Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Zafira B traci moc, pedał gazu nie reaguje .

lagunatiger 08 May 2022 11:22 4173 31
  • #1
    lagunatiger
    Level 5  
    Zapala się żółty trójkąt z zygzakami i następuje brak mocy, tzn. pedał gazu nie reaguje. Zdarzyło się to podczas jazdy. Ostatnio wymieniłem filtry i wyczyściłem EGR. Co robić ? Za podpowiedz z góry dziękuję.
  • #2
    sigwa18
    Level 41  
    Pierwsze komputer i błędy. Znaczek z zygzakiem sugeruje błędne działanie ASR lub błędy w sterowniku silnika.
  • #3
    lagunatiger
    Level 5  
    Wcześniej komputer pokazywał błąd 0100 . Wyczyściłem EGR ,chociaż był czysty. Było ok i teraz znów to nastąpiło . Teraz jednak nic się nie wyświetla. Nie ma żadnych błędów. Tylko zapala się ten trójkącik z zygzakami . Pedał gazu nie działa i lekko podnoszą się wolne obroty.
  • Helpful post
    #4
    Anonymous
    Level 1  
  • #5
    lagunatiger
    Level 5  
    Komp. nie pokazuje błędów. Auto po uruchomieniu normalnie jeździ i nagle niby bez powodu przestaje działać pedał gazu, silnik nie gaśnie , obroty wzrastają, zapala się żółty trójkącik u góry z zygzakami. Po jakimś czasie zapalam i jadę. I tyle. Pytanie : gdzie znajdę kod mojego silnika?
  • #6
    sigwa18
    Level 41  
    Czyli raczej wadliwe działanie ESP/ASR.

    Spróbuj tego czyli wyłączenie ESP jak pomoże to coś z czujnikami albo modułem ESP.


  • Helpful post
    #7
    Anonymous
    Level 1  
  • #8
    lagunatiger
    Level 5  
    1.Nie mam tego magicznego wyłącznika (pojazd z 2006) 2. Posiadam Vscan OBD2C ITS firmy VIAKEN ,który nie pokazuje żadnych usterek(mam go teraz w aucie i podepne jak to się stanie) 3. Zastanawia mnie co ma wspólnego ASR z spadkiem mocy i nie działającym pedałem gazu? 4.Proszę o pomoc kogoś komu się takie coś przydarzyło. Oczywiście dobre rady nie są złe.
  • Helpful post
    #9
    Anonymous
    Level 1  
  • #10
    lagunatiger
    Level 5  
    Prosiłem o podpowiedź rozwiązania problemu kogoś komu taka sytuacja się przydarzyła. Myślę ,że forum ma celu taką wzajemną pomoc. Chyba u większości korzystających chodzi o kwestie finansowe. Mogłem odrazu iść do warsztatu . Diagnostyka komputerowa 250 i w górę i potem wymiana Bóg wie czego i kaska i kaska i ile się da wyssać od klienta(czyt.frajera). To na końcu. Tak więc wujek dobra rada nie może zaczynać od kompa , bo nie każdy go w garażu ma. Ta moja zabawka diagnostyczna kosztowała prawie 300zeta. Tak,że wyczuwam tu, bez obrazy, ignorancję lub lobbowanie warsztatów i zniechęcanie do samodzielności.

    Dodano po 24 [minuty]:

    Wczoraj bezproblemowo przejechałem ok.100km. Dzisiaj rano zapalam, włączam bieg, ruszam. Po dwóch sekundach zapala się żółta kontrolka z zygzakami i pedał gazu nie działa. Mocy brak. Naszczęście wzrastają lekko obroty i włączając bieg można zjechać np. że skrzyżowania(a nie pchać). Opisując to zdarzenie zwracam się o pomoc do kierowcy, któremu taka przygoda się przydarzyła. Chociaż wujek dobra rada też coś zapewne wnosi.
  • #11
    sigwa18
    Level 41  
    Bo tak działa ASR.
    1. Przyhamowuje koło które się kręci szybciej.
    2. Mimo iż możesz mieć gaz w podłodze przejmuje kontrolę nad pedałem gazu i redukuje moc tak by koła nie mieliły bez sensu w miejscu.

    U ciebie albo coś nie tak z odczytem prędkości poszczególnych kół (bloki pomiarowe i sprawdzenie który ma inną prędkość) albo fizycznie mieli kołem. To że nie ma błędu nic nie wnosi są jeszcze bloki pomiarowe i z samych parametrów można sporo wyczytać.

    PS Czasem spora różnica ciśnień w oponach powoduje takie cuda.
  • #12
    lagunatiger
    Level 5  
    Poczytałem coś o tym ASR i przyznaje ci rację.Teraz wiem, że on może odciąć paliwo, przymknąć przepustnice i jest zintegrowany z silnikiem. Teraz chodzi mi po głowie czujnik obrotów koła. Czy można sprawdzić który jest może uszkodzony (bez kompa) ?
  • #13
    ArturP
    Level 22  
    lagunatiger wrote:
    Poczytałem coś o tym ASR i przyznaje ci rację.Teraz wiem, że on może odciąć paliwo, przymknąć przepustnice i jest zintegrowany z silnikiem. Teraz chodzi mi po głowie czujnik obrotów koła. Czy można sprawdzić który jest może uszkodzony (bez kompa) ?

    Jednak wiedza nosi rozwiązanie, a niewiedza zamotanie.
    Przed przekręceniem klucza na zapłon naciskasz jednocześnie pedał gazu i hamulca, przekręcasz kluczyk na zapłon, chwilę czekasz i na wyświetlaczu "odometra" pokazują Ci się wszystkie błędy, jakie są obecne we wszystkich modułach elektronicznych w aucie. Następnie sprawdzasz co one oznaczają, powoli je likwidujesz i masz sprawny samochód.
    Możesz nie zdążyć przed zjedzeniem przez rdzę. OPEL rules.
  • Helpful post
    #14
    sigwa18
    Level 41  
    ArturP wrote:
    lagunatiger wrote:
    Poczytałem coś o tym ASR i przyznaje ci rację.Teraz wiem, że on może odciąć paliwo, przymknąć przepustnice i jest zintegrowany z silnikiem. Teraz chodzi mi po głowie czujnik obrotów koła. Czy można sprawdzić który jest może uszkodzony (bez kompa) ?

    Jednak wiedza nosi rozwiązanie, a niewiedza zamotanie.
    Przed przekręceniem klucza na zapłon naciskasz jednocześnie pedał gazu i hamulca, przekręcasz kluczyk na zapłon, chwilę czekasz i na wyświetlaczu "odometra" pokazują Ci się wszystkie błędy, jakie są obecne we wszystkich modułach elektronicznych w aucie. Następnie sprawdzasz co one oznaczają, powoli je likwidujesz i masz sprawny samochód.
    Możesz nie zdążyć przed zjedzeniem przez rdzę. OPEL rules.


    Tylko czasem zdarza się tak że błędu nie ma a odczyt jest nieprawidłowy. Autor pisał że błędów brak. A dwa system nie przechodzi w awarię tylko sygnalizuje pracę (inaczej wyłączył by się kompletnie lub ograniczył działanie). Niestety sprawdzenie co widzi moduł (prędkości poszczgólnych kół) ABS/ESP/ASR da się tylko komputerem w live data.
  • #15
    ArturP
    Level 22  
    lagunatiger wrote:
    Posiadam Vscan OBD2C ITS firmy VIAKEN

    Właśnie gość nic nie napisał o sprawdzaniu błędów metodą fabryczną, więc przyjąłem, że nie sprawdzał w ten sposób.
    W mojej "zośce" jak padło kółko czujnika ABS, to wyświetliło na "odometrze" 10 błędów, a op-com (tech'a nie posiadam) pokazał uszkodzenie wiązki silnika, co nic wspólnego nie miało z czujnikiem ABS. Tych 10 błędów (numerków nie pamiętam) dotyczyło tylko układu hamulcowego.
  • #16
    lagunatiger
    Level 5  
    Zrobiłem jak mówił kolega i wydeptałem trzy błędy: ECN 10008 , 112052 , 112252 . Czy jest możliwość sprawdzenia co oznaczają. I czy można je potem skasować.
  • #17
    ArturP
    Level 22  
    Te błędy czytasz tak: xxxx-xx, pierwsze cztery cyfry (lub trzy) to błędy OBD, po myślniku ilość wystąpień.
    Tu wychodzi, że 1- niesprawny przepływomierz powietrza P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction - 8 zapisów do pamięci. 2- czujnik przepustnicy poza zakresem P1120 Throttle position sensor out of range - 52 zapisy do pamięci. 3- wewnętrzne uszkodzenie czujnika przepustnicy, niskie napięcie, tyle samo zapisów P1122 Throttle Position (TP) Sensor Circuit Intermittent Low Voltage.
    W Twoim przypadku możliwe uszkodzenie z powodu uszkodzenia wkładu filtra powietrza. Możliwe też rozkalibrowanie przepustnicy, ale ja nie z tych mądrych co to wiedzą jak to zrobić ;).
    PS. teraz nie mogę znaleźć fotki, ale mam na niej to jak wkład filtra wpadł do przepustnicy i dalej do cylindra.
  • #18
    lagunatiger
    Level 5  
    Cześć. Dzięki wielkie za te bardzo cenne informacje. Filtr powietrza wymieniłem miesiąc temu. Nie potrafię rozgryść jak go można popsuć lub żle załozyć. I jeszcze ,że się dostał do przepustnicy i dalej. Chyba, że jest jeszcze inny filtr o którym nie wiem, to przepraszam za niewiedze. Odkręcę tą przepustnicę ,zobaczę co tam słychać. Te informacje o kodach, to nie śmiało zapytam :czy można je gdzieś zdobyć? na przyszłość. Jeszcze raz dzięki za te informacje. Spokojnej miłej niedzieli.
    P.S.Byłem wczoraj u mechanika i opowiedziałem dokładnie o problemie. Stwierdził, że to chyba popsuty pedał gazu.
  • Helpful post
    #20
    marszałekkom
    Level 28  
    Nie wiem panowie czy wiecie, ale w Oplach zdarzają się przypadki uszkodzenia ECU, objawiające się właśnie brakiem reakcji na gaz. Sam miałem co prawda jeden taki przypadek, ale gość z firmy, do której odsyłałem sterownik po rozmowie telefonicznej dokładnie wiedział o co chodzi i mówił że to powszechne. Oczywiście wcześniej sprawdziłem podstawy, czyli działanie samego pedału, zasilania, masy, kable itp.
  • Helpful post
    #21
    sigwa18
    Level 41  
    marszałekkom wrote:
    Nie wiem panowie czy wiecie, ale w Oplach zdarzają się przypadki uszkodzenia ECU, objawiające się właśnie brakiem reakcji na gaz. Sam miałem co prawda jeden taki przypadek, ale gość z firmy, do której odsyłałem sterownik po rozmowie telefonicznej dokładnie wiedział o co chodzi i mówił że to powszechne. Oczywiście wcześniej sprawdziłem podstawy, czyli działanie samego pedału, zasilania, masy, kable itp.


    Tak powszechne w rocznikach 98-2001 po przejściu na cynę bezołowiową. Sypie wtedy błędami. I jest przerwa/zwarcie w obwodach ale do samego sterownika kable całe. Przerwy/zwarcia są wtedy w samym sterowniku.
  • Helpful post
    #22
    ArturP
    Level 22  
    lagunatiger wrote:
    1.Nie mam tego magicznego wyłącznika (pojazd z 2006)

    Myślę, że jednak po 2005roku, powyższe dolegliwości minęły. Moja "zocha" też jest z 2006 i brak w niej efektów cyny bezołowiowej. Ale informacja przydatna.
  • #23
    lagunatiger
    Level 5  
    Dzień dobry. Jeszcze jedna rzecz , która mnie ciekawi , to dlaczego nie zapala się kontrolka autka z kluczykiem , a zapala się żółta ASR ? Od razu jak zapalę i dotknę pedału gazu.
  • Helpful post
    #24
    sigwa18
    Level 41  
    Bo ona jest od czego innego. Wraz z kontolką ASR/ESP powinien się zapalić klasyczny CHECK ENGINE. Pytanie czy jest test tej kontrolki czy poprzedni właściciel pozbył się jej by nie kłuła w oczy (lub inaczej zablokował jej działanie).
  • #25
    lagunatiger
    Level 5  
    Po włączeniu zapłonu wszystkie kontrolki z check engine się palą i po zapaleniu silnika gasną. Tylko ten ASR się świeci.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Zapomniałem podziękować ArturowiP za te fotki i listę błędów , więc dzięki wielkie. A propos tego filtra to wygląda jak jakiś dywersyjny sabotaż jakiegoś wroga.
  • Helpful post
    #26
    ArturP
    Level 22  
    Bardzo dziękuję za podziękowania, tak wprost.
    Nie mogę znaleźć wszystkich zdjęć, ale to nie był sabotaż. Otóż w znajomym warsztacie, kolega zadzwonił do mnie bym coś zrobił przy jakimś aucie. Tak coś robiąc usłyszeliśmy kichnięcie auta za bramą, znajomy wjechał na podwórko i jego auto zgasło, nie odpaliło do remontu głowicy. Znajomy twierdzi, że nic z filtrem się nie działo.
  • #27
    lagunatiger
    Level 5  
    Dobry wieczór. Jak większość pracuje i mam mało czasu do dyspozycji. Ale. Poszedłem do garażu i odkręciłem przepustnicę , czujnik jest zintegrowany w tym aucie. Przepustnica jak i wcześniej sprawdzony egr była czyściutka. Płytka była trochę zabrudzona olejem, wytarłem. Mechanizm na oko idealny. Opisuję : Przepustnica była i jest otwarta. Po przekręceniu kluczyka i wsadzeniu wtyczki nie reaguje . Po kilku próbach zamyka się i znów otwiera. Poskręcałem to , pedał gazu itd. bez zmian. Więc chyba jestem skazany na warsztat i nieznane , a na pewno nie małe , jak zwykle koszta.
  • Helpful post
    #28
    ArturP
    Level 22  
    Zanim wydasz niepotrzebnie kupę szmalu, to poczytaj na temat >adaptacji przepustnicy<. Możliwe że jest do wymiany, ale warto zdobyć trochę wiedzy.
    Odpowiednie hasło w google i czytasz aż miło ;).
  • Helpful post
    #29
    carrot
    Moderator of Cars
    Jeżeli występują jednocześnie błędy pedału gazu, przepustnicy i przepływomierza to trzeba się przyglądnąć zasilaniu ww podzespołów, sprawdzić wiązkę i w ostateczności wysłać ecu do naprawy. Zabawy z adaptacją przepustnicy nic nie dadzą
  • #30
    lagunatiger
    Level 5  
    Trafiłem na film, który pokazuje ,że 1120 i 1122 to usterka pedału gazu. Gość go demontuje, wyciąga płytkę, pokazuje jej zużycie, zasadę działania, przemywa alkoholem i tyle. Zrobię to samo. Będzie czysta i zdrowa jak reszta sprawdzonych elementów. Stawiam na Ecu. Będe przy forsie idę na komputer i zacznie się dojenie. Oczywiście napiszę , które ku...two było uszkodzone.