Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Traffic 2 - duży pobór prądu spoczynkowego, rozładowany akumulator

Makxio 22 May 2022 11:28 177 6
  • #1
    Makxio
    Level 18  
    Dzień dobry,

    Pacjent to Renault Traffic 2 z 2009 r, z silnikiem M9R 2.0 dci.
    Jest problem z poborem prądu, podczas pierwszego pomiaru wychodzi 0,2 A (amperomierz wpięty pomiędzy klemę ujemną akumulatora).

    Po krótkich poszukiwaniach znalazłem na półce pod kierownicą moduł teletransmisji, jakby samochód był gdzieś w jakimś systemie monitoringu (kiedyś), a właściciel nic o tym nie wiedział, po odłączeniu prąd spoczynkowy spadł mniej więcej do 0,15-14 A (skacze).

    Po dalszym poszukiwaniach wyszło, że prąd ucieka przez bezpiecznik F1 (skrzynka bezpieczników umieszczona przy kierownicy z lewej strony, przedział pasażerski).

    Wg opisu z:



    https://autobezpieczniki.pl/renault-trafic-ii-2001-2014-skrzynka-bezpiecznikow/

    Wychodzi, że jest to bezpiecznik do radia, wyświetlacza do radia, przekaźnika świateł, ecu, nawigacji i tachografu.

    Na dzień dobry, odłączone radio (radio zwykłe, firmowe, bez nawigacji), wyświetlacz do radia, alarm (wypięta kostka z syreny zamontowanej w przedziale silnika) - niestety nic to nie zmieniło.

    Nie wiem jak jest w tych autach, ale światła mijania same zapalają się po uruchomieniu silnika - jakiś automat, ale niczego takiego nie widać żeby było zamontowane.

    Zastanawiam się co to jest ten przekaźnik świateł, czy jest to jakiś dedykowany moduł, czy jest to w ramach tego dużego modułu, który jest pod kierownicą?

    Czy możecie koledzy ew. poratować jakimś schematem lub wskazówką co i gdzie dalej szukać?
  • #2
    damian1115
    Level 34  
    Makxio wrote:
    Nie wiem jak jest w tych autach, ale światła mijania same zapalają się po uruchomieniu silnika - jakiś automat, ale niczego takiego nie widać żeby było zamontowane.

    Przypuszczam że dopiero po odpaleniu przekaźnik dostaje zasilanie, i zapala światła.
    Makxio wrote:
    Zastanawiam się co to jest ten przekaźnik świateł, czy jest to jakiś dedykowany moduł, czy jest to w ramach tego dużego modułu, który jest pod kierownicą?

    To chyba właśnie o tym przekaźniku mowa.
    Makxio wrote:
    po odłączeniu prąd spoczynkowy spadł mniej więcej do 0,15-14 A (skacze)

    To jest tak jak piszesz, czy tak powinno być- 0,15-0,14 A.
  • #3
    Makxio
    Level 18  
    Po wyjęciu bezpiecznika prąd spada do ok. 50 mA i po zamknięciu auta zostaje tak przez pół godziny, nic nie przyrasta, po tym jak bezpiecznik wróci na swoje miejsce prąd wzrasta do mniej więcej 150 mA i zostaje tak po zamknięciu. Najdłużej co czekałem to ok. 20 min po zamknięciu, więc obstawiam, że później już nic nie spadnie.

    Szukam schematu, żeby dokładnie rozeznać co "wisi" na tym bezpieczniku oprócz elementów które odłączyłem.
    W tym aucie jest tak niefartownie, że moduł zarządzania energią jest pod kierownicą tak schowany, że chyba trzeba piłą to ciąć żeby się do tego dostać... Co za dzbany to wymyśliły...

    Próbowałem wsłuchać się czy w momencie podania napięcia na ten obwód bezpiecznika coś klika/stuka (przekaźnik), ale nic z tego, cisza zupełna.

    M.
  • #4
    milejow
    Level 43  
    Światła zaświecają się po uruchomieniu silnika czy zaraz po przekręceniu kluczyka?
  • #5
    Makxio
    Level 18  
    Światła odpalają automatycznie się po uruchomieniu silnika.

    Znalazłem taki oto schemat, gdzie przez wspomniany bezpiecznik F1 zasilane sa cewki przekaźników, byc może któryś z przekaźników jest załączony na stale bądź poprzez zwarcie zamyka sie prąd przez inny obwód, na razie tylko zgaduje, dziś wieczorem będę cos wiedział więcej

    Czy automatyczne zapalnie świateł po uruchomieniu silnika to opcja tego modułu , który jest pod kierownica ?

    M.
  • #6
    milejow
    Level 43  
    Moduł pod kierownicą steruje włączaniem świateł w opcji z czujnikiem zmierzchu na szybie a na lewej manetce jest przycisk z napisem ,,auto,, jeśli czujnika nie ma to jest dołożony nieoryginalny sterownik który to realizuje.
  • #7
    Makxio
    Level 18  
    Ok, to jakby zaczyna sie sklejać mi, jest zamocowany czujnik deszczu (moduł na szybie po środku)

    Pytanie jest teraz takie, którędy ucieka ten prąd. dziś będę wałczył dalej

    dzięki za podpowiedzi

    M.