Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Fabia I - Alarm DEST - tylne drzwi

pakus 15 Jun 2022 14:00 441 23
  • #1
    pakus
    Level 9  
    Cześć,
    potrzebuję pomocy z sprawdzeniem/przerobieniem alarmu DEST DOG 5E - niestety jest to alarm analogowy w Skodzie Fabii I z 2006roku.
    Obecnie otwarcie tylnych drzwi ponownie uzbraja alarm po 30sek, wygląda jakby drzwi nie były podłączone pod centralkę gdyż krańcówki działają prawidłowo i VCDS widzi otwieranie drzwi tak samo jak oświetlenie wnętrza.
    Strasznie jest to uciążliwe przy małym dziecku, bo zapakowanie go do fotelika zajmuje trochę więcej czasu :)

    Mam schematy z ELSY jednak nie są dla mnie oczywiste, które kable powinienem dorwać i jak je podłączyć pod jedno wejście w centralce alarmowej...
    Na każdym kablu powinna być dioda czy zwykłe połączenie 4 sygnałów z drzwi do jednego wejścia?

    Z góry dzięki za pomoc!
    Wszystkie wskazówki są mile widziane zanim dobiorę się do obecnej instalacji :)
  • #2
    Ireneo
    Level 42  
    Musisz się dostać do podłączenia alarmu z krańcówką drzwi.Tam myślę jest problem.Alarm ma jedną linię drzwi i są odseparowane diodami.Może zimny lut?
  • #3
    pakus
    Level 9  
    Przez weekend zabiorę się za to. Raczej obstawiam, że nigdy tylne drzwi nie były podłączone bo był jakiś problem.
    Zimny lut odpada bo nie działają prawe i lewe.
    Wiem, że drzwi są sterowane masą.

    Pytanie czy ktoś podpowie, które to kable powinny być i gdzie ich szukać? Myślałem, że kable będą w module komfortu ale wydaje mi się, że idą do sterownika sieci pokładowej wtyczka 18 stykowa, pin 12 i 3 . Gdyby ktoś chciał zerknąć na schematy to elsawin jest online, ewentualnie mogę je tu załączyć ale lepiej się ogląda w elsie.

    A jakich diod najlepiej użyć?
  • #4
    Ireneo
    Level 42  
    Wszystko na jednej wtyczce moduł nad lewą nogą.Tam zobacz jak wpięte i wiele się wyjaśni.
  • #5
    pakus
    Level 9  
    Już wszystko rozkminione. Nigdy tył nie był podłączany. Przednie drzwi paseżera są podłączone pod dodatkowe wejście w centralce.

    Więc pytanie jakich diod użyć teraz aby przetrwały kilka lat. Diody będą działać na masie? Bo tam sygnały są masowe.

    Dodatkowo zobaczyłem coś dziwnego w wiązce od złącza OBD (Kable pozwijane razem taśmą).
    Wszystkie kable są ściśnięte razem, raczej nie jest to oryginalne rozwiązanie... foty w załączniku.
    Co to za marian? Złącze ma wszystkie wymagane piny? VCDS nie zgłasza żadnych błędów.
  • Helpful post
    #6
    janosiksik
    Level 23  
    Najzwyklejsze diody prostownicze. 1n4007 lub podobne. Kupujesz termokurczki z klejem i masz spokój na zawsze.
  • #7
    pakus
    Level 9  
    Dzięki za pomoc. Nie mam termokurczek z klejem tylko zwykłe i o takich myślałem. Z klejem nigdy nie stosowałem, są dużo lepsze?
    Połączenia oczywiście będą porządnie lutowane.
  • #8
    janosiksik
    Level 23  
    Z klejem chronią przed wilgocią, Stosuj to co masz, porządnie polutowane przetrzymają auto.
  • #9
    pakus
    Level 9  
    Znalazłem Schottkiego 1A 40V nada się czy lepiej zaproponowane przez Ciebie? Nie mam pojęcia jakie będą straty.
    Raczej zakupię termokurczki z klejem to diody też mogę zakupić. Obecnie połączenia są lutowane i zawinięte ta@ma izolacyjną, nawet serwis nie postarał się o taśmę parcianą na to.
  • #10
    janosiksik
    Level 23  
    Tam nie musi być taka dioda, przerost formy nad treścią, nie ma aż tak szybkiego złodzieja ;)
  • #11
    Ireneo
    Level 42  
    Nie musisz termokurczek z klejem.Wystarczy zwykła taśma izolacyjna.
  • #12
    andrzej20001
    Level 43  
    Ponowne ryglowanie jest realizowane drzwiami kierowcy , podobnie jak blokada otwarcia bagażnika.
    Raczej musialbys krancówkę kierowcy spiąć z dowolną z pozostałych. Minusem będzie brzęczyk świateł z każdych drzwi.
  • #13
    pakus
    Level 9  
    andrzej20001 wrote:
    Ponowne ryglowanie jest realizowane drzwiami kierowcy , podobnie jak blokada otwarcia bagażnika.
    Raczej musialbys krancówkę kierowcy spiąć z dowolną z pozostałych. Minusem będzie brzęczyk świateł z każdych drzwi.


    Tyle, że alarm rygluje drzwi poprawnie tak samo jak bagażnik. Problemem jest brak podpięcia tylnych drzwi pod centralkę i tym samym za każdym ich otwarciem zadziała blokada przpadkowego otwarcia auta gdyż centralka nie wie że jakieś drzwi zostały otwarte.


    A mam jeszcze pytanie w jakim kierunku diody powinny zostać zamontowane? Nie mam pojęcia jak płynie prąd w takim układzie sterowanym masą.
    Tak jak tutaj czy odwrotnie?
  • #14
    andrzej20001
    Level 43  
    Też piszę że jak połączysz kierowcę z resztą moduł komfortu bedzie widział otwarcie drzwi i nie zarygluje ponownie auta.
  • #15
    pakus
    Level 9  
    Raczej nie chciałbym takiego rozwiązania. Moduł komfortu ma działać jak teraz. Każde drzwi osobno, alarm ma wiedzieć że drzwi zostały otwarte ale nie musi wiedzieć które.
    Chyba pomysł z diodami musi zadziałać? Tylko pytanie w którą stronę ma płynąć prąd...
  • #16
    andrzej20001
    Level 43  
    Nie przeskoczysz tego inaczej.
  • #17
    pakus
    Level 9  
    Niedobrze. Czyli wymiana alarmu na inny? Są takie z 4 wejściami pod drzwi czy wtedy tylko po CANie? Chyba Fabia I z 2006 ogarnie alarm pod cana?
  • #19
    andrzej20001
    Level 43  
    To nie wina alarmu a tego że nie otwierasz drzwi kierowcy tylko tylne
  • #20
    pakus
    Level 9  
    Według mnie to wina alarmu. Otwarcie drzwi pasażera czy nawet bagażnika nie rygluje ponownie drzwi. Czyli wszystko co jest podłączone pod alarm. Alarm posiada właśnie funkcję ponownwgo ryglowania gdy nie zostaną otwarte drzwi.

    Auto posiada centralny w wersji bez pilota jeżeli coś to zmienia.
  • #21
    andrzej20001
    Level 43  
    Zamknij kluczem zamek , odblokuj kluczem i otwórz drzwi z tyłu. Zobaczysz.
  • Helpful post
    #22
    wiesiekj
    Level 28  
    Podłącz wszystkie drzwi i będzie dobrze. Samochód nie zamyka, bo "widzi" wszystkie drzwi, natomiast alarm zamyka, ponieważ nie "widzi" otwarcia drzwi. Inny alarm mający funkcję ponownego uzbrojenia zachowa się tak samo.
  • #23
    pakus
    Level 9  
    wiesiekj wrote:
    Podłącz wszystkie drzwi i będzie dobrze. Samochód nie zamyka, bo "widzi" wszystkie drzwi, natomiast alarm zamyka, ponieważ nie "widzi" otwarcia drzwi.


    Też tak sądze i tak podłącze. Zobaczymy kto ma rację. Na pewno dam info zwrotne za kilka dni.
  • #24
    pakus
    Level 9  
    Podłączone według schematu od wiesiekj i wszystko działa jak należy :)
    Dzięki za pomoc panowie.