Ponieważ na tym forum są już inne posty dotyczące maszyn, które używają tej samej głównej płytki, co ta, pomyślałem, że opiszę tę naprawę, którą zrobiłem wczoraj, na wypadek, gdyby inni uznali ją za przydatną.
Miałem problem na mojej pralce AEG L62642VI. Wyświetlacz pokazał E51. Wygląda na to, że ta maszyna używa płytki PCB Electrolux EWM 2100 (chociaż nie jest to napisane nigdzie na płytce drukowanej).
Znalazłem instrukcję serwisową online: Publikacja Electrolux nr. "599 70 56-70" Wydanie: 03-2009 Rev. 01. I postępuj zgodnie z tabelą usterek.
Wygląda na to, że nie wystąpiła usterka silnika (sprawdzono również silnik i mimo wszystko dodano trochę termo kurczu do jednego z kabli szczotek silnika, ponieważ izolacja kabla zaczynała się kruszyć), a E51 utrzymywał się po wyłączeniu zasilania maszyny, kiedy główna wiązka silnika (J7) została odłączona od PCB.
Odlutowałem główny triak silnika (TY1) i zauważyłem dowody na pewne nagrzewanie się między pinami 1 i 2, a między wszystkimi pinami była niska rezystancja (~20 omów), gdy TY1 był poza płytką drukowaną (obecny również przy mierzyć w obie strony, wykluczając jakiekolwiek efekty diodowe).
Wymiana tego triaka (ST Microelectronics Triac BTB16-700BW) naprawiła usterkę (ukończono dwa pełne pranie + dwa testowe cykle wirowania).
Możesz również wypróbować inne triaki BTB16 lub BTA17, jeśli nie możesz uzyskać dokładnej części (jest to wersja 700 V, ale wersja 800 V jest częściej dostępna, dostępna jest również wersja 600 V, ale będzie miała niższą tolerancję skoków napięcia).
Ze szczotek silnika wokół podstawy TY1, a także w prawym dolnym rogu płytki drukowanej znajdowało się dużo pyłu węglowego, który został tam przyciągnięty przez efekty elektrostatyczne. Usunąłem to za pomocą izopropanolu, a także sprayu do czyszczenia hamulców samochodowych (użyj tylko typu węglowodorowego - sprawdź kartę charakterystyki, aby sprawdzić, czy nie zawiera innych bardziej agresywnych rozpuszczalników, tylko lekkie węglowodory).
Jeśli masz jakieś, dobrym pomysłem może być spryskanie obu tych obszarów kilkoma warstwami lakieru PCB, aby zapobiec wszelkim możliwym przeskokom z powodu nagromadzonego pyłu węglowego.
Tekst napisany na mojej płytce drukowanej zawierał:
AKO 731028-01
Elux 132624291
MB/Boot 132424604 / B0420009_B
080722 20 463 4F
CPC-E2 94V-0
Jeśli to było dla Ciebie przydatne, proszę o "pozytywne głosowanie".
Zapomniałem powiedzieć, że inną przydatną publikacją do tego było:
Publikacja Electroluxa nr. 599 70 56-70
,,Pralki i pralko-suszarki
Przewodnik po diagnostyce ENV06 sterowników elektronicznych
EWM2100"
Przydatne strony to:
8: tryb diagnostyczny
18: Uwagi dotyczące kodów alarmowych do E51, E52.
46: tabela rozwiązywania problemów E51
50: Procedura sprawdzania silników komutatorowych
89: wyprowadzenie J7
Również za pierwszą publikację: 599 38 60-23
,,Pralki z elektronicznym systemem sterowania ENV06"
EWM2100 EWM2500 Charakterystyka techniczna i funkcjonalna"
Page 46: "10.9.1 Zasilanie silnika"
Miałem problem na mojej pralce AEG L62642VI. Wyświetlacz pokazał E51. Wygląda na to, że ta maszyna używa płytki PCB Electrolux EWM 2100 (chociaż nie jest to napisane nigdzie na płytce drukowanej).
Znalazłem instrukcję serwisową online: Publikacja Electrolux nr. "599 70 56-70" Wydanie: 03-2009 Rev. 01. I postępuj zgodnie z tabelą usterek.
Wygląda na to, że nie wystąpiła usterka silnika (sprawdzono również silnik i mimo wszystko dodano trochę termo kurczu do jednego z kabli szczotek silnika, ponieważ izolacja kabla zaczynała się kruszyć), a E51 utrzymywał się po wyłączeniu zasilania maszyny, kiedy główna wiązka silnika (J7) została odłączona od PCB.
Odlutowałem główny triak silnika (TY1) i zauważyłem dowody na pewne nagrzewanie się między pinami 1 i 2, a między wszystkimi pinami była niska rezystancja (~20 omów), gdy TY1 był poza płytką drukowaną (obecny również przy mierzyć w obie strony, wykluczając jakiekolwiek efekty diodowe).
Wymiana tego triaka (ST Microelectronics Triac BTB16-700BW) naprawiła usterkę (ukończono dwa pełne pranie + dwa testowe cykle wirowania).
Możesz również wypróbować inne triaki BTB16 lub BTA17, jeśli nie możesz uzyskać dokładnej części (jest to wersja 700 V, ale wersja 800 V jest częściej dostępna, dostępna jest również wersja 600 V, ale będzie miała niższą tolerancję skoków napięcia).
Ze szczotek silnika wokół podstawy TY1, a także w prawym dolnym rogu płytki drukowanej znajdowało się dużo pyłu węglowego, który został tam przyciągnięty przez efekty elektrostatyczne. Usunąłem to za pomocą izopropanolu, a także sprayu do czyszczenia hamulców samochodowych (użyj tylko typu węglowodorowego - sprawdź kartę charakterystyki, aby sprawdzić, czy nie zawiera innych bardziej agresywnych rozpuszczalników, tylko lekkie węglowodory).
Jeśli masz jakieś, dobrym pomysłem może być spryskanie obu tych obszarów kilkoma warstwami lakieru PCB, aby zapobiec wszelkim możliwym przeskokom z powodu nagromadzonego pyłu węglowego.
Tekst napisany na mojej płytce drukowanej zawierał:
AKO 731028-01
Elux 132624291
MB/Boot 132424604 / B0420009_B
080722 20 463 4F
CPC-E2 94V-0
Jeśli to było dla Ciebie przydatne, proszę o "pozytywne głosowanie".


Zapomniałem powiedzieć, że inną przydatną publikacją do tego było:
Publikacja Electroluxa nr. 599 70 56-70
,,Pralki i pralko-suszarki
Przewodnik po diagnostyce ENV06 sterowników elektronicznych
EWM2100"
Przydatne strony to:
8: tryb diagnostyczny
18: Uwagi dotyczące kodów alarmowych do E51, E52.
46: tabela rozwiązywania problemów E51
50: Procedura sprawdzania silników komutatorowych
89: wyprowadzenie J7
Również za pierwszą publikację: 599 38 60-23
,,Pralki z elektronicznym systemem sterowania ENV06"
EWM2100 EWM2500 Charakterystyka techniczna i funkcjonalna"
Page 46: "10.9.1 Zasilanie silnika"