Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi a6 c5 2.8 - Szarpnięcie po zdecydowanym wciśnięciu gazu

Filip 1.2 8v 04 May 2022 01:02 390 9
  • #1
    Filip 1.2 8v
    Level 6  
    Witam. Nie mogę sobie poradzić z jednym problemem. Mianowicie kiedy np przygotowuje się do wyprzedzania dajmy na to 3ci lub 4ty bieg i trzymam 2 - 2,5 tys obr stale utrzymując ja jakis czas, to kiedy już mogę wyprzedzić wciskam gaz i wtedy następuje pojedyncze szarpnięcie i woz potem już mocno prze do przodu. Kiedy delikatnie zwiększam obciążenie problem nie występuje.

    Wyczailem na programie do staga, ze ten zryw występuje tylko wtedy gdy (patrząc na mapę - strojenie po obrotach ) okienko wskakuje na 0.0 ms, tzn jadę sobie 2.5 tys załóżmy tam 8ms potem nagle wciskam gaz i zamiast przeskoczyć na 15ms, to po gwałtownym wciśnięciu przeskakuje na 0.0ms ( wtedy czuć odcięcie paliwa lpg) i potem już normalnie wskakuje na 15,16 itd. Ten przeskok na 0.0 jest dosłownie ćwierć sekundy może trwa. Ale wystarczy żeby irytować.

    Auto to audi a6 c5 2.8 już z elektronicznym pedałem

    Stag 300-6 isa 2
    Wtryski nowe ac w 01
    Wężyki najkrótsze jak się da
    Ciśnienie 1.3 stabilne
    Dysze 2.6
    Mnożnik wychodzi 1.3 do 1 od połowy do końca
    Kompensacja listew jest
    Parownik ten złoty kme
    Czujnik ciśnienia 5 cm od listwy
    Faro 8mm od butli
    Filtry nowe

    Samochód całkowicie sprawny na pb

    Macie koledzy jakieś sugestie ? Pozdr.
  • #3
    Filip 1.2 8v
    Level 6  
    Dobra, zrobię screeny. Dodam do tego, że jak jadę na benzynie to patrząc na mapkę strojenia po obrotach, to dodając gwałtownie gazu, to tez okienko przeskakuje przez - 0 ms i wskakuje na 15 od razu, z tym że nie ma szarpnięcia, łagodnie i prawidłowo wzbogaca benzynę.
    Na gazie jest tak samo tylko występuje szarpnięcie nie mocne ale jest.

    Instalkę wystroiłem teraz na ciśnieniu 0.9 żeby wydłużyć czasy wtrysku żeby się nie gubiły i nie pętliły na dolnych partiach obr. Na wolnych jest 3.1 ms benzyny to gazowe robią 5.5 a na wysokich wydatkach dochodzi do 18, 20 ms na lpg. Sterownik pętli się górą przy 25ms. Czy gwałtowne wciśnięcie gazu może powodować wzrost czasu wtrysku gazu powyżej 25ms? Z tych 8-10 ms jazdy stałej?

    Na vcds w monecie głębszego wciśnięcia gazu jak loguje prace przepustnicy pojawia się w okienku komunikat - wzbogacienie. Wtedy ucina lpg na ćwierć sekundy i jedzie dalej już ok..
  • #5
    Filip 1.2 8v
    Level 6  
    Wtryski kiepskie, że po prostu kiepskie czy stare ?
    Kupiłem nowki przy walce z problemem.

    Wyciąć dotryski w sensie w opcjach w tym okienku w
    parametrach ustawień lpg tak ? Tam jest to gdzieś przy końcu.

    I mam pytanko po co w mapce - strojenie po obrotach można w kolumnie 0,0 ms (kiedy na benzynie występuje cut off) wpisać korektę wtrysku na lpg na plus albo na minus ?
    Chciałem uleczyć mój problem dając tam plus 5 w całej kolumnie 0.0 w całym zakresie obr. I wtedy miałem wrażenie ze jak korekta przeskakuje mi przez te zera- które skorygowałem na +5 wszystkie, jest płynniej ale powodowało to mniejsze hamowanie silnikiem i inne anomalia falowanie przy schodzeniu z obr itd itp.
    Czy dobrze myśle wpisując tam jakaś wartość na plus, wpuszczam trochę lpg w kolektor kiedy ecu benzyny jest wysterowany na 0.0 czy cut off ?

    Na czym polega opcja wycięcia dotryskow ? Jeżeli można wiedzieć.
  • #6
    psooya
    Level 38  
    Wtryski ac w01 niestety nie sa przeznaczone do silników V gdyż nie są kalibrowane tak by kazda listwa miala ten sam wydatek tylko wyjdzie jak wyjdzie. Przez co bank 1 niezbyt lubie trzymac tajie same parametry jak bank 2 malo tego same wydatki pojedynczych wtryskiwaczy w ramach jednej listwy potrafią też budzić wątpliwości.
    Dotryski PB maja na celu bardzo często ochłodzić komore spalania jednakze są to bardzo krotkie wtryski np 0.8ms gdzie wtrysk ac jest w stanie obrobic powiedzmy 2.8ms. Czego w zasadzie bys nie zrobil takie malutkiej dawki praktycznie tym sterownikiem i wtryskiem nie obrobisz choc teoretycznie jest to możliwe. I wlasnie podczas tych dotryskiw dochodzi do szarpania. Reszta pytań za chwilę.
  • #7
    Filip 1.2 8v
    Level 6  
    Tez przemyślałem temat różnicy na bankach i zrobiłem kompensacje i połączyłem dwie listwy od tyłu wężem 12 około 40 cm. Pomimo tego, na jałowym mam 0.6 srednio ms różnicy pb miedzy bankami i trochę więcej różnicy lpg podczas pracy ma gazie. Podczas jazdy już czasy tu i tu podobne. Czy świadczy to o gorszym stanie na jednym z banków ? Nie ukrywam ze silnik po nagrzaniu lekko gdzieś narywa, zapłony nie wypadają ale czuć ze nie idzie gładko.

    Najlepsze ze te wszystkie problemy wynikły z półrocznego postoju auta. Wcześniej było w miarę ok ..

    To nawet nie jest szarpanie tylko taki nie przyjemny zryw przy depie w podłogę od tych 2300 obr w górę. Ten silnik już buduje wysoki moment w tym zakresie i jak dojdzie do tego problem z nagła zmiana dawkowania to szkubinie i jedzie dalej.
    Gdyby nie sentyment do tego grata już dawno by go nie było:)
  • #8
    psooya
    Level 38  
    ***mam pytanko po co w mapce - strojenie po obrotach można w kolumnie 0,0 ms (kiedy na benzynie występuje cut off) wpisać korektę wtrysku na lpg na plus albo na minus ?
    ---To nie jest 0.0 a od 0.0 do kolejnej pozycji chyba 1ms?? Nie każdy sinik ma typowy cut-off na 0.0ms czasami daja jakieś dziwne 0,8ms 0,5ms..... tego nie rozumiem po co tak jest.

    ***Chciałem uleczyć mój problem dając tam plus 5 w całej kolumnie 0.0 w całym zakresie obr. I wtedy miałem wrażenie ze jak korekta przeskakuje mi przez te zera- które skorygowałem na +5 wszystkie, jest płynniej ale powodowało to mniejsze hamowanie silnikiem i inne anomalia falowanie przy schodzeniu z obr itd itp.
    ---Takie cuda to powodują przede wszystkim długie wężyki od listwy do kolektora i źle zwiercony kolektor (za daleko od zaworów), jest jeszcze jeden problem całej instalacji ale o tym nie będę pisał na forum jak to naprawić.

    ***Czy dobrze myśle wpisując tam jakaś wartość na plus, wpuszczam trochę lpg w kolektor kiedy ecu benzyny jest wysterowany na 0.0 czy cut off ?
    ---Nie, żaden gaz tam nie leci --> czas wtrysku LPG też jest 0,0ms

    ***Na czym polega opcja wycięcia dotryskow ? Jeżeli można wiedzieć.
    Na nie realizowaniu wtrysku LPG dla czasów wtrysku PB poniżej progu jaki ustawisz. Temat troche bardziej zagmatwany bo sterowniki starej daty jak i nowej z rodziny STAG nie są sterownikami które czytają dawkę PB z tego samego cylindra do którego równocześnie dawkują LPG - nie realtime tylko czytają z poprzedniego a dawkują na następny stąd też zapewne jazda z dotryskami, Qboxy chyba już sobie s tym radzą lepiej i tam dotryski nie wywołują szarpań z mojego doświadczenia ale jak to jest to nie wiem i tylko gdybam

    Dodano po 7 [minuty]:

    ***Tez przemyślałem temat różnicy na bankach i zrobiłem kompensacje i połączyłem dwie listwy od tyłu wężem 12 około 40 cm. Pomimo tego, na jałowym mam 0.6 srednio ms różnicy pb miedzy bankami i trochę więcej różnicy lpg podczas pracy ma gazie. Podczas jazdy już czasy tu i tu podobne. Czy świadczy to o gorszym stanie na jednym z banków ? Nie ukrywam ze silnik po nagrzaniu lekko gdzieś narywa, zapłony nie wypadają ale czuć ze nie idzie gładko.
    ---Jest szansa niesymetri listw, mało tego jest problem mnożnika bo masz jeden mnożnik na dwa banki, jak one między sobą np nie są idealnie równe bo nie są nigdy i np masz 2% różnicy to jeśli jeden bank zestroisz na 0 to drugi siłą rzeczy pójdzie mocniej na + lub - zależnie który z obu zestroisz na 0. Im gorsze wtryski i ich montaż tym problem może być większy.
    ***Najlepsze ze te wszystkie problemy wynikły z półrocznego postoju auta. Wcześniej było w miarę ok ..
    ---To zobaczyłbym w kable zapłonowe bo pewnie to 2,8 właśnie na takich jest i w dodatku nietypowych. Zmienił świecie i ustawił szczelinę 0,7mm jeśli masz 1 elektrodowe
    ***To nawet nie jest szarpanie tylko taki nie przyjemny zryw przy depie w podłogę od tych 2300 obr w górę. Ten silnik już buduje wysoki moment w tym zakresie i jak dojdzie do tego problem z nagła zmiana dawkowania to szkubinie i jedzie dalej.
    Gdyby nie sentyment do tego grata już dawno by go nie było
    ---Być może jest to problem dawkowania i strojenia instalacji wynikły z wady fabrycznej instalacji którą wypuścił i nadal wypuszcza producent LPG. Tu jedynie wchodzi przemyślenie tematu dość mocno dlaczego dawka LPG się nie zawsze zgadza. Masz nie daleko mogę spróbować to zestroić. Wrzuć plik ust osc i screeny. Osc z jazdy na przemian PB z LPG w równych warunkach celem porównania czasów wtrysku PB na PB i PB na LPG dla tego samego obciążenia i oszacowania różnicy dawki.
  • #9
    Filip 1.2 8v
    Level 6  
    Widzę ogrom wiedzy. Dziękuje za rady będę walczyć dalej.

    PS w celu 100% pewności sprawności układu zapłonowego przerobiłem go na układ na pojedyncze cewki zapłonowe. Takie jak w fsi itp. Świece, przerwa 0,7 Przepływomierz, czujnik temp w odlocie uszczelki na kolektorze ssącym kpl i nowe dwie sondy.
    Także angaż poszedł. Nie mówiąc o wszystkich wężykach nowych gruszkach sterujących geometria kolektora itd itp.
    Ułożyłem listwy ze wężyki są po 7 cm, może było trudno ale Max najkrótsze jakie mogą już tam być.

    PS 2
    Może być wadliwy sterownik lpg ?
    Sterownik ecu wykluczamy bo mam drugi bez immo i
    bez zmian.
  • #10
    psooya
    Level 38  
    ***Może być wadliwy sterownik lpg ?
    ---W zasadzie może być wszystko ale z mojego doświadczenia jeszcze wadliwego nie miałem i nie widziałem a na pewno nie w takiej usterce.
    ***PS w celu 100% pewności sprawności układu zapłonowego przerobiłem go na układ na pojedyncze cewki zapłonowe.
    ---To bardzo dobre rozwiązanie jak tylko udało się je tam wpakować to jak najbardziej.
    Częściej pada czujnik ciśnienia i podciśnienia ps02 ps04.

    Możesz spróbować sprawdzić te listwy na przepływ prostym generatorem na NE555 i naczyniami połączonymi wypełnionymi wodą - ja używam 2 butelek po pepsi 2L wypełnionych do połowy wodą, listwę zasilam kompresorem z ustawionym ciśnieniem 1,5 Bara i generatorka swojej konstrukcji. Można by to zrobić jeszcze lepiej, żeby generatorkiem sterować sterownik LPG i on żeby otwierał wtryskiwacz gazu, nawet z gazem mogłoby być ale to trochę niebezpieczne i chyba lepiej zasilić powietrzem za to będzie zachowany impuls P&H sterujący 2 ohmowe wtryskiwacze tak jak ma to miejsce w samochodzie.

    Wstępnie można sprawdzić skok tłoczków na czujnik zegarowy ale to też takie sobie. Ja bym wstawił 6 pojedynczych barracud lub AC w031 i dysze w kolektorze jak najbliżej kryzy / wtrysku PB bo to powoduje lagi, nawet pozorne nawiercenie blisko wcale nie jest bliskim. Wystarczy popatrzeć co widzi wkrętka a co widzi wtrysk PB i jakie panuje ciśnienie w jednym jak i w drugim i pozornie 1cm wcześniej niż wtrysk PB czasami potrafi wydłużyć drogę paliwa o 5cm.