Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Zalane wodą klemy, nie kręci Citroen c4 2004 1.6 hdi

Derlados 03 May 2022 21:55 672 12
  • #1
    Derlados
    Level 3  
    Witam mam problem z citroenem c4 z 2004 roku 1.6hdi podczas mycia auta wlała mi się woda na klemy i stały one w wodzie samochód odpaliłem po jakimś czasie przyszedłem do auta i chciałem odpalić i nic nie było ani kontrolki się nie świeciły tak jakby się rozładował akumulator podnoszę maskę a tam klemy stoją w wodzie więc wyjąłem akumulator wytarłem klemy i naładowałem akumulator. Po naładowaniu kontrolki sie swieca błędów nie ma samochód nie kręci słychać cykanie ze skrzynki bezpieczników podejrzewam że słychać przekaźnik puszcza na elektromagnes ale rozrusznik nie kręci bezpieczniki sprawdzone nic nie popalone z góry dzięki za pomoc
  • Helpful post
    #2
    mczapski
    Level 39  
    Jak klemy mogły znajdować się w wodzie? Chyba że samochód utopiony. Prawdopodobnie są problemy z rozrusznikiem. Czyli albo brak zasilenia przewodem z akumulatora, albo zanikło połączenie masowe, albo uszkodzony przewód zasilania elektromagnesu, albo wreszcie skończyły się szczotki. Ale skoro był jakiś problem z kontrolkami to być może i z ładowaniem akumulatora z powodu zaniku połączenia masowego. Ale rozwiązanie/diagnoza tylko za pomocą badania/pomiarów.
  • Helpful post
    #4
    strucel
    Level 33  
    Obok akumulatora jest BSM jego czasami nie zalałes?
  • #6
    tadkli9743
    Level 24  
    Witaj

    Piszesz, że akumulator się rozładował?
    Zmierzyłeś napięcie przed naładowaniem?
    Jak długo i czym był ładowany jaka pojemność?
    Sprawdź napięcie na akumulatorze przed włączeniem rozrusznika i w trakcie.

    Pozdrawiam
  • #7
    Derlados
    Level 3  
    tadkli9743 wrote:
    Witaj

    Piszesz, że akumulator się rozładował?
    Zmierzyłeś napięcie przed naładowaniem?
    Jak długo i czym był ładowany jaka pojemność?
    Sprawdź napięcie na akumulatorze przed włączeniem rozrusznika i w trakcie.

    Pozdrawiam

    Ładowany był kablami 30 minut później jak nic to nie dalo to wziąłem go do garażu i ładowałem z prostownika 20minut naładował się do pełna
    Akukulator 62ah, 540 a rozruch
  • Helpful post
    #8
    tadkli9743
    Level 24  
    Witaj.

    Żeby naładować mocno rozładowany akumulator (a jak piszesz to kontrolki się nie świeciły) należy najpierw sprawdzić napięcie jakie panuje na akumulatorze nie obciążonym jeżeli jest ono poniżej 10V to należy podłączyć prostownik z ograniczeniem napięcia ładowania (ok 12V na prostowniku) lub podłączyć równolegle drugi naładowany akumulator, żeby napięcie rozładowanego akumulatora podnieść do ok. 12V.
    Po uzyskaniu 12V należy stopniowo podnosić napięcie ładowania do maksymalnego napięcia ładowania tj. dla akumulatorów żelowych 14,4V dla akumulatorów AGM do 14,9V a dla z płynnym elektrolitem do 15,2 V (można podnieść do 16,2V przy bardzo małym prądzie w celu wysycania akumulatora).
    Bardzo ważnym parametrem jest również prąd ładowania nie powinien on być większy niż tzw. 10 godzinny prąd ładowania w Twoim przypadku 6,2A. Po ładowaniu ok 10 godzin mniej więcej akumulator (w zależności od stopnia zużycia) jest naładowany ok 80% pojemności. Dlatego stosuje się dodatkowe ładowanie wyższym napięciem w celu dobicia pojemności. Jeżeli ładowałeś "całkowicie" rozładowany akumulator przez 20 minut to on nie był naładowany do tego stopnia, żeby zakręcił rozrusznik.

    Pozdrawiam
  • #9
    Derlados
    Level 3  
    tadkli9743 wrote:
    Witaj

    Piszesz, że akumulator się rozładował?
    Zmierzyłeś napięcie przed naładowaniem?
    Jak długo i czym był ładowany jaka pojemność?
    Sprawdź napięcie na akumulatorze przed włączeniem rozrusznika i w trakcie.

    Pozdrawiam

    Napięcie przy przekręceniu stacyjki na rozruch spada z 12.46 do 12.32
  • #10
    vodiczka
    Level 43  
    Derlados wrote:
    Podmieniałem akumulator na inny sprawny i też nie kręci
    Masz odpowiedź, że to nie jest wina akumulatora. Jeżeli chcesz mieć 100% pewność kondycji zalanego akumulatora to jeżeli masz taką możliwość, włóż go do innego auta i sprawdź jak kręci rozrusznikiem.
    Czego jeszcze należy szukać, masz podpowiedź w poście #2.
    Derlados wrote:
    Napięcie przy przekręceniu stacyjki na rozruch spada z 12.46 do 12.32
    Widać, że prąd nie dochodzi do uzwojenia rozrusznika, spadek napięcia byłby większy.
  • #11
    Derlados
    Level 3  
    vodiczka wrote:
    Derlados wrote:
    Podmieniałem akumulator na inny sprawny i też nie kręci
    Masz odpowiedź, że to nie jest wina akumulatora. Jeżeli chcesz mieć 100% pewność kondycji zalanego akumulatora to jeżeli masz taką możliwość, włóż go do innego auta i sprawdź jak kręci rozrusznikiem.
    Czego jeszcze należy szukać, masz podpowiedź w poście #2.
    Derlados wrote:
    Napięcie przy przekręceniu stacyjki na rozruch spada z 12.46 do 12.32
    Widać, że prąd nie dochodzi do uzwojenia rozrusznika, spadek napięcia byłby większy.
    czyli co myślisz że padł elektromagnes?
  • Helpful post
    #12
    vodiczka
    Level 43  
    Nie wiem. Kolega mczapski wymienił kilka możliwych przyczyn, które trzeba sprawdzić.