Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilacz od kompa na 30A????????

tomsten 10 Lis 2005 12:15 1187 5
  • #1 10 Lis 2005 12:15
    tomsten
    Poziom 9  

    Witam.
    Słyszałem że jest możliwośc podpięcia razem kilku zasilaczy komputeromych.
    Otóż potrzebuję zasilacz który będzie miał 9-14,4V i ok 30A.
    jako że zasilacz od kompa ma 12V chciałbym to zrobić....
    Jestem początkującym elektronikiem (prawie zielonym)
    i słyszałem że jest możliwośc złożenia kilku zasilaczy w jeden
    o większej wydajności prądowej...
    Czy ma ktoś schemat wytłumaczony "Łopatologicznie"??

    0 5
  • #2 10 Lis 2005 13:28
    wader_669
    Poziom 28  

    Ja zabralem stary zasilacz z kompa i torche sie nim pobawilem wsadzilem go w obudowe itd. Teraz stoi u mnie na biurku i przydaje mi sie jako zrodlo zasilania do wielu rzeczy. takie zasilacze maja 12v i -12v i jak je razem podlaczysz to masz 24v ja mam bardzo stary zasilacz i na 12v chyba uciagnie 1A czy 2A nie pamietam. Gorzej jest z -12v wiem ze on chyba nawet 0,5A nie uciagnie ale jak juz mowilem jest to stary zasilacz. A nowsze juz maja wiecej Watow wiec sprawdz dane takiego zasilacza i moze nie bedziesz musial kupowac paru tylko 1 jeszcze sa zasilacze serwerowe ktore raczej by tobie wystarczyly

    0
  • #3 10 Lis 2005 17:52
    tomahawk_
    Poziom 18  

    napewno nie ma 2A na 12V napewno parokrotnie więcej

    0
  • #4 12 Lis 2005 01:02
    wader_669
    Poziom 28  

    Powiem tobie ze sprawdzalem. To jest jednak bardzo bardzo stary zasilacz i ma rzeczywiscie 2A na 12V. Ja sie juz nawet nie orientuje ile maja te nowe bo nie mam zadnego nowego

    0
  • #5 12 Lis 2005 01:55
    k4be
    Poziom 31  

    uzwojenia powinny wytrzymać więcej niż te 2A - starczy wymienić diody.

    0
  • #6 12 Lis 2005 13:38
    irek2
    Poziom 40  

    uzwojenie 5V i 12V jest wspolne wiec jesli wymienimy diody na wiekszy prad to mozemy osiagnac pelna moc zarowno z samych 5V jak i samych 12V. -12V to dokladnie te samo uzwojenie co +12V tylko diody wlaczone odwrotnie i sa to male diody weic maly prad. Wazny jest jeszzce dlawik wyjsciowy bo jest liczony na maksymalny prad danego napiecia. Jest on zazwyczaj wspolny wiec sumarycznie wytrzymuje sume wszystkich pradow ale kolejne napiecia roznia sie srednica uzwojen.
    Warto dodac ze stabilizacja zasilacza dziala na 5V i obciazanie tylko 12V powoduje szybki spadek tego napiecia. Trzeba nieco obciazyc tez 5V.

    0