klapy ale czasem klapy są z otworami zaślepionymi pianka która się wykrusza.
  • #5
    60jarek
    Level 26  
    grala1 wrote:
    Miałem już kilka podobnych przypadków że nie grzała jedna strona

    Nagrzewnice pomocniczą naprawiałem dwa opory były zimne luty chyba z 2 lata temu.
    Wyrzucił by błąd od razu.
    Jak widzę że silniczki pracują to jak piszesz to i klapy raczej chodzą -ledwo co porządnie radio zamontowałem,
    Ja mam wrażenie że lewa strona zawsze mi słabo grzała.
    Nie mogę przypomnieć, ale chyba był sposób na kalibracje klimy, bo ja tylko test robiłem.
    Nie pamiętam jak się robi kalibrację -może to wystarczy.
  • #6
    Maliniaktg
    Level 12  
    miałem w passacie b6 problem z dogrzewaniem jednej strony po wymianie nagrzewnicy było lepiej ale dalej nie to test uszczelki pod głowica zrobiony ale cały czas przewody z płynu mi się nie podobały lekko twardawe po wymianie korka zbiornika wyrownawczego stała się magia auto grzało obiema stronami jak szalone nowy korek z zamiennika to koszt 12 zl tyle płaciłem wczoraj do bory wiec sprawdzić idzie albo podmianka
  • #7
    60jarek
    Level 26  
    Maliniaktg wrote:
    korek z zamiennika to koszt 12 zl tyle płaciłem wczoraj do bory wiec sprawdzić idzie albo podmianka

    Korek od płynu chłodnicy? Czy to osobna instalacja -przybliż trochę bo nie pamiętam jak tam jest? Może faktycznie coś zapowietrzone.
  • #8
    JayRo
    Level 29  
    W VCDSie można sprawdzić w jakim zakresie pracuje potencjometr danego silniczka. Jak pracują w pełnym zakresie a nic się nie urwało np. klapa czy któreś cięgno, czujniki są sprawne a podczas zmiany nawiewu na szyby, przód, nogi, prawą czy lewą stronę wszystko funkcjonuje, to pozostaje tylko jakieś ciało obce lub jak w poście #4 nagrzewnica.
    Możesz na wszelki wypadek zrobić nastawy podstawowe: https://www.youtube.com/watch?v=hEZHmDokY70
    60jarek wrote:
    Nagrzewnice pomocniczą naprawiałem dwa opory były zimne luty chyba z 2 lata temu.

    Chodzi o nagrzewnicę właściwą, tą przez którą przepływa płyn chłodniczy. Jak wyciągniesz pomocnicza to powinieneś widzieć lamelki tej właściwej. Jak byś miał multimetr z funkcją pomiaru temp. z termoparą, mógłbyś sprawdzić jak jest rozłożona temperatura na jej powierzchni. Lub jakoś namacalnie, trzeba sobie jakoś radzić.
  • #10
    60jarek
    Level 26  
    Podstawowe pytanie. Czyli nagrzewnica właściwa to jest wspólna z układem chłodzenia silnika?
    Podejrzewam ze ona może być zapowietrzona skoro żadnych błędów nie ma.
    Coś mi się kojarzy że kiedyś coś takiego robiłem w tym aucie.
    Chyba za pomocą naciskania na przewody gumowe doprowadzające do chłodnicy (coś kojarzę).
    60jarek wrote:
    Maliniaktg wrote:
    Maliniaktg napisał: korek z zamiennika to koszt 12 z

    O jakim korku on pisze? -chodzi o ten od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzenia?

    Dodano po 10 [minuty]:

    coperfild wrote:
    Może zobacz to.

    To raczej po tem sprawdzę -skoro błędów brak i silniczki pracują co widać jak przekręcam pokrętło od temperatury.
  • #11
    JayRo
    Level 29  
    60jarek wrote:
    O jakim korku on pisze? -chodzi o ten od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzenia?

    Maliniaktg wrote:
    po wymianie korka zbiornika wyrownawczego stała się magia auto grzało obiema stronami jak szalone

    No chyba raczej chodziło o korek zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego.
    60jarek wrote:
    Podstawowe pytanie. Czyli nagrzewnica właściwa to jest wspólna z chłodnicą silnika?

    Generalnie to wciąż ten sam układ chłodzenia: Golf V 2006 - Klimatyzacja lewa strona nie grzeje.
  • #12
    coperfild
    Level 35  
    Ale to jest kalibracja błędów możesz nie mieć, robiłem ostatnio w audi i pomogło a wcześniej cuda się działy.
  • #14
    Maliniaktg
    Level 12  
    tak chodzi mi o korek na zbiorniczku taki niebieski zbiornicze okrągły po prawej stronie pasażer gdy otworzysz maske
    układ chłodzenia jest jeden dla całego auta czyli silnik się nagrzewa, wpierw jest mały obieg czyli leci ciepły płyn na nagrzewnice która jest w aucie dzięki temu możesz sie ogrzać potem otwiera sie termostat i cześć płynu leci na chłodnice gdy cały układ jest już rozgrzany na maxa odpala sie wentylator temperatura oscyluje pomiedzy 85-a105 stopni tego w vw nie zobaczysz na zegarach tam od 70stopni na silniku wskazania są juz na90 stopni widać tylko na kompie

    vw jest fajny sam sie odpowietrza własnie przez ten korek niebieski z tego co pamietam to pracuje pomiedzy 1.4 a 1.6 bara

    co nalezało by jeszcze sprawdzić jeśli jesteś pewny ze klapy chodzą w pełnym zakresie

    płyn chłodniczy zbiorniczek jesli płyn jest czysty pół przezroczysty ok jesli nie to układ do płukania
    odpiąć przewody na scianie grodziowej za silnikiem 2 przewody ktore własnie idą do nagrzewnicy wpiać sie przewodem z węża ogrodowego przelać woda mozesz tez dmuchanac wywalić potem z tamtąd wodę i zalać octem poczekac z 4 h i znów przelać woda i wtedy zalac układ czystym płynem oczywiście przy wymianie płynu najlepiej spuścić go przy chłodnicy wtedy najwieksza część tego płynu zleci

    czy auto podczas jazdy trzma temp 90 stopni ? czy moze spada ?

    a jesli bedziesz wymieniac plyn to zalej na maxa w zbiorniczku nie zakrecaj korka niech pochodzi z 5-8 min na wolnych obrotach sam zaciagnie i dolac do maxa zakrecic zbiorniczek auto niech chodzi na wolnych az do odpalenia sie wentylatora jesli benzyna to w miare szybko jesli diesel cza troche poczekac... wylaczyc klimatyzacje co by nie dawala mylnego skojażenia ze wenytlatory ida
    zostawic auto na 5-8 godzin do ostygniecia sprawdzic poziom plynu w razei potrzeby dolac i uzytkowac smiało
    czasami bywaja przypadki w vw ze kolo pompy wody sie odspaja od wirnika i jest mniejszy przepływ płynu ale to wtedy często auto sie przegrzewa
    sprawdzic przewody od chłodnicy czy po zagrzaniu auta do 90 stopni sa miekkie mozna porownac na zimnym silniku a potem na ciepłym zeby miec jakies rozeznanie przy temperaturze okolo 90 powinny byc troszke twardsze jesli sa mega twarde ze nie mozesz ich scisnac praktycznei wcale to oznaka uszkodzonej uszczelki pod glowica lub uszkodzonego korka zbiornika wyrownawczego to chyba tyle
  • #15
    Ireneo
    Level 42  
    60jarek wrote:
    grala1 wrote:
    Miałem już kilka podobnych przypadków że nie grzała jedna strona

    Nagrzewnice pomocniczą naprawiałem dwa opory były zimne luty chyba z 2 lata temu.
    Wyrzucił by błąd od razu.
    Jak widzę że silniczki pracują to jak piszesz to i klapy raczej chodzą -ledwo co porządnie radio zamontowałem,
    Ja mam wrażenie że lewa strona zawsze mi słabo grzała.
    Nie mogę przypomnieć, ale chyba był sposób na kalibracje klimy, bo ja tylko test robiłem.
    Nie pamiętam jak się robi kalibrację -może to wystarczy.

    Chodzi o zwykłą nagrzewnicę,zakamieniona jedna strona.
  • #16
    60jarek
    Level 26  
    Ireneo wrote:
    Chodzi o zwykłą nagrzewnic

    Jutro ja odpowietrzę -tak podejrzewam, było parę napraw gdzie płyn spuszczałem do chłodzenia.
    Kiedyś mi też nie grzała odpowietrzyłem i było w porządku. Po prostu naciskałem na wąż doprowadzając do chłodnicy i to pomogło.

    Przewody od nagrzewnicy w która strony idą do rozrządu czy od strony pompy Vacum?
    Wiedza na jutro się przyda bo nie mam kanału.
  • #17
    JayRo
    Level 29  
    60jarek wrote:
    Przewody od nagrzewnicy w która strony idą do rozrządu czy od strony pompy Vacum?

    Prawie na wprost za pompą vacum, na ścianę grodziową do króćców.
  • #18
    60jarek
    Level 26  
    JayRo wrote:
    Prawie na wprost za pompą vacum, na ścianę grodziową do króćców.

    Dzięki, czyli nie obejdzie się bez demontażu filtra powietrza. Chyba ze uda się tam rękę włożyć.

    Z ciekawości sprawdzę czy jak korek odkręcę zbiornika wyrównawczego to czy sam się nie odpowietrzy, jak z 5 minut popracuje.
    Zadziwia mnie że nigdy nie muszę dolewać płynu do chłodnicy, inne diesle czasami po lecie wymagały drobnej dolewki płynu chłodzącego.
  • #19
    JayRo
    Level 29  
    60jarek wrote:
    czyli nie obejdzie się bez demontażu filtra powietrza. Chyba ze uda się tam rękę włożyć.

    Będziesz raczej musiał zdjąć jak nie chcesz osiwieć.
  • #21
    60jarek
    Level 26  
    Rozpocząłem od odkręcenia korka zbiornika wyrównawczego od płynu chłodzenia.
    Golf V 2006 - Klimatyzacja lewa strona nie grzeje.
    Nic to nie dało.
    Rozłączyłem rurę od filtru powietrza z obu stron jest opaska zaciskowa -odcinek rury wyjątkiem bez problemu kolanko.
    Golf V 2006 - Klimatyzacja lewa strona nie grzeje.
    Dostęp do gumowych wężów jest bez problemu idzie włożyć tam rękę, a przewody łatwo namierzyć z ciepłą wodą.
    Dolny przewód był trochę zimny -pompowałem im wiele razy i tym górnym też, na zmianę.
    Niestety efekt może taki że prawa stroną jeszcze lepiej grzeje.
    Więc wkurzony wyjąłem radio widać jak przepustnica po lewej stronie bez problemu zmienia swoje połozenie za każdym razem jak zmieniam pokrętłem temperatury. (obraca się zębatka przekładnia).
    Zrobiłem nagranie ale problem z przesłaniem z telefonu umieściłem jako załącznik, jako film mi udało się zamieścić.
    Auto grzeje tylko jedna stroną prawą.
    Na lewej stronie jest nawiew ale z zimnym powietrzem. Auto dosłownie podzielone pół grzeje, pół nie, nawiew wszędzie jest.
  • #22
    60jarek
    Level 26  
    Gdzie znajduje się element co kieruje ciepło do nawiewów lewej strony -skoro jest nawiew to tylko ciepło jest odcięte od nagrzewnicy podstawowej.
    Może ma kto rozrysowaną taką klimatyzację?
    Czy to te klapy za to odpowiadają?
    Zdjęcie z internetu.
    Golf V 2006 - Klimatyzacja lewa strona nie grzeje.
    Może je trzeba sprawdzić?
  • #23
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Dajcie spokuj 22 posty o niczym. Sciagasz nastawniki na rozgrzanym do 90.C aucie i stymulujesz reką. Jak jest tak samo po jednej i drugiej stronie inie grzeje to nagrzewnica do wymiany a jak grzeje to sterowanie.
  • #24
    60jarek
    Level 26  
    Strumien swiadomosc... wrote:
    Sciagasz nastawniki

    Ja w przeciwieństwie do innych staram się coś zrobić.
    Co znaczy ściągasz nastawniki?
    Strumien swiadomosc... wrote:
    stymulujesz reką.

    Rozumiem naciskam na przewody niczym pompuje wodę w przewodach?
    Strumien swiadomosc... wrote:
    do wymiany a jak grzeje to sterowanie.

    Grzeje jedna strona -pół auta.
    Nie do końca rozumiem co piszesz.
  • #26
    60jarek
    Level 26  
    Strumien swiadomosc... wrote:
    Zamiast nastawnikow krecisz ręką cieplo zimno.

    O których nastawnikach pisałeś?
    Co mam kręcić ręką ciepło zimno?
    Mam prośbę napisz tak żebym zrozumiał co i jak mam zrobić.

    Oprócz tego zauważyłem że teraz mam silniejszy nawiew z lewej strony auta, z prawej słabszy, przedtem było odwrotnie.
    Czasami zdarzało się że auto rozgrzane to ciepło szło na obie strony, sporadycznie.

    Dodano po 1 [godziny] 16 [minuty]:

    Może uporządkujmy temat.
    Nie grzeje lewa strona auta.
    Padają diagnozy: wymienić silniczki sprawne działające, kolejna dokonać adaptacji silniczka -na razie to sobie odpuszczam gdyż silniczek pracuje poprawnie i raczej w całym swoim zakresie -mogę się mylić.
    Więc na wszelki wypadek wyjąłem radio żeby zobaczyć czy zębatka się obraca -obraca się tylko czy obraca klapkami?
    Kolejna diagnoza to zapowietrzona lub za kamieniona chłodnica klimatyzacji, pomocnicza.
    Zastanawiam się teraz czy dobrze zabrałem się za odpowietrzenie, nie rozgrzałem auta do m 90 stopni -tu chyba mój błąd.
    Natomiast rada "ściągasz nastawniki" -tego nie rozumiem, gdzie jakie. "Zamiast nastawnikow krecisz ręką cieplo zimno" -tego już w ogóle nie rozumiem -może mam kręcić prokurentem temperatury i jednocześnie odpowietrzać? Bedzie ciężko samemu.

    Ja nadal się zastanawiam na zasadą działania klimatyzacji.
    W/g mnie musi być jakaś klapka co podaje gorące powietrze na lewą stronę auta. I coś mi się zdaje że jest ta zamieszczona na zdjęciu powyżej klimatyzacji wymontowanej. Widzę na nim nawiew wentylator z niego powietrze idzie do nagrzewnicy i dalej na auto, czy do tego momentu jest wspólny kanał dla obu stron auta, tego nie wiem.
    Myślę że dalej są jakieś klapki sterujące co kierują strumień powietrza zimnego lub ciepłego.
    I tu najpierw bym szukał przyczyny i to sprawdził, a dopiero potem brał się za dalsze sprawdzanie nagrzewnicy.
    Nie znam budowy tej klimatyzacji i zasady działania jej.
    Przecież jakość idzie sprawdzić czy nagrzewnica cala się nagrzewa, czy tylko jej część, może nagrzewnica sprawna, ale jakaś klapka nie przepuszcza ciepłego powietrza tylko cały czas podaje zimne powietrze.
    Jak sprawdzić co wchodzi do kanału powietrza lewej strony z nagrzewnicy i gdzie w którym miejscu?
    Z tego co piszecie to dmuchawa podaje powietrze na chłodnice i dalej osobnymi kanałami powietrze trafia do auta na obie strony.
    Mi się wydaje że dmuchawa podaje na chłodnice powietrze i dalej wychodzi dwoma kanałami lewa i prawa strona auta i to na nich jest mieszane ciepłe i zimne powietrze z dmuchawy.
    Więc jak sprawdzić co wychodzi do kanału lewej strony auta i jak stwierdzić ze po prostu część nagrzewnicy nie działa, lub jakaś klapka odpowiedzialna za mieszanie powietrza ciepłego i zimnego, może ona nie steruje jego przepływem?

    Gdzie jest ten punkt w układzie klimatyzacji odpowiedzialny za mieszanie ciepłego i zimnego powietrza lewej strony auta?
  • #27
    eurotips
    Level 38  
    To jest pierwsza klima od VW z zaworem proporcjonalnym przy sprężarce,
    do tego dwustrefowy klimatronik. Jakiej pomocy oczekujesz od ludzi którzy w większości nie widzieli tego na oczy?
    Jak ci proponuję na początek wymianę v158 i v159 to ty że silniczki chodzą, zgoda, a co podają potencjometry na wyjściu, tak w środku są psujące się potencjometry które wymieniałem 2 razy w swoim B6 w ciągu 4 lat. Jak rozbierzesz jedno serwo to się dowiesz o czym piszę.
    Znalazłem w swoim archiwum coś podobnego, jak wyjmiesz radio to zobaczysz jaki masz na naklejce kto wyprodukował nagrzewnicę bo to ważne, ja miałem Valeo.
    Golf V 2006 - Klimatyzacja lewa strona nie grzeje.
  • #28
    60jarek
    Level 26  
    eurotips wrote:
    Jak rozbierzesz jedno serwo to się dowiesz o czym piszę.

    To akurat znam naprawę i wymianę silniczka.
    Trochę problem bo właśnie ponownie zamontowałem radio -tam była jakaś naklejka.

    Gdzie jest ten punkt w układzie klimatyzacji odpowiedzialny za mieszanie ciepłego i zimnego powietrza lewej strony auta?
    Ja zamieściłem powyżej zjecie i tam widać jakieś klapki czy to tam odbywa się mieszanie tego powietrza?
    Coś mi się zdaje że tam będzie awaria, może i chłodnica też ma swoje lata,
    Uszkodzona chłodnica to by choć trochę ciepłe powietrze by podawała na lewą stronę skoro prawa grzeje.
    Przecież ja mam jeszcze dodatkowa nagrzewnicę pomocniczą -a tu wieje jedna strona auta zimnym powietrzem, co ta nagrzewnica też nie grzeje jednej strony? -to nagrzewnica elektryczna. Coś nie tak z nią i od razu posypały by się błędy -naprawiałem już ją, zimne luty na oporach tradycja w Golf V.
  • #29
    JayRo
    Level 29  
    60jarek wrote:
    Jak zakupiłem auto to był błąd czujnika temperatury lewej strony -wystarczyło go wyczyścić styki przetrzeć szmatką i już działał poprawnie.

    Tak na wszelki wypadek sprawdź VCDS-em temperatury jakie pokazują te czujniki na lewej i prawej kratce. Te czujniki to generalnie termistory. Jak są nie do końca sprawne nie zawsze pokazują błędy w komputerze, ale mogą za to pokazywać błędne wskazania. Jak temperatury według któregoś będą jakieś podejrzane, to przetestuj je. Wyjmij i wepnij się multimetrem, sprawdź jak zmienia się rezystancja po podgrzaniu czujnika. Dmuchnij ciepłym powietrzem i jak rezystancja będzie się zmieniać drastycznie w stosunku do wyjściowej, to można stwierdzić że będzie sprawny. Natomiast jak zmiana rezystancji okaże się nie taka znaczna to wiadomo.
  • #30
    60jarek
    Level 26  
    JayRo wrote:
    czujniki na lewej i prawej kratce

    Pisalem w pierwszym poście, czujniki sprawdzałem mam w zapasie nowy.
    Jak już to w Golfie V są trzy: dwa nad bezpiecznikami po bokach prawa lewa strona i jeden na wysokości kolan.
    Wystarczy że mokry czujnik od wilgoci i błąd wywali VCDS.
    Przy okazji przeczyszczę te potencjometry silniczków. i zrobię tą adaptację -może pomoże.