Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Instalacja fotowoltaiczna on-grid 6.75KW (Longi) + Sofar Solar 6.6 ktl-x

Mariusz34x 05 May 2022 20:23 669 6
    Mariusz34x
    Level 9  
    Dzień dobry
    Jakieś 1,5 miesiąca temu została zamontowana mi instalacja fotowoltaiczna on-grid oparta na falowniku Sofar Solar 6.6 ktl-x i 18 panelach Longi 375W (w sumie 6750W)
    Z uwagi że jestem dość zielony w temacie chciałbym zapytać szanownych forumowiczów o kilka kwestii w celu choć częściowej weryfikacji czy instalator się spisał i czy tak powinno być.

Pierwsze pytanie dotyczy mocy i ilości paneli, do powyższego falownika zostało zamontowane 18 paneli 375W każdy, czy takie przewymiarowanie falownika jest dla niego (i uzysków energii) odpowiednie? panele skierowane są na południe.

Drugie pytanie dotyczy danych wyświetlanych na wyświetlaczu, chodzi mi o napięcie z paneli, są jakby połączone oddzielnie (?) bo wyświetlają mi się jakby dwa oddzielne napięcia sumaryczne, poniżej wklejam screeny z wyświetlacza jak to wygląda

Instalacja fotowoltaiczna on-grid 6.75KW (Longi) + Sofar Solar 6.6 ktl-x Instalacja fotowoltaiczna on-grid 6.75KW (Longi) + Sofar Solar 6.6 ktl-x

jak widać na zdjęciach raz jest 595V a raz 90V czy tak ma być?

Panele to LONGI LR4-60HIH – 375W

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i odpowiedzi.
    Wojtecz550
    Level 9  
    Odpowiadając na drugie pytanie, moim zdaniem po prostu ktoś tak narysował ten układ i nie ma on dwóch oddzielnych przewodów, a raczej jest to układ, że panele są połączone szeregowo. I dlatego myślę że napięcie będzie się wahać gdyż nie zawsze wszystkie panele są na słońcu.
  • Helpful post
    prose
    Level 35  
    Masz 1 string paneli i tak będzie pokazywał naięcia, co do przewymiarowania jest dobrze. Ustaw iylko czas na falowniku bo jest źle ustawiona godzina.
    Wojtecz550
    Level 9