Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pilarka Oleo-Mac GS410CX - gaźnik nie reaguje na regulacje

dominiksiemienski 14 Jun 2022 09:27 972 52
Bosch
  • #1
    dominiksiemienski
    Level 8  
    Witam, mam problem z pilarką, wymieniłem gaźnik bo wydawało mi się że on jest walnięty ale chyba nie był.
    Po wymianie pilarka odpala na wolnych obrotach, pracuje pięknie, jak dodam pół gazu z rączki to się ładnie wkręca i chodzi ale jak dodam troszkę więcej to chce się wkręcić ale nie może i się dusi, a jak dodam jeszcze więcej od razu gaśnie. Nie wiem co może być, nie chcę oddawać do serwisu, myślę zobaczyć filtr paliwa w zbiorniku jeszcze, ale nie wiem czy coś to da.
    Proszę o pomoc
  • Bosch
  • #2
    LEDówki
    Level 36  
    Silnik musi coś spalać - brakuje paliwa lub powietrza.
  • #3
    dominiksiemienski
    Level 8  
    No właśnie musi coś spalać to jak reguluje gaźnik a on nic nie reaguje ani na mieszankę ani na powietrze kręcenie śrubami nic nie daje nowy gaźnik tyle co założony
  • #4
    LEDówki
    Level 36  
    Zostaw gaźni w spokoju. Sprawdź fltry. Powinieneś je sprawzić na samym początku. Sprawdź też czy do zbiornika paliwa dociera poweitrze. Można poluzować korek i sprawdzić czy pilarka nie gaśnie po dodaniu gazu.
  • #5
    dominiksiemienski
    Level 8  
    Sprawdzę filtr paliwa a co do korka jest ciężko odkręcić go jak pochodzi jak by przyssany był trzeba śrubokrętem aodkrecac a ręką dokręcanie
  • Bosch
  • #6
    LEDówki
    Level 36  
    I to może być problem. W korku powinien być otwór, ewentualnie inną droga powinno docierać powietrze do zbiornika.
  • #7
    dominiksiemienski
    Level 8  
    A więc co proponujesz zrobić?
  • #8
    LEDówki
    Level 36  
    Sprawdzić drożność przewodu paliwowego, filtrów i korka. Korek odkręcić i tak uruchomić pilarkę. Jeśli nie będzie gasła, to szukać otworu w korku i go wyczyścić. Obejrzyj świecę po zgaszeniu - mokra świadczy o braku powietrza, sucha o braku paliwa. Oczywiście silnik zimny. Po nagrzaniu świeca będzie szybciej wysychać.
  • #9
    dominiksiemienski
    Level 8  
    Ok tylko zajade do domu od razu to zobaczę i dam znać

    Dodano po 5 [godziny] 49 [minuty]:

    Więc przeczyscilem filtr paliwa niestety nigdzie nie mogę znaleźć odpowie tr znika zbiornika paliwa oraz odpaliłem ją potem wykręciłem świecę i była mokra cała. Piła dalej chodzi jak chodziła czyli lipa

    Dodano po 35 [minuty]:

    Zapomniałem dodać że po założeniu nowego gaźnika jak odpaliłem to dało się ucicac 6 klocków na wysokich obrotach na pełnym gazie ale brakowało jej troszkę tej mocy jak by za mało paliwa dostawała.
    Próbowałem bez korka odpalić ją i odpaliłem i też na wysokich gasla i znalazłem teraz ten odpowietrznik przeczyscilem i nic nie dało gaźnika nie ruszyłem tak jak pisałeś
  • #10
    4495redberet
    Level 27  
    Ciepła, zimna za każdym razem odpala???
    Problemem jest tylko gaśnięcie przy dodaniu całego gazu???
  • #11
    LEDówki
    Level 36  
    No to zostają filtry powietrza i paliwa. Wężyki doprowadzające paliwo do gaźnika.
  • #12
    dominiksiemienski
    Level 8  
    Dokładnie problem jest tylko przy dodaniu pełnego gazu na wolnych chodzi ładnie na pół gazie również oraz ciepły czy zimny nie ma różnicy jedno pociągnięcie sznurkiem i pięknie pali nawet świecę wymieniłem na nową i nic nie dało to bez filtra powietrza próbowałem i też bez zmian filtr paliwa wyczyściłem i nawet bez niego jest lipa a wezyki są całe chyba że przy samym wyjściu zbiornika jest pęknięty i ucieka tam
  • #13
    4495redberet
    Level 27  
    Wężyki możesz sprawdzić dmuchając w nie. Zatykasz jeden koniec a w drugi dmuchasz.
    Trochę to wygląda jak nie wyregulowany gaźnik.
  • #14
    dominiksiemienski
    Level 8  
    Właśnie a nie da się go wyregulować nie reaguje na śruby obydwie

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jak filtr paliwa wyciągnąłem i odpaliłem bez filtra to parę sekund pochodziła na wysokich i zgasła jak bym ją zalał albo też lipa
  • #16
    dominiksiemienski
    Level 8  
    Odpalalem bez filtra powietrza bez zmian i z filtrem który wyczyściłem i jest jasny szósty jak by nowy
  • #17
    4495redberet
    Level 27  
    Jak wyciągnąłeś filtr paliwa to mogła zassać śmieci z baku no chyba,że podawałem paliwo z czegoś innego.
  • #18
    dominiksiemienski
    Level 8  
    Ale jak przyjadę do domu po 16 to zobaczę ten wężyk w zbiorniku dmuchane powietrzem w niego
  • #19
    pitrel
    Level 19  
    Jaki przebieg ma ta pilarka? Może szukasz problemu w gaźniku, a problem leży gdzie indziej. Może silnik jest nieszczelny i stąd problemy z regulacją i pracą na wysokich obrotach.
  • #20
    dominiksiemienski
    Level 8  
    Miałem wężyk i podłączyłem do wężyka że zbiornika i z czystej banki ciągłem paliwo

    Dodano po 3 [minuty]:

    Pilarka z 2009 roku pociela około 70m sześciennych drzewa zawsze olej do pilarku oryginalny kupowany nie katowana z umiarem używana kompresję wydaje mi się że ma dosyć ciężko przekręcić koło zamachowe z pod uszczelnia czy nic nie leci już sam nw czy sens jest bawić się z nią...
  • #21
    4495redberet
    Level 27  
    pitrel wrote:
    Jaki przebieg ma ta pilarka? Może szukasz problemu w gaźniku, a problem leży gdzie indziej. Może silnik jest nieszczelny i stąd problemy z regulacją i pracą na wysokich obrotach.


    Pisał,że piła pali dobrze na ciepłym i zimnym więc lewe powietrze można by wykluczyć,ale...
    Tu problem ma tylko z wejściem na wysokie obroty.
    Przerwa cewki od magneta dobra jest??
  • #22
    dominiksiemienski
    Level 8  
    Może ja coś źle robię i nie mogę tego zlokalizować problemu też tak może być

    Dodano po 2 [minuty]:

    Piła czy ciepła czy zimna nie muszę ssania włanczać normalnie od razu pali gdzie sam jestem zdziwiony ponieważ tesciu ma Husqvarna 435 i na zimnym na stanie musi pociągnąć bo nie odpali i pilarka ma rok a przerwa na cewce nawet nw jaka musi być nigdy nie przywiazywalem do tego uwagi
  • #23
    4495redberet
    Level 27  
    Najprościej ustaw ta przerwę na grubość wizytówki.
    Wkładasz wizytówkę miedzę koło magnesowe/magnesy a cewkę,cewkę popuszczasz na śrubkach tak żeby ją magnesy przyciągnęły i dokręcasz. Wyjmujesz wizytówkę.
  • #24
    dominiksiemienski
    Level 8  
    Ok jak tylko po 16 przyjadę do domu to zobaczę

    Dodano po 54 [sekundy]:

    I dam znać co i jak
  • #25
    4495redberet
    Level 27  
    A śrubki gaźnika ustaw tak:
    Śruba L 1 obrót czyli wkrec do oporu i wykręć 1 obrót
    Śruba H 1,25 obrotu robisz tak samo.

    Śruba od przepustnicy powinna lekko uchylać przepustnicę.
  • #26
    dominiksiemienski
    Level 8  
    A więc zrobiłem tak jak napisałeś ustawiłem tak gaźnik i teraz to w ogóle nie chce odpalić odpaliła i gasnir od razu po 1 sekundzie dosłownie
  • #27
    4495redberet
    Level 27  
    To kręć/wykręć śrubke L po trochu,wkrec trochę śrubę przepustnicy.
  • #28
    dominiksiemienski
    Level 8  
    Śrubę l wykręciłam po trochu i przepustnicy wkręciłem trochę z 3/4 obrotu i nic odpala pochodzi z 3 sekundy i gasnie. Śrubę l wykręciłem po trochę dosyć dużo bo z 4 obroty i teraz chodzi z 3 sekundy i gaśnie a jak więcej wykrece to nie odpala

    Dodano po 38 [sekundy]:

    Chciałem dodać że kopci teraz bardziej
  • #29
    4495redberet
    Level 27  
    Dziwna sprawa.
    W tym modelu jest zewnętrzny przewód impulsowy czy bezpośrednio kanał przez króciec??
  • #30
    dominiksiemienski
    Level 8  
    Dokładnie chodzi o?