Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Golf 4 1.9 TDI - Po wymianie uszczelki dalej cieknie z pompy paliwa

zasit 10 Apr 2022 10:15 1392 40
  • #1
    zasit
    Level 10  
    Witam wymieniłem w Golfie 4 1.9 TDI uszczelkę od tłokorozdzielacza ten duzy oring co trzeba przeprowadzić go sposobem przez te 4 śruby mocujące, niestety cały czas leci w tym samym miejscu mimo tego nowego oringu. Dodatkowo nie widać jak leci paliwo przez ten przezroczysty wężyk od filtra paliwa, próbowałem odpowietrzać odkręcając metalowe przewody od wtrysków ale jet to samo dalej nie idzie. Pewnie przez tą nieszczelność ale wcześniej też ciekło i nic sie nie zapowietrzało.
  • #2
    Anonymous
    Level 1  
  • #3
    zasit
    Level 10  
    Raczej nie cieknie z nastawnika po leci na samym dole, leci w tym miejscu jak na zdjeciu VW Golf 4 1.9 TDI - Po wymianie uszczelki dalej cieknie z pompy paliwa

    A może cieknie z tego palca tej śruby co trzeba do niej nakładkę taką potrójną ?
  • #4
    Anonymous
    Level 1  
  • #5
    zasit
    Level 10  
    Tylko czy ciekący oring z tej dużej sruby powoduje wyciek na stuku tej obudowy ? Bo ewidentnie leci z dołu.
  • #6
    Anonymous
    Level 1  
  • #7
    zasit
    Level 10  
    O Chryste panie, tam są dwa oringi jeden duzy w środku a drugi mniejszy na tej śrubie co trzeba ją trojkatem wykręcać, niestety tego oringu jeszcze nie wymieniłem bo nie mialem jak bez nakladki nie idzie tego odkręcić.
  • #8
    Anonymous
    Level 1  
  • #9
    zasit
    Level 10  
    Wymieniłem ten oring duzy który jest w srodku i niestety dalej cieknie, nie mam pomysłu co może byc nie tak niestety.
  • #10
    Anonymous
    Level 1  
  • #11
    zasit
    Level 10  
    No i chyba tak się skończy ze cały zestaw uszczelek pójdzie i do wymiany po kolei wszystko pójdzie.
  • #12
    zasit
    Level 10  
    Wymienione dwa oringi i niestety dalej leci.
  • Helpful post
    #13
    Megawe
    Level 34  
    Zmierz ciśnienie paliwa wewnątrz pompy lub wykręć zawór regulacji i sprawdź czy nie jest zablokowany.
    Zawór jest obok wejścia paliwa do pompy, trójkątna śruba.
  • #14
    zasit
    Level 10  
    A co da zablokowany zawór ?
  • #15
    zasit
    Level 10  
    Witam chodzi ci o zawór który jest na górze tego nastawnika ?
  • #17
    zasit
    Level 10  
    Okazało się że źle weszła uszczelka ten duży oring, założyłem nowy i niestety jest to samo, dalej cieknie małymi kroplami ? Czy może cieknąć z uszczelnień tych co wchodzą końcówki metalowe od przewodów wtryskowych, tam ponoć są chyba jakieś podkładki miedziane ?

    Dodatkowo silnik zaczął inaczej chodzić, tak twardo także pewnie coś sie rozregulowało, dodatkowo w przewodzie zasilającym pompę widać lecące bąbelki powietrza, silnik pochodził trochę i dalej to samo. Zapala z problemami.

    VW Golf 4 1.9 TDI - Po wymianie uszczelki dalej cieknie z pompy paliwa

    oringi nr 8 i B wymienione
  • #18
    zasit
    Level 10  
    Niestety cały czas cieknie z tej uszczelki nr 9, dałem nowy oring i mocniej dokreciłem momentem 70 a nawet wiecej i niestety dalej leci i leci, musze chyba dorwac oryginalny oring byc moze bardziej kwadratowy jest.
  • #19
    Megawe
    Level 34  
    Metalowe powierzchnie styku na śrubie i w głowicy pompy nie mogą być zarysowane.
    Połączenie powinno być szczelne po dokręceniu, bez oringu.
  • #20
    dizba
    Level 33  
    zasit wrote:
    Niestety cały czas cieknie z tej uszczelki nr 9, dałem nowy oring

    Ale tam nie może być oring. Tak jest uszczelka miedziana.
  • #21
    zasit
    Level 10  
    przepraszam ta mała śruba jest bez uszczelki i z niej nie cieknie, cieknie z oringu numer 9
  • #24
    dizba
    Level 33  
    Czyli na Twoim zdjęciu jest to 8. A nie 9. Niestety nic nie zrobisz bez zakupu nowej tej śruby "trójkątnej" z oringiem. Czyli 130 na moim zdjęciu. Po odkręceniu musi zawsze pójść nowa. Jest to uszczelnienie głowicy pomiędzy króćcami. Tam jest specjalny stożek, który przy dokręcaniu się zgniata i uszczelnia. Oring służy jako dodatkowe uszczelnienie.
  • #25
    zasit
    Level 10  
    Dokrecałem ja mocnie niz 70 Nm ale nic nie dało ale fakt ze oring jakiś dobierany mam i moze nie pasować, chyba do pompiarza bedzie trzeba podjechac i tyle. Duzo ludzi tylko wymienia oringi i jest ok. Zobaczymy.
  • #26
    dizba
    Level 33  
    Megawe wrote:
    Połączenie powinno być szczelne po dokręceniu, bez oringu.

    zasit wrote:
    Zapala z problemami.

    Tu masz odpowiedź na swoje problemy.
    Żaden oring nie uszczelni kilkaset atmosfer. Tylko i wyłącznie nowa śruba. Koszt około 40-80 zł.
  • #27
    zasit
    Level 10  
    Spoczko wizyta u pompiarza musi być.
  • #29
    zasit
    Level 10  
    Mam niby tylko wymienić oring, pompiarz mówił ze bez wymiany śruby, także zobaczymy kto ma racje z tą śrubą.
  • Helpful post
    #30
    dizba
    Level 33  
    zasit wrote:
    pompiarz mówił ze bez wymiany śruby, także zobaczymy kto ma racje z tą śrubą

    Jak myślisz kto tu doradza ? Sami amatorzy ? 35 lat naprawiałem pompy wtryskowe. Czyli ja jako "pompiarz" piszę Ci : źle robisz. Tej śruby trójkątnej nie wolno dokręcać więcej niż 70 Nm, bo przesuniesz tuleję w głowicy. I wtedy tylko nowa głowica.