Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki silnik ? Jaka przekładnia ?

Bułgarki 09 Lis 2005 19:47 3968 9
  • #1 09 Lis 2005 19:47
    Bułgarki
    Poziom 9  

Witam
    Jestem początkującym w tej dziedzinie (i wielu innych) za waszym pozwoleniem i pomocą chciałbym się dowiedzieć jakie silniki używacie do robotów o dość sporej masie.
    Mój (narazie na papierze) pojazd ma poruszać się z prędkością nie większą niż 5 - 7 km/h i ma mieć dość sporą masę własną ok 200 kg i ładowność ok 500 kg co w sumie maksymalnie może dać ok 700 kg. Moje pytanie jakie chciałbym zadać brzmi w jaki sposób, jakim silnikiem elektrycznym można poruszać takim urządzeniem, jak obliczyć potrzebną moc silnika i użytej przekładni. Do dystpozycji mam 2 akumulatory z których moge uzyskać 12 - 24 V prądu stałego.
    Zastanawiam się również czy nie lepiej zastosować przetwornicy 24 DC na 220 AC i wykorzystać jakiegoś silnika na prąd zmienny. Jak zauważyłem ich dostępność jak i różnorodność (mówie o używanych np z pralki) jest o wiele większa niż tych na prąd zmienny a i cena jest o wiele bardziej atrakcyjna.
    Czy takie rozwiąznie powiedzie się ze względu na wydajność prądową akumulatorów?
    Jak rozwiązujecie takie problemy?

Dzięki za zainteresowanie

-1 9
  • Pomocny post
    #2 09 Lis 2005 20:37
    bogdan_p
    Poziom 39  

Cytat:
    Zastanawiam się również czy nie lepiej zastosować przetwornicy 24 DC na 220 AC

oczywiście że można , ale nie ma przetwornic o 100% sprawności , tak więc kolejne straty mocy i wytwarzanie ciepła
    nie napisałeś o pojemności akumulatorów , proponuje silniki DC łatwiej jest je regulować i nie tracisz mocy na przetwarzaniu napięć
    sam silnik może prądnica samochodowa na 24 V

0
  • Pomocny post
    #3 09 Lis 2005 20:38
    WaWrzOL
    VIP Zasłużony dla elektroda