Firma Qualcomm podpisała umowę na dostawę chipów dla Volkswagen Group, aby wspierać rozwój systemów wspomagania kierowcy i funkcje autonomicznej jazdy w pojazdach niemieckiego producenta od 2025 roku. Warunki finansowe porozumienia nie zostały ujawnione. Przedsiębiorstwa nie podały jeszcze, które modele będą pierwszymi i otrzymają procesory Qualcomm Snapdragon Ride dla zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) i autonomii na poziomie 4 — co oznacza pełną samodzielną jazdę, ale z osobami prowadzącymi nadal obecnymi w samochodzie, by w razie czego przejąć kontrolę.
Porozumienie podkreśla kierunek, w jakim idzie Qualcomm — najbardziej znany z projektowania chipów do smartfonów z Androidem — a więc stanie się pełnoprawnym dostawcą technologii dla producentów pojazdów w ramach przygotowanej strategii dywersyfikacji. Firma z San Diego osiągnęła prawie 1 miliard dolarów przychodu z przemysłu motoryzacyjnego w roku podatkowym 2021. W obecnym jest w stanie przebić tę kwotę. Szereg oczekujących zamówień wynosi 16 miliardów dolarów, a wśród klientów są takie firmy jak: BMW, GM/Cadillac, Ferrari, Renault, Chrysler, Dodge, Jeep i Fiat.
Zgodnie z warunkami umowy, Qualcomm dostarczy procesory Snapdragon Ride do CARIAD, oddziału utworzonego w 2020 roku przez Grupę Volkswagen w celu opracowania zunifikowanej platformy oprogramowania dla prowadzonych marek, w tym Audi, Porche i Bentley. „Dzięki naszym rozwiązaniom w zakresie zautomatyzowanej jazdy staramy się umożliwić klientom oderwanie rąk od kierownicy w przyszłości” — wskazał w oświadczeniu dyrektor generalny CARIAD, Dirk Hilgenberg. „Nasze oprogramowanie i wysokowydajny (sprzęt) firmy Qualcomm Technologies doskonale współgrają ze sobą, aby zapewnić nowe wrażenia z motoryzacji klientom na całym świecie”. Qualcomm posiada własne rozwiązania ADAS i stos oprogramowania do jazdy autonomicznej. Obejmuje on zasady dotyczące sterowania politykami kierowania i inne funkcje, które firma pozyskała dzięki niedawnemu przejęciu Arriver.
Jednak platforma Snapdragon Ride od Qualcomm jest otwarta — co oznacza, że można ją dostosować do obsługi konkretnego oprogramowania opracowanego przez innych, w tym samych producentów samochodów. Ta elastyczność jest sposobem, w jaki firma chce konkurować z Intel Mobileye, liderem w branży ADAS/technologii autonomicznej jazdy. „Wraz ze wzrostem ilości innowacji i złożoności silna współpraca, taka jak nasza z CARIAD, jest koniecznością nie tylko przy realizacji agresywnych celów w zakresie czasu wprowadzenia produktu na rynek, ale także zapewnienia wszystkim bezpiecznych i niezawodnych doświadczeń związanych ze zautomatyzowaną jazdą” – oznajmił w oświadczeniu Nakul Duggal, starszy wiceprezes ds. motoryzacji w Qualcommie.
Marka dąży również do zdobycia przyczółka wśród producentów samochodów poprzez dostarczanie szerokiej gamy produktów technologicznych wykraczających poza sektor ADAS czy jazdę autonomiczną. Obejmują one chipy i oprogramowanie, które zapewniają łączność, informatykę, telematykę i możliwości cyfrowego pulpitu nawigacyjnego.
Akcje Qualcomma na giełdzie Nasdaq zakończyły wtorkowe notowania nieznacznym spadkiem do poziomu 144,26 dolarów.
Źródło: https://techxplore.com/news/2022-05-volkswagen-san-diego-qualcomm-chips.html
Porozumienie podkreśla kierunek, w jakim idzie Qualcomm — najbardziej znany z projektowania chipów do smartfonów z Androidem — a więc stanie się pełnoprawnym dostawcą technologii dla producentów pojazdów w ramach przygotowanej strategii dywersyfikacji. Firma z San Diego osiągnęła prawie 1 miliard dolarów przychodu z przemysłu motoryzacyjnego w roku podatkowym 2021. W obecnym jest w stanie przebić tę kwotę. Szereg oczekujących zamówień wynosi 16 miliardów dolarów, a wśród klientów są takie firmy jak: BMW, GM/Cadillac, Ferrari, Renault, Chrysler, Dodge, Jeep i Fiat.
Zgodnie z warunkami umowy, Qualcomm dostarczy procesory Snapdragon Ride do CARIAD, oddziału utworzonego w 2020 roku przez Grupę Volkswagen w celu opracowania zunifikowanej platformy oprogramowania dla prowadzonych marek, w tym Audi, Porche i Bentley. „Dzięki naszym rozwiązaniom w zakresie zautomatyzowanej jazdy staramy się umożliwić klientom oderwanie rąk od kierownicy w przyszłości” — wskazał w oświadczeniu dyrektor generalny CARIAD, Dirk Hilgenberg. „Nasze oprogramowanie i wysokowydajny (sprzęt) firmy Qualcomm Technologies doskonale współgrają ze sobą, aby zapewnić nowe wrażenia z motoryzacji klientom na całym świecie”. Qualcomm posiada własne rozwiązania ADAS i stos oprogramowania do jazdy autonomicznej. Obejmuje on zasady dotyczące sterowania politykami kierowania i inne funkcje, które firma pozyskała dzięki niedawnemu przejęciu Arriver.
Jednak platforma Snapdragon Ride od Qualcomm jest otwarta — co oznacza, że można ją dostosować do obsługi konkretnego oprogramowania opracowanego przez innych, w tym samych producentów samochodów. Ta elastyczność jest sposobem, w jaki firma chce konkurować z Intel Mobileye, liderem w branży ADAS/technologii autonomicznej jazdy. „Wraz ze wzrostem ilości innowacji i złożoności silna współpraca, taka jak nasza z CARIAD, jest koniecznością nie tylko przy realizacji agresywnych celów w zakresie czasu wprowadzenia produktu na rynek, ale także zapewnienia wszystkim bezpiecznych i niezawodnych doświadczeń związanych ze zautomatyzowaną jazdą” – oznajmił w oświadczeniu Nakul Duggal, starszy wiceprezes ds. motoryzacji w Qualcommie.
Marka dąży również do zdobycia przyczółka wśród producentów samochodów poprzez dostarczanie szerokiej gamy produktów technologicznych wykraczających poza sektor ADAS czy jazdę autonomiczną. Obejmują one chipy i oprogramowanie, które zapewniają łączność, informatykę, telematykę i możliwości cyfrowego pulpitu nawigacyjnego.
Akcje Qualcomma na giełdzie Nasdaq zakończyły wtorkowe notowania nieznacznym spadkiem do poziomu 144,26 dolarów.
Źródło: https://techxplore.com/news/2022-05-volkswagen-san-diego-qualcomm-chips.html
Cool? Ranking DIY