Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czy instalacja wytrzyma pobór prądu przez 2 podgrzewacze przepływowe wody na raz

Arecky_ 10 Apr 2022 14:42 516 8
    Arecky_
    Level 2  
    Cześć,

Na wstępie wspomnę, że jestem laikiem. To pierwszy remont który wykonuje w życiu i nie mam zbytnio pojęcia o elektryce.
    Jestem w trakcie urządzania mieszkania, jednak mam dylemat w jaki sposób dobrać ogrzewanie wody tak, aby instalacja elektryczna to wytrzymała. Mieszkanie w bloku z wielkiej płyty.

Pokrótce opis instalacji:
    Zabezpieczenie przedlicznikowe 63A trójfazowy, kabel który idzie do rozdzielni w mieszkaniu nie mam pojęcia jakiej jest grubości, ale na oko dosyć spory.
    Z siły będę korzystał na trzech osobnych obwodach - 2 osobne łazienki 32A każda oraz kuchnia 25A. Kable użyte to 4mm2.
    W łazienkach planuję do podgrzania wody użyć przepływowych podgrzewaczy wody o mocy 21kW, na zabezpieczeniu 32A (pobór bodajże 29A według specyfikacji producenta).
    W kuchni indukcja oraz na trzeciej fazie elektryczny podgrzewacz do zlewu o mocy 5,7kW.

Elektryk zapewnia mnie, że wszystko będzie chulać, jednak no z wyliczeń nie wygląda to kolorowo (same podrzewacze wezmą łącznie 58A a jeszcze jest cała reszta mieszkania), zakładając pesymistyczny scenariusz że dwie osoby biorą prysznic w tym samym momencie, w dodatku będzie chodzić indukcja i np będą zmywane naczynia, może wybić zebezpiecznie przedlicznikowe. Wiem, że pewnie taki scenariusz się nie wydarzy albo baaaardzo sporadycznie, wiem również że to zabezpieczenie przedlicznikowe ma swoją tolerancje, i nawet jeśli przekroczy wartość 63A to przez jakiś czas może tak pracować, jednak to tylko teoria niepoparta żadnym doświadczeniem z mojej strony.
    Tak samo jest z mocą - moc przyłączeniowa przy tym zabezpieczeniu to maks 40kW (przynajmniej według internetów) ale same dwa grzejniki to już 42kW.