Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra C 1,9 cdti Z19DTH - zgasł podczas jazdy i nie zapala

Walmipio 04 May 2022 20:40 207 5
  • #1
    Walmipio
    Level 2  
    Witam.
    Rozrusznik kręci, ale nie odpala. Brak błędów - sprawdzone opcomem.
    Brak ciśnienia ropy na listwie wtryskowej. Podejrzenie padło na pompę wysokiego ciśnienia (CR). Pompa kupiona na szrocie i założona brak efektu, dalej brak ciśnienia na listwie CR. Przy okazji sprawdzony pasek rozrządu. Pompa wstępna działa i filtr paliwa sprawdzony. Podmieniona listwa CR wyjęta z jeżdżącego auta. Sprawdzone napięcie na wtyczce regulatora pompy CR.
    Założona następna pompa CR - również z jeżdżącego auta. I pojawiło się ciśnienie na listwie, ale auto nie odpala dalej. Na plaka pali, bez gaśnie od razu. Świece zalane preparatem, aby je odkręcić i sprawdzić kompresje. Opcom pokazuje ciśnienie na listwie, obroty wału i wałka rozrządu, brak błędów.
    Chciałbym sprawdzić wtryski i tu pytanie jakie napięcie powinno być na wtyczce podczas rozruchu? Jak sprawdzić wtryski bez wyciągania?
    Co jeszcze sprawdzić poza kompresją (którą sprawdzę, jak dam rade odkręcić świece)?
  • Helpful post
    #2
    koleś kit
    Level 39  
    Niby sprawdziłeś a dalej nic nie wiadomo. Ile bar daje wstępna i jakie to ciśnienie przy rozruchu? Do sprawdzenia synchro wałek wał i sterowanie na wtryskach. Ale to musisz mieć oscyloskop. A napięcie to jakieś 80 volt w piku i prąd max około 20A.
  • #3
    Walmipio
    Level 2  
    Dzięki za odpowiedź. Pompa CR wg komputera pokazuje ponad 30MPa, nie mam chwilowo jak sprawdzić fizycznie ciśnienia. Pompa wstępna wydaje się, że pompuje dobrze, ale to tylko na oko. Zainwestuje w jakiś sprzęt do pomiaru ciśnienia cieczy jak zmierzę kompresję.
    Jest jakiś sens podmieniać czujnik walu albo rozrządu?
  • #4
    koleś kit
    Level 39  
    30 Mpa to już powinno palić. Podmiany czujników to wiesz jaka to robota. Do tego jest oscyloskop. No ale jak nie masz, to tylko tak. Ale zasilanie halla i masę możesz sprawdzić. Sprawdź może jeszcze wtryski na zwarcie do masy i rezystancję cewki. Przy takich objawach równie dobrze może być uszkodzony ECM. Może ,nie musi.
  • #5
    Walmipio
    Level 2  
    koleś kit wrote:
    Ale zasilanie halla i masę możesz sprawdzić

    jakie wartości powinny być?
  • #6
    koleś kit
    Level 39  
    Zasilanie 5v pin 3,masa pin 1,sygnał pin 2 . Tak wychodzi ze schematu.