Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoki pingu do 1000+ ms. TP-Link Archer C50

pstwhite 14 May 2022 10:51 120 7
  • #1
    pstwhite
    Level 3  
    Cześć.
    Od kilku dni mam problem z siecią. Mianowicie na ping teście pokazuje mi cykliczne skoki pingu do 1000+ ms. Na dosłownie jakis ułamek sekundy.
    Jedno co zauważyłem to jak wyłącze całkiem sieć wifi w panelu tp-link to problem znika, lub poajwia się baaardzo rzadko ze skokami pingu do 200+ms .
    Router to TP-Link Archer C50, zakupiłem go około miesiąc temu i problem pojawił się kilka dni temu. Problem jest na tyle dotkliwy, ze nie da się swobodnie rozmawiać na discordzie, nie mówiąc już o grach.
    PC i XBOX mam podłączone przez kabel ethernet do routera.
    Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie.
    Zaznaczę, że nie jestem żadnym znawcą. Załączam screen z testu pingu, Na dole test z wyłączonym WiFi, na górze z włączonym.
  • #2
    gkwiatkowski
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    Jakie urządzenia masz podłączone po WiFi?
  • #3
    pstwhite
    Level 3  
    gkwiatkowski wrote:
    Jakie urządzenia masz podłączone po WiFi?


    W zasadzie to głownie telefon (model to iPhone 12 pro - jeśli to ma znaczenie) i Mi Box do telewizora, ale jest wylaczony prawie cały czas.
  • #4
    gkwiatkowski
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    Wyłącz je fizycznie, żeby mieć 100% prwnoaci, że się nie łącza.
    Zobacz w ustawieniach routera, czy jakiś sąsiad nie łączy się nalewo z Twoja siecią.
  • #5
    _cheetah_
    Network and Internet specialist
    @pstwhite
    Zrób może pomiary WinMRT i PingPlotterem (TEST4 --> https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3158772.html ) na jakimś adresie, gdzie masz najczęściej problemy. Zrób pomiary w dwu opcjach - pierwsze z całkowitym wyłączeniem wifi i drugie z podłączonymi mobilkami.

    I drugie pomiary - TEST1 --> https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3158772.html
    Jeden pomiar bezpośrednio przy routerze, inne w miejscach typowego użycia mobilków. I pokaż tylko screeny z widmami kanałów, jak ten --> https://obrazki.elektroda.pl/1297969600_1611503895_bigthumb.jpg

    I jeszcze pokaż screeny z właściwości połączeń bezprewodowych na mobilkach.


    Tak wygląda, jakby to mobilki coś mieszały.
  • #6
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    pstwhite wrote:
    PC i XBOX mam podłączone przez kabel ethernet do routera.

    pstwhite wrote:
    nie da się swobodnie rozmawiać na discordzie, nie mówiąc już o grach.

    To wskazuje problem po stronie operatora.

    Ale by to wykluczyć, musiałbyś całkowicie odłączyć TPLinka i wpiąć się wprost pod sprzęt operatora, kablowo i tak testować.
  • #7
    pstwhite
    Level 3  
    Po pierwsze to dzięki Wam wielkie za chęć pomocy i te sugestie.
    Powiem tak, zrobiłem coś co wydawało mi sie zbyt banalne czyli reset do ustawień fabrycznych routera w panelu TP-Link i przez dwa dni wszystko było ok.
    Dzisiaj problem znowu sie pojawił i po głębszym teście, czyli z wyłączonym Wi-Fi i podpiętymi urządzeniami mobilnymi, oraz z włączonym Wi-Fi i NIEPODPIĘTYMI żadnymi urządzeniami, okazuje się, że problem występuje jedynie w momencie, keidy te urządzenia są podpięte (jedynie czasami - raz na kilka testów - jest widoczny skok do około 250ms.) Aczkolwiek zdecydniwanie rzadziej i mniej dotkliwie. Dodam jeszcze raz - PRZY WYŁĄCZONYM WIFI W PANELU TP LINKA WSZYSTKO DZIAŁA DOBRZE, więc sprawdzenie bezposdrednio po kablu od ściany nie ma sensu z tego względu, że po prostu nie będzie i tak opcji Wi-Fi.
  • #8
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @pstwhite
    Zatem to nie problem Internetu i operatora - to może być wina Twojego sprzętu na wifi, lub samego routera.