Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault: Laguna II phI 1.9 dci - Stukanie w silniku.Panewki? Popychacze hydrauli

polaris32 01 Jun 2022 23:54 1101 10
  • #1
    polaris32
    Level 9  
    Witam. Może ktoś podpowie od czego silnik może mieć taki odgłos jak na filmiku? Stało się to nagle. Podłączyłem pod komputer i wyskakuje tylko błąd EGR co nie łącze z tym dźwiękiem ponieważ sam EGR odłączyłem krótko po zakupie i zaślepiłem. Samochód odpala bez kłopotu, nie odczułem jakiejś poważnej zmiany w działaniu poza tym dźwiękiem. Olej był wymieniony jakiś miesiąc temu i nigdy nie musiałem dolewać. Zastanawiam się, czy to nie panewki ale nie wiem, jak to zdiagnozować. Na myśl wpadło mi jeszcze kole pasowe walu, ponieważ bezpośrednio przed pojawieniem się dźwięku przeskoczył mi pasek i z 6 rowkowego zrobił się 5 rowkowy, ale po dostaniu się do koła nie widzę jakichś pęknięć czy luzów.



  • #2
    freebsd
    Level 41  
    Sprawdź koło pasowe, ogólnie cały pasek rozrządu i okolice.
  • #3
    janosiksik
    Level 24  
    Moim zdaniem możesz już nie sprawdzać, jak pod obciążeniem słychać twardszy stukot, to masz silnik do wymiany. Panewki to bardzo slaby punkt tych silników. Naprawa jest nieopłacalna a używany to loteria. Jedyne wyjście tanie i w miarę sensowne, kupić silnik po zerwaniu paska (dostaniesz za grosze) i z dwóch zrobić jeden. Sam kiedyś tak zrobiłem, podmiana głowicy, tylko uszczelka poszła nowa. Miało być na parę miesięcy, do końca opłat i przeglądu a wiem, że auto jeździ do dzisiaj. Klientowi bym tak się nie odważył zrobić auta.
  • #5
    polaris32
    Level 9  
    janosiksik wrote:
    Moim zdaniem możesz już nie sprawdzać, jak pod obciążeniem słychać twardszy stukot, to masz silnik do wymiany. Panewki to bardzo slaby punkt tych silników. Naprawa jest nieopłacalna a używany to loteria. Jedyne wyjście tanie i w miarę sensowne, kupić silnik po zerwaniu paska (dostaniesz za grosze) i z dwóch zrobić jeden. Sam kiedyś tak zrobiłem, podmiana głowicy, tylko uszczelka poszła nowa. Miało być na parę miesięcy, do końca opłat i przeglądu a wiem, że auto jeździ do dzisiaj. Klientowi bym tak się nie odważył zrobić auta.


    Tylko dziwi mnie ze tak od razu. Nie powinno być tak ze odgłos powinien się pojawić na początku jakiś cichy i stawać się coraz głośniejszy? No i specjalnie przejrzałem stary olej spuszczony miesiąc temu i w nim zero jakichkolwiek opiłków.
  • #6
    malez4
    Level 23  
    Jak bym słyszał swojego klekota.
    - po podniesieniu obrotów klekocze?
    - sprawdzić korekty na wtryskach
    - odpinać po kolei wtyczki od wtrysków
    - sprawdzić ciśnienie oleju -powinno być ok.1,2 bar przy 1000 obr. na rozgrzanym silniku, nie mniej jak 0,7 bar na biegu jałowym.
    - jaki przebieg?
  • #7
    polaris32
    Level 9  
    -klekocze cały czas i ze wzrostem obrotu wzrasta szybkość tego odgłosu
    - Jak to sprawdzić? W DDT200 jest jakaś opcja (zdjęcie poniżej) ale nie wiem, czy to trzeba robić w jakiś szczególny sposób
    - Z wtyczkami wtrysków robiłem. Słychać było ze dany tłok przestawał pracować
    - A przy niskim ciśnieniu nie powinna zapalić się kontrolka?
    -Przebieg około 330 tys. ale mam wrażenie ze ktoś go remontował wcześniej ponieważ między wymianami oleju nie musiałem dolewać ani kropli oleju. Nie brał wcale.
    Renault: Laguna II phI 1.9 dci - Stukanie w silniku.Panewki? Popychacze hydrauli
  • #8
    malez4
    Level 23  
    Kontrolka zapali się przy ok. 0,3 bar.
    Obstawiam panewkę wału.
  • #9
    DjMapet
    Level 43  
    Parę lat temu miałem podobny przypadek (opisany na forum) w 1.5 dci i też nagle podczas jazdy silnik zaczął walić jakby ktoś stukał po nim młotkiem i już myślałem że silnik na złom bo miał już spory (ponad 500k km) przebieg, ale do tej pory chodził jak ta lala, malutko palił i w ogóle nie brał oleju.
    Okazało się że nie "palił" jeden wtrysk. Wykręciłem wszystkie, dałem do sprawdzenia/naprawy i w jednym wymieniono zaworek a reszta ok.

    Dodam, iż wcześniej miałem 1.9 dti ze sporym przebiegiem i też nie brał oleju.

    Pozdrawiam.
  • #10
    polaris32
    Level 9  
    Przeskoczył mi pasek rozrządu. Temat do zamknięcia
  • #11
    polaris32
    Level 9  
    Przeskoczył mi pasek rozrządu. Temat do zamknięcia

    Dodano po 57 [sekundy]:

    Wystarczyło ustawić rozrząd, ale że był już stary to go wymieniłem