Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] New Holland TN95FA - Rozłączenie jazdy podczas pracy - brak jazdy kontrolek żół

B3903 17 May 2022 07:22 546 14
  • #1
    B3903
    Level 7  
    Witam po dłuższej przerwie



    Jeżeli napisałem w złym miejscu lub coś przekręciłem przepraszam z góry.

    Wracając do tematu, wykonywałem opryski traktorkiem jak w temacie, wracając do domu przestał mi jechać, myślałem że ruszyłem rewersem niestety nie i tu okazało się że nie świeci kontrolka żółwia po przekręceniu zapłonu. Po kilkukrotnym przekręceniu zapala się na chwilę i gaśnie słychać tak jakby cewkę pod spodem. Sprawdziłem bezpieczniki odkręciłem koła zmierzyłem niby oporność cewek na bloku zaworów po lewej str. Kilka ma 8,2 i dwie takie inne mają 10,5. Dodam zdjęcie w późniejszym terminie. Dodam że trochę wcześniej nie świeciła mi się kontrolka zająca ale wszystko działało jak należy. Teraz po prostu nie chce jechać ani do przodu ani do tyłu. Po przekręceniu zapłonu nie widać żółwia a jak nie widać żółwia to nie zmienia się nic rewersem przód tył. Kiedyś miałem problem z przegryzieniem instalacji ale wtedy mrógały kontrolki, teraz nic.

    Proszę o pomoc w rozwiązani, czy Ktoś miał podobny przypadek ?
    Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
  • #3
    piachu1994
    Level 38  
    Instrukcje naprawy są dostępne do kupienia.
    Ten objaw może wskazywać na uszkodzoną wiązkę.
    Cewki zamieniałeś miejscami?
  • #4
    B3903
    Level 7  
    Kolego piachu1994 cewki zamieniałem, wiązki niby sprawdzałem. Wygląda tak jakby załączało a po jakimś czasie raz krótszym a raz dłuższym rozłącza. Jak miałem ostatnio wiązki uszkodzone to wywalało błąd ( teraz nic). Podsyłam jeszcze filmik jak to działa traktor tył na podnośniku. Ruszy jedzie zmieni na zająca chodź nie świeci zając ( też od jakiegoś czasu, ale działało). I potem rozłączy. Masz może jakąś stronę do plecenia odnośnie instrukcji ?
  • #5
    Gruby1313
    Level 3  
    Witam. Udało się rozwiązać usterkę. Mam taki sam problem. Mechanik obstawia uszkodzony moduł od skrzyni biegów.
  • #6
    mysza1961
    Level 15  
    Mam serwisówke do tego modelu gdy y kogoś interesowało nabycie.
  • #7
    Gruby1313
    Level 3  
    Zainteresowany. Proszę o kontakt
  • #8
    mysza1961
    Level 15  
    @ Gruby1313-kontrolka z książką mruga kod?
    Mógłbyś zrobić zdjęcie czarnej wtyczki diagnostycznej?
  • #9
    Gruby1313
    Level 3  
    Wcześniej mrugał kod 44. Niby w serwisie NH stwierdzili czujnik wiązka itp czujnika rewersu. Teraz dodatkowo mruga kod 38 i 44. Napięcie mierzone n na tej kostce dochodzącej do tego czujnika pokazuje od 0 do 5v. Na pozostałych 3 czujnikach równo po 5.02v. napięcie zmierzone na pinach wychodzących z sterownika z pominięciem fabrycznej wiązki do tego czujnika gdzie pokazuje błąd pokazuje również od 0 do 5. Nie utrzymuje stałego napięcia. Wszystkie wartości mierzone przy odpietych czujnikach na wtyku kostki. Dodam jeszcze że kabel plusowy dochodzący do tego czujnika zwarty z masą ciągnika też pokazuje 5.02.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Nie jestem serwisantem ani też elektronikiem ale wydaje mi się że problem przy błędzie 44 może być w sterowniku skoro na 3 czujnikach jest 5 a tu nie ma stałego napięcia. Nawet został dolutowany dodatkowy kabelek do pinu w sterowniku żeby pominąć fabryczna kostkę na tym przewodzie powrotnym ale dalej jest problem z napięciem wracającym do sterownika. Oczywiście przewód oryginalny wracający do tego pinu w kostce bodajże 23 został usunięty żeby nie dawał mylnego pomiaru przez zwarcie.
  • #10
    mysza1961
    Level 15  
    Do błedu 38-odłączys wtyczkę C1 od sterownika i po przekręceniu kluczyka zmierzyć napięcie na pinie 11sterownika
    Do błędu 44- odłączyć wiązkę od prawego czujnika pozycji synchronizatora i sprawdzić miernikiem poprawne działanie tegoż czujnika.
    Błąd 38 unieruchamia skrzynie ,błąd 44 raczej nie..Działa w ograniczonym zakresie.

    Pomagam tylko 3 razy w każdym temacie więc zrób to co napisałem.
    No i nie napisałeś co dokładnie dzieje się w Twoim przypadku.
  • #11
    Gruby1313
    Level 3  
    Z tego co udało mi się ustalić kod 38 może również sygnalizować awarie samego sterownika ale też zwarcie sterownika do 12v lub problem z cewka elektrozaworu B czyli tego od polbiegow. Nie świecą się kontrolki żółw zająć po kilku sekundach. Wcześniej świeciły ale był kod 44. Wcześniej podczas jazdy po kilku sekundach przerzucał sam z zająca na żółwia za każdym razem a po pewnym czasie przestał jeździć do tyłu i kod 44

    Dodano po 5 [minuty]:

    Tak jak pisałem czujniki są dobre bo były również zamieniane miejscami i dalej błąd 44. Czy to normalne że napięcie mierzone w wiązce dochodzącej do tego czujnika nie utrzymuje stałej wartości tylko skacze a na pozostałych 3 jest stale 5.02. pomiary przy wypietych kostkach z czujników

    Dodano po 4 [minuty]:

    Niech mi Pan wyślę priv wiadomość jak nabyć u Pana książkę serwisową z kodami błędów.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Przy synchronizatorze były zamieniane wtyki zielona z siwa do tych dwóch czujników i bez znaczenia w jakiej konfiguracji zawsze był błąd 44. Przy wypięciu zielonej i siwej wtyki był błąd 44 ale też 63 albo jakoś tak. Ogólnie mówiąc zielona czy wpięta czy wypięta pod którykolwiek czujnik pokazuje 44 a siwa wypięta pokazuje dodatkowy błąd a przy wpieciu tego dodatkowego błędu już nie ma. Natomiast zawsze jest 44 no i teraz podczas diagnostyki doszedł 38.
  • #12
    mysza1961
    Level 15  
    Zmierz to napięcie na 11 pinie
  • #13
    Gruby1313
    Level 3  
    U mnie temat rozwiązany. Do wymiany sterownik skrzyni biegów.
  • #14
    tolo
    Level 34  
    A nie można naprawić tego sterownika :?: