Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilacz od kompa na 30A????????

tomsten 10 Lis 2005 12:15 1187 5
  • #1 10 Lis 2005 12:15
    tomsten
    Poziom 9  

Witam.
    Słyszałem że jest możliwośc podpięcia razem kilku zasilaczy komputeromych.
    Otóż potrzebuję zasilacz który będzie miał 9-14,4V i ok 30A.
    jako że zasilacz od kompa ma 12V chciałbym to zrobić....
    Jestem początkującym elektronikiem (prawie zielonym)
    i słyszałem że jest możliwośc złożenia kilku zasilaczy w jeden
    o większej wydajności prądowej...
    Czy ma ktoś schemat wytłumaczony "Łopatologicznie"??

0 5
  • #2 10 Lis 2005 13:28
    wader_669
    Poziom 28  

Ja zabralem stary zasilacz z kompa i torche sie nim pobawilem wsadzilem go w obudowe itd. Teraz stoi u mnie na biurku i przydaje mi sie jako zrodlo zasilania do wielu rzeczy. takie zasilacze maja 12v i -12v i jak je razem podlaczysz to masz 24v ja mam bardzo stary zasilacz i na 12v chyba uciagnie 1A czy 2A nie pamietam. Gorzej jest z -12v wiem ze on chyba nawet 0,5A nie uciagnie ale jak juz mowilem jest to stary zasilacz. A nowsze juz maja wiecej Watow wiec sprawdz dane takiego zasilacza i moze nie bedziesz musial kupowac paru tylko 1 jeszcze sa zasilacze serwerowe ktore raczej by tobie wystarczyly

0
  • #3 10 Lis 2005 17:52
    tomahawk_
    Poziom 18  

napewno nie ma 2A na 12V napewno parokrotnie więcej

0
  • #4 12 Lis 2005 01:02
    wader_669
    Poziom 28  

Powiem tobie ze sprawdzalem. To jest jednak bardzo bardzo stary zasilacz i ma rzeczywiscie 2A na 12V. Ja sie juz nawet nie orientuje ile maja te nowe bo nie mam zadnego nowego

0
  • #5 12 Lis 2005 01:55
    k4be
    Poziom 31  

uzwojenia powinny wytrzymać więcej niż te 2A - starczy wymienić diody.

0
  • #6 12 Lis 2005 13:38
    irek2
    Poziom 40