Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Clio 1.2 8v dusi podczas jazdy

ClioKK 08 May 2022 20:30 180 2
  • #1
    ClioKK
    Level 2  
    Od niedawna jestem posiadaczem Clio 1.2 8v.
    Ostatnio pojawił się problem. Podczas jazdy zdarza się, że silnik nie ma mocy, dusi się i dławi. Obroty wtedy falują a jazda jest utrudniona a wręcz czasami (przy większych wzniesieniach) nie możliwa.
    Dodam że autko po zakupie z racji na kiepski stan przewodów zapłonowych dostało nowa cewkę zapłonową wraz z kablami oraz świece, ponadto wymieniony został olej silnikowy wraz z filtrem oraz filtr paliwa, powietrza i kabinowy. Z racji że w bagażniku, w pudełku była nowa pompa paliwa przy wymianie filtra wymieniona została również pompa a sitko zostało oczyszczone (starą zostawiłem w razie w).
    Pomimo to ostatnio często podczas jazdy zaczyna brakować mocy. Czasami jakby odcinało gaz po maksymalnie 3 sekundach, wtedy wystarczyło zmienić bieg na wyższy bądź niższy lub na chwilę odpuścić gaz, aby uzyskać kolejne 3 sekundy reakcji silnika na przycisk pedału gazu, po czy dalej dusiło. Podczas tego zjawiska, obroty na biegu jałowym ( i nie tylko) falują.
    Po pierwszej takiej sytuacji autko zostało podpięte pod komputer, który nie widział żadnego błędu związanego z silnikiem (za wyjątkiem sondy lambda za katalizatorem) jak się jednak okazuje autko zostało już pozbawione katalizatora i błąd ten widniał od samego zakupu.)
    Jedynie na odczytach widać było anomalię a dokładnie podciśnienie w kolektorze dolotowym około 900jednostek, po kilkukrotnym poruszaniu czujnikiem podciśnienia podciśnienie spadło do 320 a silnik zaczął pracować prawidłowo. Dodam że czujnik strasznie "latał" w gnieździe pewnie przez zużyty oring dlatego postanowiłem kupić nowy czujnik. Niestety to nie pomogło, pomimo iż odczytu są teraz prawidłowe silnik dalej zachowuje się jak wcześniej (czasem jest ok a czasem nie). Dlatego też postanowiłem przeprowadzić próbę szczelności kolektora, rezultat - szczelny mimo to powymienialem wszystkie uszczelki w kolektorze oraz wyczyściłem przepustnicę. Problem pozostał, autko trafiło do mechanika który stwierdził że sytuacja ma miejsce na zimnym silniku i wymienił czujnik temperatury (absurd chyba ale grzecznie zapłaciłem za usługę) problem powrócił następnego dnia. Stoję przed dylematem i nie wiem co dalej. Silnik teoretycznie prosty, ma dostać odpowiednią mieszankę oraz iskrę i tyle, a mimo to nie pracuje prawidłowo. Czasem jest ok a czasem nie. Ostatnio podczas wystąpienia problemu zapaliła się kontrolka Stop oraz od akumulatora ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu już obie zgasły.



    Ciśnienie na listwie paliwa stałe, nie pływa i wynosi około 3,5bar.
    Układ powietrza szczelny.
    Układ zapłonowy nowy.

    Gdzie dalej szukać przyczyny?
  • #2
    koleś kit
    Level 39  
    Mimo pozbawienia go katalizatora musisz być pewny że wydech jest drożny. Do tego rozrząd ok. Co jeszcze, ciśnienie paliwa, mierzyłeś pewnie na postoju. Można porobić jakieś "logi" podczas przyspieszania albo chociaż zwrócić uwagę co pokazują sondy przy pełnym bucie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A i jak zwykle. Kod silnika brak i jakie clio.?
  • #3
    ClioKK
    Level 2  
    Silnik D7F rocznik Clio II rocznik 2006.
    Tak pomiar ciśnienia na postoju.
    Zastanawiam się w jaki sposób rozrząd może wpływać na taką anomalię, czy mógłbyś rozwinąć temat? Co do sondy przed katalizatorem (teraz już emulatorem) odczyty ok, co do sondy za odczyt na poziomie 98mV jednak przy dodawaniu gazu czasem spada do 0mV co pewnie świadczy o uszkodzonej sondzie, i będzie który się pojawia, jednak tak jak wspomniałem błąd ten był od początku, gdy okazało się że brakuje katalizatora został założony emulator oraz nowa sonda. Błąd sondy za katalizatorem od wstawienia emulatora oraz jej wymiany nie pojawiał się właściwie do przedwczoraj. A problem z silnikiem zaczął się jakieś 3 tygodnie temu.

    Zastanawiam się jeszcze nad silnikiem krokowym. Czy może on mieć związek z takimi objawami. Dodam, że dziś podczas tej anomali, gdzie obroty falowały na bardzo niskim poziomie, po wypięciu wtyczki od silnika krokowego obroty wzrastały i się wyrównywany na poziomie 800obr/min.
    Powtórzyłem próbę na prawidłowo pracującym silniku i nie było żadnej reakcji. Czy wtyczka była wpięta czy wypięta silnik pracował tak samo i utrzymywał obroty na poziomie 750obr/min.