Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco Daily 35s17 16r - Kontrolka braku ładowania, alternator ok, prąd to akumul

pioter18 06 Apr 2022 18:53 789 13
  • #1
    pioter18
    Level 13  
    Witam. Problem z Iveco Daily 35s17 z 2016r. Auto trochę stało bez ruchu. Okazało się, że alternator odmówił posługi. Naprawiony, przy dużych obrotach daje 14,8V. Po podłączeniu jednak na desce rozdzielczej pokazuje brak ładowania. Napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku 12.7V, przy odpalonym 13,7V. Bezpośrednio na alternatorze 13,7V. Co może powodować ten problem?
  • #2
    rafal31871
    Level 3  
    pierdoła, ale sprawdz pasek, miałem podobnie, wymieniłem pasek i wszystko wróciło do normy
  • #3
    pioter18
    Level 13  
    Pasek sprawdzony, przy zakładaniu alternatora. Napinacz paska też ok
  • #4
    rafal31871
    Level 3  
    kable wychodzące z alternatora nie sa zaśniedziałe czy cuś? to jest jakaś pierdółka, która wymaga "chwilowego grzebania"
  • #5
    pioter18
    Level 13  
    Kabel od alternatora wyczyszczony, masa na ramę również. Nie mam już pomysłu gdzie szukać....
  • #6
    decybel91
    Level 42  
    Albo ten cienki kabel od alternatora do licznika albo zły regulator napięcia zamontowany.
  • #7
    pioter18
    Level 13  
    Alternator jeszcze raz pojechał na sprawdzenie. Wszystko z nim ok. Na teście, przez komputer zadano mu wymagane napięcie to dobijał bez problemu, nawet przy obciążeniu 80A

    Dodano po 23 [minuty]:

    Jeszcze raz wszystko sprawdzone. Napięcie na alternatorze 13,7V, niezależnie od obciążenia. Nie chcę dać więcej. Kwestia sterowania. Tylko co?
  • #8
    MarcinS70R
    Level 21  
    Pewnie regulator napięcia zamiennik założony.
  • #9
    sweeteck
    Level 15  
    Ja miałem podobny problem, też Iveco Daily tylko z 2015 roku, pomogło odłączenie "inteligentnej klemy" ale tylko tymczasowo. Później okazało się że przewód "sterujący" zrobił się "zielony" niedaleko alternatora ( jak dobrze pamiętam to ok 30-40 cm od alternatora). Pozdrawiam
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Tam jest regulator COM. A zalozyli pewnie zwykly. Ister nie "widzi" alternatora
  • #12
    pioter18
    Level 13  
    Rozmawiałem z serwisem alternatorów. Jest założony taki sam, zgodnie z numerami, Boscha
  • #13
    andrzej20001
    Level 43  
    To masz ugnity przewód kontroli napięcia sterownik silnika-alternator. Jak odepniesz kostke od alternatora to jest to samo ?
  • #14
    pioter18
    Level 13  
    Dokładnie tak, bez podłączonej kostki sterowania alternatora podaje identyczne napięcie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Co prawda teraz wyjechałem na dwa tygodnie, ale jak wrócę to sprawdzę dokładnie i dam znać