Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Espace 4 2.0 dci Brak zapłonu

mkdocent771 25 Apr 2022 21:47 693 11
  • #1
    mkdocent771
    Level 3  
    Witam wszystkich użytkowników niniejszej strony.
    Drodzy koledzy, tym razem zwracam się z problemem zapłonu. A raczej jego brakiem.
    Przeczytałem chyba już wszystkie fora dotyczące tematu, jednak żadna z podpowiedzi nie była mi pomocna. Sytuacja jest tak podbramkowa że pozostanowiłem położyć swój los na waszą wiedzę i pomoc. Dodam tylko że jestem od ponad dwóch tygodni w Barcelonie, skończyły mi się środki i od ponad tygodnia kosztuje w samochodzie.
    Problem dotyczy braku zapłonu. Postawiłem autko na parkingu, wracam po godzinie i od tamtej pory, sprawdziłem wszystko co było tylko możliwe, bezpieczniki, przekazniki nawet podniosłem deskę rozdzielczą aby dostać się do tych które pozornie są niedostępne. Wyjąłem uch, "sprawdziłem " płytkę bezpieczników i nic. Dalej autko milczy. Aku jest nowy i pokazuje napięcie po wyżej 13 V . Gdy otwieram auto z pilota, bez problemu reaguje. Otwieram drzwi i cisza. Dioda immo miga prawidłowo. Wkładam kartę i rygiel blokady cofa się odblokowując kierownicę. Nadmieniam że zdjąłem ją i przestawiam ją ręcznie ponieważ rygiel już nie wraca, czyli nie blokuje kierownicy po wyjęciu karty. Karte mam zbliżeniową wiec w zasadzie to bez znaczenia czy ją włożę czy nie. Efekty są te same. Gdy wejdę do auta i nie włożę karty, naciskam start i jedynie co słyszę to jeden przekaznik pod deską i dioda immo zaczyna świecić ciągłym światłem. Otwieram drzwi i ponownie je zamykam i słyszę ten sam przekaznik i dioda zaczyna prawidłowo mrugać. A auto jak milczało tak milczy. Bardzo proszę o pomoc. Jestem załamany i zrospaczony tą sytuacją. Serwis krzyknął mi 120 € za godzinę diagnozy a mi zostało tyle żeby wrócić do kraju. Czy jest jakaś opcja aby coś ominąć aby choć raz go odpalić ? Co robić ?
  • #2
    andken999
    Level 18  
    Czy nie wyskoczył przypadkiem czujnik uderzeniowy. Nie wiem czy w tym modelu, ale coś takiego w Renaultach montowali. jeżeli w ogóle nie kręci to może w najlepszym przypadku być to.
  • #3
    mkdocent771
    Level 3  
    Czujnik uderzeniowy ? A gdzie go szukać ?
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #5
    mkdocent771
    Level 3  
    Serdecznie dziękuję za podpowiedź. Espace jest zupełnie inaczej zbudowany wiec zabieram się za szukanie 🙂 Dam znać jak go odnajdę.

    Dodano po 9 [godziny] 3 [minuty]:

    Niestety nie odnalazłem tego czujnika. Ale napotkałem na życzliwych ludzi którzy wiozą mnie właśnie do Polski.
    W związku z tym mam pytanie...
    Wyczytałem na jednym z forum ze, przyczyną może byś uszkodzony uch. Pytanie, gdy wymienię cały zestaw startowy czyli komputer, uch wraz ze skrzynką bezpieczników, blokadą kierownicy i kartą, od tego samego modelu dopasowując po numerze komputera, czy auto odpali ?
    Jesli tak, to czy potrzebna będzie jeszcze ingerencja DDT ?
  • #6
    chadej
    Level 12  
    a moze po prostu padl rozrusznik, zwierałes go na krotko?
  • #7
    flis
    Level 14  
    mkdocent771 wrote:
    czy auto odpali ?

    Jeśli błąd leży tu to tak. Ale czemu blokada nie blokuje? Twój problem jest typowy dla blokady i zacząłbym od jej podmiany.
    Podobnie sytuację miałem w sceniku II. Jak było gorąco na dworze i wszystko w środku nagrzane, zdarzało mu się nie odpalić. Całkiem przypadkiem ruszyłem regulacją kierownicy we wszystkie strony i odpalał. Tak mi się zdarzyło co najmniej kilka razy. Do tej pory nie wiem co było.
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    chadej wrote:
    a moze po prostu padl rozrusznik, zwierałes go na krotko?
    BRAK zapłonu. Co ma rozrusznik??
    Po pierwsze rzetelna diagnostyka CLIP. Bez tego nic nie wymysli poza dodatkowymi kosztami.
  • #9
    flis
    Level 14  
    andrzej20001 wrote:
    Po pierwsze rzetelna diagnostyka CLIP. Bez tego nic nie wymysli poza dodatkowymi kosztami.

    Bez zapłonu nie ma diagnostyki.
  • #10
    andrzej20001
    Level 43  
    Zaplon sie robi do diagmostyki.
  • #11
    milejow
    Level 43  
    flis wrote:
    Bez zapłonu nie ma diagnostyki.

    UCH diagnozuje się bez zapłonu a to on decyduje o jego włączeniu
  • #12
    mkdocent771
    Level 3  
    Szacunek dla kolegi andrzej 20001 i kolegi milejow. Obydwoje panowie macie 100% racji.
    A wiec... wczoraj wróciłem do Barcelony z zakupionym zestawem startowym. Wymienilem i ! ! ! Odpalił od strzała ! ! ! 😁 Oczywistym jest fakt ze, nie zlokalizowałem dokładnie gdzie leży problem. Autko jeździ na zestawie z 2006 roku i po przejechaniu równych 500 km. Kompletnie nic się nie dzieje po za jednym małym szczegółem. Rygiel blokady kierownicy w starym zestawie cofał się po naciśnięciu startu lub włożeniu karty. Ten nie reaguje kompletnie na nic. Milczy. Ale bez problemu auto odpala. Jest tylko wyraźnie słabsze. Tak jak by zestaw był od 130 -sto a nie 150-cio konnego silnika. Czy konieczna jest ingerencja DDT aby dostosować ustawienia? Czy samoczynnie się dopasuje ? Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam wstępnie zamykając temat.