Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Agregat PM-AGR-3000KE - Nie można uruchomić

Krzychu7 09 Jun 2022 21:56 348 10
  • #1
    Krzychu7
    Level 40  
    Agregat PM-AGR-3000KE - Nie można uruchomić
    Agregat, jak w temacie.
    Pracował "okazjonalnie" kilka lat bez problemu (małe prace np. odkurzacz, wiertarka).
    Na początku maja było wszystko ok.
    W ubiegłym tygodniu załączyłem - ok. Wyłączyłem na kilka minut i od tej pory nie mogę uruchomić silnika (rozruch jest ręczny).
    Paliwo dolatuje wężykiem.
    Wymieniłem świecę - wystartował, pracował normalnie, ale miał jakieś metaliczne stuki. Po zgaszeniu ponownie nie mogę uruchomić.
    Jakieś pomysły?
  • #2
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    Krzychu7 wrote:
    pracował normalnie, ale miał jakieś metaliczne stuki. Po zgaszeniu ponownie nie mogę uruchomić.


    Poziom oleju jest poprawny?
  • #3
    Krzychu7
    Level 40  
    Poziom oleju jest bliski max.
  • #4
    elektronik123456789
    Level 21  
    Czy po wykręceniu świecy z głowicy, dotknięciu jej gwintem do silnika i założonej fajce przewodu zapłonowego widoczna jest iskra? Można też sprawdzić, czy silnik "zagada" przy podaniu do dolotu powietrza odrobiny samostartu albo Plaka ;)
  • #5
    Krzychu7
    Level 40  
    Po położeniu świecy na głowicy silnika jest iskra (nie wiem czy odpowiedniej mocy, ale w jasny dzień widać).
    Po włożeniu "starej" fabrycznej świecy nie ma iskry.
    Paliwo raczej dociera, bo świeca była mokra.
    Na wiertle jest iskra, jak na filmie (przesyłam jako załącznik ponieważ udostępnienie filmu nie działa prawidłowo)
  • #7
    Krzychu7
    Level 40  
    Czyli mogę np. odkręcić filtr powietrza i tam wstrzyknąć Plaka? To i tak pójdzie do gaźnika.
  • #9
    stas11
    Level 13  
    wygląda na to, że po prostu zużył się. A metaliczne stuki to prawdopodobnie samozapłony benzyny, a to już b.niedobrze. Możliwe jeszcze, że masz uszkodzony któryś z zaworów, np. źle złożony rozrząd i zawór był w kolizji z tłokiem. jeśli tak było, to już jest szmelc. Sorry. Może napisz co to za silnik, może da się go wymienić na nowy albo wymienić wadliwe części. Chociaż nowy agregat to około 1200 zł, więc nie wiem czy ci się opłaci.
  • #10
    Krzychu7
    Level 40  
    Agregat jest już spisany na straty i wystawiony jako uszkodzony w jednym z portali aukcyjnych.
  • #11
    Krzychu7
    Level 40  
    Nie naprawiałem - sprzedałem jako uszkodzony.