Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wózek Widłowy Toyota - przeróbka stacyjki

onimusza666 01 Apr 2022 15:40 474 12
Relpol
  • #1
    onimusza666
    Level 10  
    Witam :) potrzebuję fachowej porady jak zrobić stacyjkę tak jak w traktorze zetor czyli wkładam kluczyk - zapalają mi się kontrolki a rozrusznik kręcę przyciskiem :) wózek Toyota ma jakiś problem z stacyjką która raz kręci a raz nie , wydaje mi się że przyczyną psucia się stacyjki jest to że obraca się ona w gnieździe gdzie jest zamontowana , bo już druga stacyjka i ten sam problem :( kostka z przewodami posiada 3 przewody żółty ,biały ,niebieski , stara stacyjka miała 3 wtyki nowa ma 4, chciałbym wykorzystać tą stacyjkę która jest lub od motoru wsk a rozrusznik kręcić innym włącznikiem , jeśli połączę dwa przewody kabelkiem niebieski z białym(chyba) to kręci rozrusznik ale nie odpala bo nie zapalają się kontrolki w liczniku , kiedyś w fiacie 125p padł mi półksiężyc przy stacyjce i jakoś odpalałem go na kable ale nie pamiętam już jak :( Wózek Widłowy Toyota - przeróbka stacyjki Wózek Widłowy Toyota - przeróbka stacyjki Wózek Widłowy Toyota - przeróbka stacyjki
  • Relpol
  • #2
    janosiksik
    Level 24  
    Toż tam masz tylko trzy przewody, jeden to stały plus. Zostają da, jeden to zapłon(zapala kontrolki) a trzeci rozrusznik. Podłączasz do stacyjki od motoru, czy jakiejś innej, plus i przewód od zapłonu. Do przewodu od zapłonu dołączasz jeszcze jeden, i ten podłączasz pod przycisk rozrusznika, a drugi zacisk przycisku do przewodu rozrusznika. Takie połączenie uniemożliwi uruchomienie rozrusznika, bez włączonego zapłonu. Jeśli chcesz, żeby wszystko było "wieczne" zastosuj do rozrusznika jeszcze przekaźnik odciążający zarówno styki stacyjki, jak i włącznika.
  • #3
    onimusza666
    Level 10  
    janosiksik wrote:
    Toż tam masz tylko trzy przewody, jeden to stały plus. Zostają da, jeden to zapłon(zapala kontrolki) a trzeci rozrusznik. Podłączasz do stacyjki od motoru, czy jakiejś innej, plus i przewód od zapłonu. Do przewodu od zapłonu dołączasz jeszcze jeden, i ten podłączasz pod przycisk rozrusznika, a drugi zacisk przycisku do przewodu rozrusznika. Takie połączenie uniemożliwi uruchomienie rozrusznika, bez włączonego zapłonu. Jeśli chcesz, żeby wszystko było "wieczne" zastosuj do rozrusznika jeszcze przekaźnik odciążający zarówno styki stacyjki, jak i włącznika.

    Owszem tylko 3 kable ale według Twojego opisu wydaje się to dla mnie skomplikowane :) ja myślałem przeciąć któryś kabel i wstawić w niego przełącznik, stacyjka działa przynajmniej pozycja 1 czyli włączenie kontrolek ,nie działa tylko czasem pozycja 2 czyli kręcenie rozrusznika
  • Relpol
  • #4
    irekw
    Level 23  
    onimusza666 wrote:
    ja myślałem przeciąć któryś kabel i wstawić w niego przełącznik, stacyjka działa przynajmniej pozycja 1 czyli włączenie kontrolek

    Najprościej. Do stacyjki masz podłączony kabel do kontrolek w tym miejscu podłącz jeszcze jeden kabel.W ten sposób na dodatkowym kablu będziesz miał napięcie/po włączeniu kontrolek// ;.Do tego kabla podłącz przycisk rozrusznika .Do połączenia przycisku z rozrusznikiem możesz wykorzystać istniejący kabel.Dalej możesz rozbudowywać układ np.o przekaźnik.
  • #5
    onimusza666
    Level 10  
    irekw wrote:
    onimusza666 wrote:
    ja myślałem przeciąć któryś kabel i wstawić w niego przełącznik, stacyjka działa przynajmniej pozycja 1 czyli włączenie kontrolek

    Najprościej. Do stacyjki masz podłączony kabel do kontrolek w tym miejscu podłącz jeszcze jeden kabel.W ten sposób na dodatkowym kablu będziesz miał napięcie/po włączeniu kontrolek// ;.Do tego kabla podłącz przycisk rozrusznika .Do połączenia przycisku z rozrusznikiem możesz wykorzystać istniejący kabel.Dalej możesz rozbudowywać układ np.o przekaźnik.

    Witam :) coś dziś u mnie ciężko z myśleniem i zrozumieniem słowa pisanego :) namalowałem więc plan sytuacyjny :) oczywiście poglądowy bo nie wiem dokładnie gdzie idą które przewody z kostki , ale powiedzmy że stacyjka to nasz taki włącznik który zapala nam kontrolkę informując ze jest prąd czyli któryś z kabli jest plusowy, potrzebuję więc jeszcze drugiego włącznika który zakręci rozrusznikiem
  • #6
    kkknc
    Level 43  
    Trzy przewody więc kl30, kl15 i kl50. Proste łatwe i przyjemne.
    Psuje się bo to tani zamiennik. Zawsze można odciążyć przekaźnikami.
  • #7
    onimusza666
    Level 10  
    kkknc wrote:
    Trzy przewody więc kl30, kl15 i kl50. Proste łatwe i przyjemne.
    Psuje się bo to tani zamiennik. Zawsze można odciążyć przekaźnikami.

    Aż musiałem zapytać wujka google o czym Ty grypsujesz :)
  • Helpful post
    #8
    irekw
    Level 23  
    onimusza666 wrote:
    ale powiedzmy że stacyjka to nasz taki włącznik który zapala nam kontrolkę informując ze jest prąd czyli któryś z kabli jest plusowy, potrzebuję więc jeszcze drugiego włącznika który zakręci rozrusznikiem

    Na swoim rysunku odłącz niebieski kabelek/od stacyjki/ i podłącz go do innego włącznika ,.Drugi kabelek wyłącznika połącz z fioletowym kabelkiem przy stacyjce. Co to da.Otóż po włączeniu zapłonu/stacyjka/ zapalą się kontrolki i pojawi się napięcie na dodatkowym włączniku i będziesz mógł włączyć rozrusznik.Po wyłączeniu stacyjki na dodatkowym włączniku nie będzie napięcia i nie będzie można kręcić rozrusznikiem.
  • #9
    onimusza666
    Level 10  
    irekw wrote:
    onimusza666 wrote:
    ale powiedzmy że stacyjka to nasz taki włącznik który zapala nam kontrolkę informując ze jest prąd czyli któryś z kabli jest plusowy, potrzebuję więc jeszcze drugiego włącznika który zakręci rozrusznikiem

    Na swoim rysunku odłącz niebieski kabelek/od stacyjki/ i podłącz go do innego włącznika ,.Drugi kabelek wyłącznika połącz z fioletowym kabelkiem przy stacyjce. Co to da.Otóż po włączeniu zapłonu/stacyjka/ zapalą się kontrolki i pojawi się napięcie na dodatkowym włączniku i będziesz mógł włączyć rozrusznik.Po wyłączeniu stacyjki na dodatkowym włączniku nie będzie napięcia i nie będzie można kręcić rozrusznikiem.

    Dzięki za odpowiedź :) właśnie takiej prostej dla laika oczekiwałem pomocy - oczywiście w tej wiązce są inne kolory , muszę jeszcze obadać który od czego
  • #10
    onimusza666
    Level 10  
    ]Odświeżam temat :) dziś był potrzebny wózek , [nie miałem jeszcze czasu pogrzebać w tych kablach] no i oczywiście nie zakręcił , zapalają się tylko kontrolki ,a potem po przekręceniu dalej nic się nie dzieje :( wziąłem więc starą stacyjkę która się blokuje ,ale zapaliłem wózek , i potem jak zgasiłem ,drugi raz już nie chciał zapalić :( Mógłby ktoś jeszcze raz najprościej wytłumaczyć zasadę tego działania , czyli jeden kabel to plus z bezpiecznika czy aku po włączeniu włącznika czyli naszej stacyjki w pierwsze położenie zapalają się kontrolki i mamy zasilanie czyli prąd na dwóch kablach? jeśli do obiegu włączymy trzeci kabelek który idzie do rozrusznika to mamy zasilanie na 3 kablach? czy mój kolejny rysunek jest ok
  • #11
    kkknc
    Level 43  
    onimusza666 wrote:
    kkknc wrote:
    Trzy przewody więc kl30, kl15 i kl50. Proste łatwe i przyjemne.
    Psuje się bo to tani zamiennik. Zawsze można odciążyć przekaźnikami.

    Aż musiałem zapytać wujka google o czym Ty grypsujesz :)

    Cała odpowiedź. To i tylko to. Nawet bez miernika kawałkiem kabelka znajdziesz przewody w mniej niż minutę.
  • #12
    irekw
    Level 23  
    onimusza666 wrote:
    czy mój kolejny rysunek jest ok

    Jak tak połączysz będzie działało.
  • #13
    onimusza666
    Level 10  
    irekw wrote:
    onimusza666 wrote:
    czy mój kolejny rysunek jest ok

    Jak tak połączysz będzie działało.

    Może jutro będę miał więcej czasu , to zobaczę który kabel/kolor idzie pod rozrusznik , i dam jakiś przełącznik