Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat B5 1,8 + omvl dream XXI n

07 Lis 2005 23:01 2660 5
  • Poziom 11  
    Witam

    powiedzcie mi jak powinien zachowywac sie ten silnik z tym gazem :( co prawda po 4 regolacjach chodzi juzmozliwie ale nadal mnie wqrza...

    ogólnie to jak mu depne na wolnych obrotach to sie przydławia...

    jak zmieniam z gazu na benzyne to jest szarpniecie i idzie jak by lepiej ( wczesniej to wogle rakieta... )

    po zjeb... ich konkretnie i pojechaniu do dystrubutora omvl zrobili mi tam regolacje polegala na tym ze kolo auto dał... po czym kazal mi sie przejechac mowie do niego ze nadal idzie mi gozej... to zaznaczyl czesc mapy podniusl ja o 5% i na tym sie skończylo :|

    nie wiem jak teraz ale normalnie mi palil 12-13l gazu a benzyny palil mi 10-10,5l/100km czy to mozliwe zeby palil mi 20-30% wiecej ??

    na poczatku zakładal mi Kopiczko z augustowa...

    po perypetiach z chomologacja i tak musialem jechac do dystrybutora i ostatni raz regolacje robil mi amax bialystok


    moze ktoś sie wypowie jak to naprawde powinno chodzić...
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 11  
    nikt nie potrafi mi pomoc ?? Napiszcie chociaż gdzie powinny być umieszczone dysze w kolektorze dolotowym ja mam w 1 po prawej od benzynowego... w 2 chyba po lewej... w 3 tez po prawej... i w 4 po lewej..
  • Poziom 19  
    To nie przeszkadza,że dysze są z różnych stron wtryskiwaczy benzynowych,aby były w podobnej odległości od głowicy.Dream nie należy do rewelacyjnych instalacji ,żeby dobrze ustawić to trzeba pomęczyć się .A te wtryskiwacze to zacierają się...............!Jak chcesz mogę poszukać softu takiego co chodzi bez klucza to będziesz się sam bawił,tylko kupisz sobie interfejs. Jakby co to jeszcze pamiętam jak to się ustawia.Dobrze to chodziło w brykach z dużymi silnikami i w tych ośmiozaworowych,a w reszcie różnie.
  • Poziom 11  
    Qrde raz chodzi ok raz do dupy... czasem szarpie jak przelacza z gazu na benzyne i na odwrot... nie mowiac o tym ze kopa nie ma :/ wtryski mam przy benzynowych nie wiem czy to dobrze czy źle... kabel mam a sorft mialem kupic od jednego kola bo szulame i za free pelnej wersji nigdzie nia ma :( mam problem po wymianie świec z taka rzecza ze jak depne to przygasa :/ nie wime co jest :/ zebym wiedzial ze dream to taki badziew to bym zalozyl cos innego :( chyba bede jeździl do gazownikow i wqrzal ich az mi zwroca kase ;) wczoraj przeczyscilem przepustnice to teraz ma takiego kopa że szok :) na benzynie oczywiscie ;) bo jednoczesnie podcagnelem linke ze mi teraz sie otwiera na max'a :) wiec nie jest tak źle ;) hihi :) A na gazie bywa roznie :) wqrza mnie to ze jak musze szybko ruszyć to przygasa :/ to zdecydowanie jest chyba cos nie tak :|

    Jak sprawdzić czy wtryskiwacze sa ok ? Mam 2 jak by ciemniejsze te oringi czy jak to sie nazywa :) Pod maska wyglada to fatalnie :/ bo wywalili mi 2 oslony... listwe zamocowali na silniku... wogle mi sie nie podoba bede to przekladal pod kolektor dolotowy... albo na niego tylko nie wiem czy to dobry pomysl jak wtryski sie tak pieprza :/
  • Poziom 1  
    Witam,

    niektóre objawy masz całkiem podobne do moich z tą instalacją:
    mam Corollę 1,4 VVTi (od 22.000 km na gazie, teraz dobijam do 100.000).

    Pomysł z wkurzaniem gazowników dobry - byłem w serwisie z 15 razy zanim mi ją ustawili przyzwoicie. Potem na jakieś 40.000 km miałem spokój. Co się działo:
    - dali mi za małe dysze (standardowe do 1,4 - a ja mam 98 KM z tego 1,4), jak mu dałem gazu to powyżej 5000 obrotów przechodził sam na benzynę. Wymienili na większe (jak dla 1,6) i się skończyło.
    - włączało mi się EOBD2 i odcinało jeden cylinder - objawy mniej więcej jak opisujesz: ja mu gazu, a on zdech, zdech - i czuje że nie chodzi tak jak powinien, zwłaszcza na zimnym silniku. Kalibrowali komputer kilka razy i nic. Dopiero Włosi im podpowiedzieli żeby zmienili wtryskiwacze na "szybkie" bo standardowe nie były w stanie nadążyć za tym co komputer sobie ustawił i po jakichś 3000 km się przycierały i objawy nawracały. Sprowadzili mi szybkie wtryskiwacze i przeszło.
    - zanim sprowadzili dogadali się jeszcze z Włochami że przy niskich obrotach (1000 i 2000) można zmodyfikować mapę wtrysku o 5-10% (nie pamiętam już czy w górę czy w dół i do czasu wymiany wtryskiwaczy pomogło.
    - w końcu warto czasem skasować wszystko do gruntu i kalibrować od nowa. Dream się podobno sam ustawia ale mój ostatnio nie chce (po regulacji zaworów + zrobieniu kilkunastu tysięcy na stopniowo coraz bardziej rozszczelnionej instalacji, co zauważyłem niestety za późno). Ustawił się chyba nie w tą stronę (daje za dużo gazu). Aha, na te zibanty uważaj - straszny knot. Lepiej od razu wymienić na skręcane opaski - zibanty na pewno się rozszczelnią najpóźniej po roku. Zwłaszcza przy filtrze fazy lotnej lub dopływie płynu ogrzewającego reduktor.
  • Poziom 10  
    MrWho, jak Twoja instalacja gazowa? Czy już doszedłeś z nią do ładu? Ja załozyłem sobie taka samą do mojego paska 1.820V, jak na razie to nie jestem z niej zadowolony (pali jak smok, ale poza tym ok). Będa mi wymieniać listwę bo podobno w niej tkwi przyczyna. Pozdrawiam.
    ps. szkoda, że wcześniej nie przeczytałem Twojego postu to bym yakiej nie zakładał.