Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Visual Basic .Net uruchamianie skryptów w CMD

scarman20 19 Apr 2022 10:05 162 10
    scarman20
    Level 12  
    Witam. Nie jestem programistą i potrzebuję pomocy kogoś bardziej zaznajomionego w temacie. Otóż chcę stworzyć bardzo prosty program w Visual Studio 2022, program ten zawiera np. przycisk za pomocą którego chcę uruchomić jakiś skrypt w cmd, dla przykładu cichą instalację adobe readera. W tym celu mam utworzony plik o nazwie "acrobat.bat" a jego zawartością jest linijka:
    Code:
    AdbeRdr11000_pl_PL.exe /sAll /rs /msi EULA_ACCEPT=YES
    Po uruchomieniu tego pliku Adobe Reader instaluje się bez żadnych komunikatów. Teraz chciałbym aby ten plik wykonywał się po stworzeniu przycisku Button w programie Visual Studio. Niby wszystko jest zrobione tak jak trzeba ale skrypt nie wykonuje się. Pojawia się na chwilę okienko CMD ale dalej cisza. Zamieniłem zawartość pliku adode.bat na wpis: "ping www.google.pl" i wtedy po wciśnięciu przycisku pojawia się właściwa odpowiedź. Dlaczego niektóre skrypty działają a inne nie? Próbowałem różnych komend w VB ale każda kończy się niepowodzeniem. Obecnie kod dotyczący przycisku wygląda następująco:
    Code:
    private void button10_Click(object sender, EventArgs e)

{
                Process.Start(@"data\adobe.bat");
            }

gdzie plik adobe.bat znajduje się w katalogu o nazwie data znajdującym się obok pliku exe.

Z góry dziękuję za sugestie.
    kinggustav
    Level 26  
    Dawno tego nie robiłem, ale coś mi się wydaje, że musisz wywołać coś, co będzie interpretowało tego batcha, czyli np. cmd (ja robiłem jeszcze z command.com) z parametrem wskazującym ten plik. Jaki to parametr to nie pamiętam, musisz sobie poszukać. Większość programów M$ (i nie tylko) wywołana z /? lub /help pokaże listę swoich parametrów wywołania.

Dodano po 5 [minuty]: