Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes B CDI 180 2005r. Autom. nie rusza po dodaniu gazu po wymuszonym postoju

19 Apr 2022 21:57 399 17
  • #1
    User removed account
    Level 1  
  • #2
    sanfran
    Network and Internet specialist
    Silnik zwiększał obroty po dodaniu gazu czy nie, bo to ważne jest.
    Jedną z wielu przyczyn może być czujnik stopu.
  • #3
    tzok
    Moderator of Cars
    wmalarski51 wrote:
    Dzisiaj miałem dość niecodzienny przypadek Otóż w trakcie bardzo powolnej jazdy w korku w pewnym momencie musiałem się zatrzymać, co uczyniłem lecz bez wrzucania na luz.
    To bardzo dobrze, tak właśnie należy jeździć automatem. W przeszłości często wrzucałeś na luz? Długo jechałeś w tym korku?
  • #4
    sanfran
    Network and Internet specialist
    @tzok Niektóre automaty „luzują” samoczynnie gdy stoją z naciśniętym hamulcem. Miałem tak na pewno w moim Mercu A140 z 2003, zwłaszcza tuż po odpaleniu zimnego silnika. Czuć było jak „zapinał” bieg po puszczeniu hamulca.
  • #5
    tzok
    Moderator of Cars
    Większość współczesnych to robi, nie mówiąc już o skrzyniach zautomatyzowanych, ale co innego jak robi to sterownik skrzyni, a co innego jak ktoś ręcznie przełącza na luz, jak stoi np. na czerwonym świetle. Kategorycznie nie należy tego robić.
  • #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    Jaki tam masz skrzynię? Klasyczny automat czy typu Vario (bezstopniową)?
    Padło pytanie, czy obroty rosły po naciskaniu pedału gazu?
    Coś mi się zdaje, że kolega stracił zainteresowanie...
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    Czyli chodzi o brak reakcji silnika na pedał gazu, a nie o "nie ruszanie" po dodaniu gazu? No i jaką masz skrzynię (choć teraz to już mniej istotne)?
  • #9
    User removed account
    Level 1  
  • #10
    tzok
    Moderator of Cars
    Jak by to był brak reakcji skrzyni to obroty silnika by przecież rosły... przecież na biegu N lub P skrzynia biegu nie zapina, a gazu dodawać możesz i obroty silnika rosną.
  • #11
    User removed account
    Level 1  
  • #12
    tzok
    Moderator of Cars
    Na pedał gazu w pierwszej kolejności musi zareagować silnik i zwiększyć obroty, w odpowiedzi na to reaguje dopiero skrzynia, nie na odwrót. Stąd pytanie czy dodając gazu zwiększają się obroty silnika, ale auto nie rusza, czy obroty się nie zwiększają. Pedał gazu steruje silnikiem, a nie skrzynią (w uproszczeniu). Jak silnik nie zareaguje, to skrzynia nie ma szans zareagować.
  • #13
    User removed account
    Level 1  
  • #14
    Gerri
    Mercedes specialist
    wmalarski51 wrote:
    Toż przecież ja o tym pisałem że skoro nie wrzucałem na luz tzn.że silnik jest sprzęgnięty ze skrzynią i samochód powinien ruszyć no i ruszył tylko rzecz w tym że z opóźnieniem i szarpnięciem

    Sorry kolego - ja odpadam z tej dyskusji. Wykazujesz całkowity brak zrozumienia jak to działa. Zadaje ci się pytania, tłumaczy się jak powinno być a ty i tak wiesz swoje. Z blondynką się szybciej dogadywałem na tym forum.
    Pozdrowionka.
  • #15
    tzok
    Moderator of Cars
    wmalarski51 wrote:
    Toż przecież ja o tym pisałem że skoro nie wrzucałem na luz tzn.że silnik jest sprzęgnięty ze skrzynią i samochód powinien ruszyć no i ruszył tylko rzecz w tym że z opóźnieniem i szarpnięciem.Pozdrawiam.
    A ja cały czas pytam czy w odpowiedzi na wciśnięcie pedału gazu wzrastały obroty silnika czy nie. Czy wrzucasz na luz, czy nie, na wolnych obrotach silnik nie jest sprzęgnięty ze skrzynią. Przecież silnik pracuje, a samochód stoi. Między silnikiem, a skrzynią jest jeszcze sprzęgło (cierne lub hydrokinetyczne), które musi się załączyć. Sterownik skrzyni załącza sprzęgło w odpowiedzi na wzrost obrotów silnika. Jak silnik się dławi i nie ma siły wkręcić się na obroty, to automat będzie szarpał.
  • #16
    elktrod
    Level 32  
    wmalarski51 post #1 wrote:
    bez wrzucania na luz.
    wmalarski51 post #1 wrote:
    nacisnąłem na gaz samochód ani drgnął
    wmalarski51 post #7 wrote:
    Obroty nie rosną
  • #17
    tzok
    Moderator of Cars
    ...ale on się nadal upiera, że to problem ze skrzynią, bo jak jest na biegu i doda gazu to auto powinno ruszyć. Ja go próbuję przekonać, że jak nie wzrosną obroty silnika, to auto nie ruszy.
  • #18
    romuald-f
    A/T specialist
    Panie "wmalarski51", w pańskim autku zamontowana jest bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów CVT (722.8). Każdy samochód z automatyczną skrzynią biegów, czy to CVT czy też DSG lub klasyczną, po załączeniu D lub R i puszczeniu pedału hamulca musi "pełznąć", dlatego stojąc np. na czerwonych światłach trzymamy na hamulcu aby nie najechać na samochód stojący przed nami. Zachowanie pańskiego autka nie jest prawidłowe. Nie dość że po poszczeniu hamulca robi "zwłokę" to jeszcze na dodatek szarpnie. Na początek zmieniłbym filtr oleju i olej w skrzynce. Większość skrzyń CVT ma dwa filtry oleju, ponieważ są "brudzące", w 722.8 jest tylko jeden. Dlatego należy wymianę oleju z filtrem przeprowadzać co 60 - 70 tyś. Pozdrawiam.