Dużo kilometrów upłynęło od złożenia roweru -1200. średnio na baterii przejeżdżałem 160km z TSDZ2,
Link do opisu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3667336.html do tej pory rower ewoluował, uzyskał kilka dodatkowych elementów i oczywiście są dalsze prace nad modernizacją. Całkowicie będą zmienione hamulce na rolkowe. obecne przy prędkości 40km/h szału nie robią ale o tym później.
Teraz chciałem przybliżyć wady i zalety dwóch różnych rozwiązań technologicznych i programowych w silnikach MIDDrive.
Przerzuciłem dla żony TZDS2 a sobie zakupiłem Bafanga niby mocniejszy, droższy ale czy lepszy.
Silnik- zestaw Bafang 750W W zestawie:
-Zestaw naklejek 36V 250W 3 sztuki
-Klamki hamulca lub czujniki jeżeli posiadamy hamulce hydrauliczne.
-Światło przednie
-Korby
-Zębatka do wyboru od 36 do 52 zęby
-Czujnik prędkości
-Wiązka kabli
-Maskownice
-Silnik
-Licznik
-Manetka
Silnik- zestaw TSDZ2 750W
-Klamki hamulca
-Światło przednie
-Korby
-Zębatka 44 zęby
-Czujnik prędkości
-Wiązka kabli
-Maskownice
-Silnik
-Licznik
-Manetka
Bateria bez markowych ogniw "ogniwa Chińskie" z tej aukcji myślałem że będzie słaba ale zaskoczyła mnie pojemnością zona na 1 biegu wspomagania zrobiła już 100km a żadna belka nie spadła ja już swoją ładuję.
https://pl.aliexpress.com/item/4001247113500...._list.0.0.92fc1c24L1amzC&gatewayAdapt=glo2pol
Polecam kierunki z alarmem długo się zastanawiałem co kupić i pewnie inni też szukają czegoś fajnego.
Strowanie bezprzewodowe wbudowany klakson. Możliwość pracy jako Powe bank
https://pl.aliexpress.com/item/10050029842593..._list.0.0.a1dd1c24d9gHYD&gatewayAdapt=glo2pol
A tu światło które robi lol gdy się je załączy. Dwa ledy jeden wąski snop światła drugi szeroki można załączyć oba naraz całość aluminiowa.
Możliwość pracy jako Powe bank
https://pl.aliexpress.com/item/4001321258675...._list.0.0.a1dd1c24d9gHYD&gatewayAdapt=glo2pol
Kabel do programowania Bafanga.
https://pl.aliexpress.com/item/4001250937661...._list.0.0.4dbd1c24V50HbO&gatewayAdapt=glo2pol
Fajny gadżet do kierownicy, dziś dotarł ale cieszyłem się jak dziecko gdy zobaczyłem jak działa.
https://pl.aliexpress.com/item/4000403078165...._list.0.0.789a1c24I5ZucA&gatewayAdapt=glo2pol
Rowery - manetka i manipulator.
Tongscheng TSDZ2 posiada wbudowany tensometr dzięki temu jest w stanie zmierzyć siłę nacisku na korby, w tym modelu jest niedozwolona jazda stojąc na pedałach. Ten silnik rozebrałem po dwóch latach i przejechaniu 1200km w ramach przeglądu i kontroli rolki nylonowej która działa jako sprzęgło, przy nadmiernym obciążeniu potrafi się zerwać. W moim wypadku jazda po mieście, żaden podzespół nie wykazywał żądnego zużycia.
Całość dostała nowy smar i ponowny montaż do roweru. Zamontowałem zębatkę 52 zęby i po testach doszedłem do wniosku, że są to niepotrzebnie wydane pieniądze, poza obciążeniem w czasie ruszania nic to nie wnosi jeżeli mamy przełożenia w piaście lub przerzutki.
Wspomaganie jest podzielone na 4 stopnie przy współpracy z oryginalnym wyświetlaczem VLCD5. Sam licznik występuje w dwóch różnych konfiguracja z wejsciem 6 pin i 8 pin ja posiadam ten drugi który ma obsługę manetki. Sterowanie z manetki zmienia rower w "skuter" nawet nie trzeba pedałować wystarczy umiejętnie zmieniać biegi mechaniczne.
Po wgraniu oprogramowania można zamontować zamiast manetki czujnik temperatury silnika, ale jeżli poruszamy się po mieście mija się to z celem.
Co ciekawe u mnie ten wyświetlacz uległ uszkodzeniu objawiało to się tym że zawieszał się przy próbie zmiany nastaw, znalazłem nowy na aukcji za 80pln.
Sama jazda jest bardzo płynna i przyjemna kontroler w liczniku pozwala no zmniejszenie mocy od 18A w dół, ale ten silnik i sposób w jaki jest sterowany nie potrzebuje żadnych zmian.
Reakcja na zwiększony nacisk na korby jest natychmiastowa w trybie eko zastanawiamy się czy układ funkcjonuje
Nie wiem jak u innych ale widywałem wpisy że co jakiś czas wspomaganie zasypia i trzeba zdjąć napięcie z kontrolera, u mnie zdarza się to raz na 100km, jest to mankament tego sterownika.
Części jest mnóstwo i są wszędzie dostępne zaczynając od łożyska kierunkowego 100pln i kończąc na sterowniku silnika 360pln.
Montujesz i jedziesz bez narzekania, przekłada się to na całkowicie bezobsługowy silnik, czas montażu to 120 minut.
Każdy może szukać dziury i zmieniać software.
Licznik P850 może być używany w obydwu silnikach ale w TZSD2 musi być zmienione oprogramowanie. Licznik a właściwie komputer jest mocną strona całego układu, w tej wersji mam ładowanie dla urządzeń USB w obydwu licznikach i w obu bateriach. W rowerach jest zamontowane światło dostarczone z zestawami, uruchamia się je z manipulatorów .
Bafang silnik droższy o jakieś 400 zeta do poprzednika, nie posiada czujnika nacisku.
Po wyjęciu z pudełka i montażu stwierdzamy ze coś jest nie tak jeżeli mieliśmy kontakt z silnikiem jak wyżej, przy 25A ruszając krzywa narastania mocy jest stroma i zanim naciśniemy na pedały rower rwie do przodu całą mocą co za tym idzie drenuje baterię.
Samo sterowanie jest słabe i opiera się na utrzymaniu danych obrotów dodając mocy zależnie od nastaw.
Np. 10% rpm 10% mocy
Jest to męczące ponieważ cały czas utrzymujemy prędkość "rpm" i musimy operować stopniami wspomagania lub biegami mechanicznymi. Jeżeli chcemy utrzymać prędkość wystarczy że udajemy pedałowanie resztę robi silnik. Po zakupie kabla zmieniłem nastawy, krzywe przyśpieszania jest dużo lepiej ale pewien niesmak co do sterowania pozostaje i z chęcią wrócił bym do Tongschenga.
Aktualnie jest 200km przebiegu i planuję znowu zmieniać nastawy. Jak widać ten silnik wymaga trochę pracy i nie jest tak bezobsługowy jak konkurent, za to odczuwa się więcej mocy.
Krótki opis programu do zmiany nastaw...
CD....
Link do opisu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3667336.html do tej pory rower ewoluował, uzyskał kilka dodatkowych elementów i oczywiście są dalsze prace nad modernizacją. Całkowicie będą zmienione hamulce na rolkowe. obecne przy prędkości 40km/h szału nie robią ale o tym później.
Teraz chciałem przybliżyć wady i zalety dwóch różnych rozwiązań technologicznych i programowych w silnikach MIDDrive.
Przerzuciłem dla żony TZDS2 a sobie zakupiłem Bafanga niby mocniejszy, droższy ale czy lepszy.
Silnik- zestaw Bafang 750W W zestawie:
-Zestaw naklejek 36V 250W 3 sztuki
-Klamki hamulca lub czujniki jeżeli posiadamy hamulce hydrauliczne.
-Światło przednie
-Korby
-Zębatka do wyboru od 36 do 52 zęby
-Czujnik prędkości
-Wiązka kabli
-Maskownice
-Silnik
-Licznik
-Manetka

Silnik- zestaw TSDZ2 750W
-Klamki hamulca
-Światło przednie
-Korby
-Zębatka 44 zęby
-Czujnik prędkości
-Wiązka kabli
-Maskownice
-Silnik
-Licznik
-Manetka

Bateria bez markowych ogniw "ogniwa Chińskie" z tej aukcji myślałem że będzie słaba ale zaskoczyła mnie pojemnością zona na 1 biegu wspomagania zrobiła już 100km a żadna belka nie spadła ja już swoją ładuję.
https://pl.aliexpress.com/item/4001247113500...._list.0.0.92fc1c24L1amzC&gatewayAdapt=glo2pol
Polecam kierunki z alarmem długo się zastanawiałem co kupić i pewnie inni też szukają czegoś fajnego.
Strowanie bezprzewodowe wbudowany klakson. Możliwość pracy jako Powe bank
https://pl.aliexpress.com/item/10050029842593..._list.0.0.a1dd1c24d9gHYD&gatewayAdapt=glo2pol
A tu światło które robi lol gdy się je załączy. Dwa ledy jeden wąski snop światła drugi szeroki można załączyć oba naraz całość aluminiowa.
Możliwość pracy jako Powe bank
https://pl.aliexpress.com/item/4001321258675...._list.0.0.a1dd1c24d9gHYD&gatewayAdapt=glo2pol
Kabel do programowania Bafanga.
https://pl.aliexpress.com/item/4001250937661...._list.0.0.4dbd1c24V50HbO&gatewayAdapt=glo2pol
Fajny gadżet do kierownicy, dziś dotarł ale cieszyłem się jak dziecko gdy zobaczyłem jak działa.
https://pl.aliexpress.com/item/4000403078165...._list.0.0.789a1c24I5ZucA&gatewayAdapt=glo2pol
Rowery - manetka i manipulator.


Tongscheng TSDZ2 posiada wbudowany tensometr dzięki temu jest w stanie zmierzyć siłę nacisku na korby, w tym modelu jest niedozwolona jazda stojąc na pedałach. Ten silnik rozebrałem po dwóch latach i przejechaniu 1200km w ramach przeglądu i kontroli rolki nylonowej która działa jako sprzęgło, przy nadmiernym obciążeniu potrafi się zerwać. W moim wypadku jazda po mieście, żaden podzespół nie wykazywał żądnego zużycia.
Całość dostała nowy smar i ponowny montaż do roweru. Zamontowałem zębatkę 52 zęby i po testach doszedłem do wniosku, że są to niepotrzebnie wydane pieniądze, poza obciążeniem w czasie ruszania nic to nie wnosi jeżeli mamy przełożenia w piaście lub przerzutki.
Wspomaganie jest podzielone na 4 stopnie przy współpracy z oryginalnym wyświetlaczem VLCD5. Sam licznik występuje w dwóch różnych konfiguracja z wejsciem 6 pin i 8 pin ja posiadam ten drugi który ma obsługę manetki. Sterowanie z manetki zmienia rower w "skuter" nawet nie trzeba pedałować wystarczy umiejętnie zmieniać biegi mechaniczne.
Po wgraniu oprogramowania można zamontować zamiast manetki czujnik temperatury silnika, ale jeżli poruszamy się po mieście mija się to z celem.
Co ciekawe u mnie ten wyświetlacz uległ uszkodzeniu objawiało to się tym że zawieszał się przy próbie zmiany nastaw, znalazłem nowy na aukcji za 80pln.
Sama jazda jest bardzo płynna i przyjemna kontroler w liczniku pozwala no zmniejszenie mocy od 18A w dół, ale ten silnik i sposób w jaki jest sterowany nie potrzebuje żadnych zmian.
Reakcja na zwiększony nacisk na korby jest natychmiastowa w trybie eko zastanawiamy się czy układ funkcjonuje
Nie wiem jak u innych ale widywałem wpisy że co jakiś czas wspomaganie zasypia i trzeba zdjąć napięcie z kontrolera, u mnie zdarza się to raz na 100km, jest to mankament tego sterownika.
Części jest mnóstwo i są wszędzie dostępne zaczynając od łożyska kierunkowego 100pln i kończąc na sterowniku silnika 360pln.
Montujesz i jedziesz bez narzekania, przekłada się to na całkowicie bezobsługowy silnik, czas montażu to 120 minut.
Każdy może szukać dziury i zmieniać software.
Licznik P850 może być używany w obydwu silnikach ale w TZSD2 musi być zmienione oprogramowanie. Licznik a właściwie komputer jest mocną strona całego układu, w tej wersji mam ładowanie dla urządzeń USB w obydwu licznikach i w obu bateriach. W rowerach jest zamontowane światło dostarczone z zestawami, uruchamia się je z manipulatorów .


Bafang silnik droższy o jakieś 400 zeta do poprzednika, nie posiada czujnika nacisku.
Po wyjęciu z pudełka i montażu stwierdzamy ze coś jest nie tak jeżeli mieliśmy kontakt z silnikiem jak wyżej, przy 25A ruszając krzywa narastania mocy jest stroma i zanim naciśniemy na pedały rower rwie do przodu całą mocą co za tym idzie drenuje baterię.
Samo sterowanie jest słabe i opiera się na utrzymaniu danych obrotów dodając mocy zależnie od nastaw.
Np. 10% rpm 10% mocy
Jest to męczące ponieważ cały czas utrzymujemy prędkość "rpm" i musimy operować stopniami wspomagania lub biegami mechanicznymi. Jeżeli chcemy utrzymać prędkość wystarczy że udajemy pedałowanie resztę robi silnik. Po zakupie kabla zmieniłem nastawy, krzywe przyśpieszania jest dużo lepiej ale pewien niesmak co do sterowania pozostaje i z chęcią wrócił bym do Tongschenga.
Aktualnie jest 200km przebiegu i planuję znowu zmieniać nastawy. Jak widać ten silnik wymaga trochę pracy i nie jest tak bezobsługowy jak konkurent, za to odczuwa się więcej mocy.
Krótki opis programu do zmiany nastaw...


CD....
Cool? Ranking DIY