Dzień dobry!
Postanowiłem założyć temat tutaj, na forum, ponieważ od kilku dni próbuje poradzić sobie z problemem z Bluetooth i ręce już mi opadają.
Sprawa dotyczy problemu z łącznością Bluetooth w laptopie Lenovo Legion 5, działającym na systemie operacyjnym Windows 11, z kartą sieciową (zatem również kartą Bluetooth) o oznaczeniu Mediatek Wi-Fi 6 MT7921.
Problem polega na braku możliwości podłączenia urządzeń do laptopa. Próbowałem podłączyć kilka par słuchawek bezprzewodowych, telefon oraz głośnik bezprzewodowy. Pozostałe urządzenia łączą się ze sobą bez najmniejszego problemu (tzn. np. telefon ze słuchawkami lub głośnikiem). Dotychczas wszystko działało poprawnie i bez najmniejszego kłopotu korzystałem na laptopie ze słuchawek bezprzewodowych. Jeśli chodzi o kroki, które dotychczas poczyniłem to będą to:
a) wielokrotny restart komputera.
b) przeinstalowanie sterowników Bluetooth - zarówno automatyczne (przez system Win11) jak i ręczne (poprzez pobranie sterowników ze strony Lenovo).
c) ustawienie poprzez "windows+R" -> "services.msc" ->"Usługa obsługi Bluetooth" typu uruchomienia na "Automatyczny" oraz zmiany na "Lokalne konto systemowe" w zakładce "Logowanie".
d) skorzystanie z narzędzia do rozwiązywania problemów Windowsa - w załączniku dodam zrzut ekranu z wyników takiego eksperymentu (oczywiście nieudanego).
Udało mi się sprawić, że Bluetooth wyszukuje urządzenia poprawnie (wcześniej nawet ich nie wykrywał). Po próbie połączenia, laptop "mieli" przez około minutę i wyświetla się komunikat o błędzie podczas łączenia. Dodatkowo, przy próbie połączenia z telefonem na telefonie wyskakuje informacja, że komputer chce się połączyć z telefonem i zapytanie, czy akceptuję połączenie. Po naciśnięciu "TAK" - nic się nie dzieje. Przy próbie przesłania zdjęcia przez Bluetooth z telefonu na komputer pojawia się błąd mówiący o nieudanej akcji.
Oczywiście, w urządzeniach mam ustawiony tryb parowania, w laptopie wyłączony tryb samolotowy oraz uruchomione wykrywanie przez inne urządzenia. Próbowałem znaleźć rozwiązania w internecie, jednak były to właśnie kroki, które wyżej opisałem i nie przyniosły skutku. Dodam również, że Wi-Fi w laptopie działa poprawnie, bez zarzutów (nie wiem, czy ma to znaczenie, jednak jest to ta sama karta sieciowa).
Bardzo proszę o wszelką pomoc i dziękuję z góry każdemu za zaangażowanie! Gdyby potrzebne były jeszcze jakieś informacje do dodatkowej "diagnozy" problemu - z chęcią wszystko dopowiem.

Postanowiłem założyć temat tutaj, na forum, ponieważ od kilku dni próbuje poradzić sobie z problemem z Bluetooth i ręce już mi opadają.
Sprawa dotyczy problemu z łącznością Bluetooth w laptopie Lenovo Legion 5, działającym na systemie operacyjnym Windows 11, z kartą sieciową (zatem również kartą Bluetooth) o oznaczeniu Mediatek Wi-Fi 6 MT7921.
Problem polega na braku możliwości podłączenia urządzeń do laptopa. Próbowałem podłączyć kilka par słuchawek bezprzewodowych, telefon oraz głośnik bezprzewodowy. Pozostałe urządzenia łączą się ze sobą bez najmniejszego problemu (tzn. np. telefon ze słuchawkami lub głośnikiem). Dotychczas wszystko działało poprawnie i bez najmniejszego kłopotu korzystałem na laptopie ze słuchawek bezprzewodowych. Jeśli chodzi o kroki, które dotychczas poczyniłem to będą to:
a) wielokrotny restart komputera.
b) przeinstalowanie sterowników Bluetooth - zarówno automatyczne (przez system Win11) jak i ręczne (poprzez pobranie sterowników ze strony Lenovo).
c) ustawienie poprzez "windows+R" -> "services.msc" ->"Usługa obsługi Bluetooth" typu uruchomienia na "Automatyczny" oraz zmiany na "Lokalne konto systemowe" w zakładce "Logowanie".
d) skorzystanie z narzędzia do rozwiązywania problemów Windowsa - w załączniku dodam zrzut ekranu z wyników takiego eksperymentu (oczywiście nieudanego).
Udało mi się sprawić, że Bluetooth wyszukuje urządzenia poprawnie (wcześniej nawet ich nie wykrywał). Po próbie połączenia, laptop "mieli" przez około minutę i wyświetla się komunikat o błędzie podczas łączenia. Dodatkowo, przy próbie połączenia z telefonem na telefonie wyskakuje informacja, że komputer chce się połączyć z telefonem i zapytanie, czy akceptuję połączenie. Po naciśnięciu "TAK" - nic się nie dzieje. Przy próbie przesłania zdjęcia przez Bluetooth z telefonu na komputer pojawia się błąd mówiący o nieudanej akcji.
Oczywiście, w urządzeniach mam ustawiony tryb parowania, w laptopie wyłączony tryb samolotowy oraz uruchomione wykrywanie przez inne urządzenia. Próbowałem znaleźć rozwiązania w internecie, jednak były to właśnie kroki, które wyżej opisałem i nie przyniosły skutku. Dodam również, że Wi-Fi w laptopie działa poprawnie, bez zarzutów (nie wiem, czy ma to znaczenie, jednak jest to ta sama karta sieciowa).
Bardzo proszę o wszelką pomoc i dziękuję z góry każdemu za zaangażowanie! Gdyby potrzebne były jeszcze jakieś informacje do dodatkowej "diagnozy" problemu - z chęcią wszystko dopowiem.
