Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] BLAUPUNKT 169 CD Opel Combo - Radio wyłącza się ale nie włącza po przekręceniu z

Maras.2005 29 Mar 2022 00:10 783 8
  • #1
    Maras.2005
    Level 11  
    Witam

    Poproszę o pomoc odnośnie prawidłowego podłączenia radia BLAUPUNKT 169 CD w Oplu Combo D.
    Pierwotnie radio to było podłączone wg. następującego schematu:
    a) stałe +12V - podłączone do wejścia UB;
    b) +12V po zapłonie na wejście +15
    to skutkowało tym iż radio nie włączało się i wyłączało automatycznie po przekręceniu zapłonu (ręczne załączenie/wyłączenie)
    Zmieniłem to tak jak wg. mnie powinno być podłączone, czyli stałe 12V na wejście +15 i 12V po zapłonie na wejście UB.
    Efekt jest taki że radio automatycznie wyłącza się po wyłączeniu zapłonu, ale nie włącza się już po włączeniu zapłonu, jeśli minie więcej czasu niż mniej więcej 30 sek. od wyłączenia (poniżej 30 sek. radio załącza się automatycznie). Radio nie gubi ustawień.
    Do kostki (część A) jest jeszcze podłączony przewód pod wejście ILL (podświetlenie), ale ta funkcja działa poprawnie (po włączeniu świateł włącza się podświetlenie).
    Poproszę o podpowiedź co może być przyczyną powyższego (nie aktywna funkcja logika zapłonu?).
    BLAUPUNKT 169 CD Opel Combo - Radio wyłącza się ale nie włącza po przekręceniu z BLAUPUNKT 169 CD Opel Combo - Radio wyłącza się ale nie włącza po przekręceniu z
  • #2
    gumisie
    Level 43  
    Maras.2005 wrote:
    Zmieniłem to tak jak wg. mnie powinno być podłączone, czyli stałe 12V na wejście +15 i 12V po zapłonie na wejście UB.
    A w/g. mojej wiedzy jest to błędne podłączenie.

    Pozdrawiam.
  • #3
    Maras.2005
    Level 11  
    gumisie wrote:
    Maras.2005 wrote:
    Zmieniłem to tak jak wg. mnie powinno być podłączone, czyli stałe 12V na wejście +15 i 12V po zapłonie na wejście UB.
    A w/g. mojej wiedzy jest to błędne podłączenie.

    Pozdrawiam.


    A mógłbym poprosić o rozwinięcie tematu i podanie sposobu poprawnego podłączenia.
  • #4
    justka80
    Level 32  
    UB pin4 = +12V stale (pin połączony z bezpiecznikiem w radiu)
    +15 pin7 = +12V ze stacyjki
    Czy to jest oryginalne radio w tym Oplu? Może oryginalne radio sterowane było poprzez magistralę CAN?
    Sprawdź czy w kostce zasilania na pinie7 pojawia się +12V po włączeniu zapłonu?
    Zdarzało się (w Oplach), że styki załączające napięcie ACC w stacyjce powodowały duży spadek napięcia.
  • #5
    Maras.2005
    Level 11  
    Dziękuje za odpowiedź.
    justka80 wrote:
    Czy to jest oryginalne radio w tym Oplu? Może oryginalne radio sterowane było poprzez magistralę CAN?

    Prawdopodobnie jest to fabryczne radio. Kostka na pewno jest oryginalna, nie ma tam przewodu od magistrali CAN (są tylko: masa, +12 stałe, +12 po stacyjne i podświetlenie)
    justka80 wrote:
    Sprawdź czy w kostce zasilania na pinie7 pojawia się +12V po włączeniu zapłonu?

    Tak na cienkim niebieskim przewodzie pojawia się +12V po włączeniu zapłonu (bez zapłonu ok. 0,3V), na grubszym czerwonym przewodzie jest stałe +12V.
    Przy takim podłączeniu: UB pin4 = +12V stale, +15 pin7 = +12V ze stacyjki, radio można było uruchomić tylko manualnie włącznikiem w radiu, dlatego skrosowałem sygnały +12V i teraz jak pisałem wcześniej radio automatycznie się wyłącza ale załączenie tylko ręczne.
  • Helpful post
    #6
    justka80
    Level 32  
    Maras.2005 wrote:
    Prawdopodobnie jest to fabryczne radio

    Na pierwszym zdjęciu widzę radio dedykowane do Fiat'a.
    Podłącz żarówkę 12V/10W do pinów 7 i 8 w kostce zasilania radia i sprawdź czy zaświeca się pełną mocą po przekręceniu kluczyka.
    Jeśli będzie świeciła słabo, to spróbuj przekręcać kluczyk wciskając go wgłąb stacyjki. Jak się poprawi, to będziesz wiedział, że włącznik w stacyjce jest uszkodzony.
  • #7
    Maras.2005
    Level 11  
    justka80 wrote:
    Podłącz żarówkę 12V/10W do pinów 7 i 8 w kostce zasilania radia i sprawdź czy zaświeca się pełną mocą po przekręceniu kluczyka.
    Jeśli będzie świeciła słabo, to spróbuj przekręcać kluczyk wciskając go wgłąb stacyjki. Jak się poprawi, to będziesz wiedział, że włącznik w stacyjce jest uszkodzony.

    Witam
    Problem nie leży w stacyjce, sprawdzone, pojawia się prawidłowe napięcie (>12V). Nie będę brnął dalej - widać to radio tak ma.
    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, temat zamykam.
  • #8
    emik
    Level 32  
    Maras.2005 wrote:
    Problem nie leży w stacyjce, sprawdzone, pojawia się prawidłowe napięcie (>12V). Nie będę brnął dalej - widać to radio tak ma.
    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, temat zamykam.

    Widać taka ich uroda, bo w moim Combo zachowuje się identycznie.
  • #9
    Maras.2005
    Level 11  
    Problem nie leży w stacyjce, sprawdzone, pojawia się prawidłowe napięcie (>12V). Nie będę brnął dalej - widać to radio tak ma.
    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, temat zamykam.