Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik jednofazowy identyfikacja uzwojeń

08 Lis 2005 20:13 34703 8
  • Poziom 1  
    Witam
    Mam problem z silnikiem jednofazowym tzn. z identyfikacją uzwojeń ,które
    jest główne ,a które pomocnicze [tabliczka jest rozłączona] ,które z uzwojeń
    ma wiekszą oporność
    pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Witam
    Ktoś tu faktycznie nagmatwał bo uzwojenie rozruchowe ma zawsze WIĘKSZĄ rezystancje a kondensator służy nie do zmiany kierunku wirowania lecz tworzy przesunięcie fazowe między uzwojeniami rozruchowym i pracy,oraz do zwiekszenia momentu rozruchowego i sprawności silnika.
    Silniki bezkondensatorowe też mogą wirować w lewo lub prawo .
  • Poziom 12  
    Witam
    Jeśli z silnika wychodzą 3 kable zawsze będzie wirował w jednym kierunku,aby zmienić obroty należy zamienić końcówki rozruchu-muszą wychodzić 4 kable
  • Poziom 13  
    Witam! mam mały problem mianowicie mam silnik od wirówki ma on cztery wyprowadzenia nie wiem jak go podłączyć ma też cewkę rozruchową, próbowałem ale po podłączeniu silnik buczy nie obraca się! proszę o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/55_1258885915.jpg
  • Moderator Elektrotechnika
    1.b napisał:
    Witam! mam mały problem mianowicie mam silnik od wirówki ma on cztery wyprowadzenia nie wiem jak go podłączyć ma też cewkę rozruchową, próbowałem ale po podłączeniu silnik buczy nie obraca się! proszę o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/55_1258885915.jpg

    Ustalmy że 1 i 2 -to uzwojenie robocze ( mniejsza rezystancja) a 3 i 4 to uzwojenie pomocnicze( większa rezystancja).
    Zasilanie dajesz na 1 i 2 natomiast pomocnicze 3 wpinasz do 1 a między 2 a 4 wpinasz kondensator.Jeśli obroty Ci nie odpowiadają , to zamieniasz między sobą miejscami końcówkę 3 i 4 .Spróbuj podmienić kondensator ( przy buczeniu).
  • Poziom 16  
    Witam!

    A ja mam następujący problem... Dorwałem silnik z jakiegoś chińskiego wolnostojącego wentylatora (takiego obrotowego) i wychodzą zeń 4 przewody. Widoczny jest także kondzior 1uF/400V. Pomierzyłem i co się okazało:

    NIEBIESKI
    100 Ohm
    BIAŁY
    100 Ohm
    CZERWONY
    700 Ohm
    CZARNY

    Reszta zależności rezystancji przejścia między przewodami to po prostu suma poszczególnych rezystancji (np. niebieski-czarny to 100+100+700=900 Ohm).
    Ktoś chętny pomóc rozpracować ten silnik? :)

    Hmm... Zaczynam podejrzewać, że CZARNY jest wspólny, a reszta po prostu służy do regulacji prędkości obrotowej.
  • Poziom 9  
    z tego co wiem koledzy to silnik 1-f zbudowany jest z 2 uzwojeń:
    roboczego i pomocniczego.
    Uzwojenie pomocnicze ma większą rezystancję natomiast robocze mniejszą,
    Silniki 1-f miały stosowany tzw wyłącznik odśrodkowy który odłączał uzwojenie pomocnicze od roboczego.w obecnej chwili stosowany jest kondensator zamiast wyłącznika, w przypadku zmiany kierunku obrotów silnika można to wykonać gdy mamy wyprowadzone końcówki uzwojenia roboczego oraz rozruchowego.
    Na kolega rację z tymi rezystancjami to obroty wentylatora tzw biegi nie wiem jak kolega mierzył rezystancje chodzi mi o miedzy jakimi kolorami ta rezystancja wynika