Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W168 A170 - znikający przepływomierz P0100

user64 18 Jun 2022 04:58 1032 13
  • #1
    user64
    Level 27  
    Mercedes klasy A, W168 A170 CDI 95 KM, 2001 rok.
    Problemem jest znikający przepływomierz. Auto kręci się do około 3000RPM i oczywiście błąd EPC, po diagnostyce CDif3 wyszło, że przepływomierz P0100 i rzecz jasna masa powietrza 0.
    Przepływomierz, który w aucie był to jakiś tani zamiennik nawet bez oznaczeń na nim (z takim kupiłem auto), kupiłem więc po numerze przepływomierz Boscha używany, ale było podobnie. Kupiłem więc nowy Boscha, ale jest dokładnie tak samo czyli tryb awaryjny i tyle.
    Teraz wisienka na torcie. Po dłuższym postoju (ponad 2 godziny), auto normalnie jeździ, brak błędów i wskazania przepływomierza są poprawne, masa powietrza od 230 mg do 950 mg, czyli wszystko ok. Jednak wszystko ok jest tylko do czasu zgaszenia silnika. Po ponowny odpaleniu już jest błąd P0100 i 0 mg powietrza, lub czasami ponad 6500 mg. Błąd można kasować, ale wraca momentalnie. Nie ważne czy silnik jest odpalony czy nie błąd wraca w mgnieniu oka.
    Pierwsze odpalenie też nie ważne ile trwa. Może to być minuta, a mogą być 3 godziny. Do czasu zgaszenia jest wszystko ok, po zgaszeniu już problem.

    Wtyczkę przepływomierza czyściłem, podginałem piny we wtyczce jak i w przepływomierzu, sprawdzałem połączenia w ECU i wygląd samego ECU. Tu wszystko wydaje się być ok.
    Gdzie spojrzeć, co zmierzyć, jak się zabrać do dalszej diagnozy, czy może ktoś się spotkał z czymś takim?
  • #2
    Janek_15
    Level 24  
    Przewody od przepływomierza do ECU zostały przetestowane pod obciążeniem?
  • #3
    Anonymous
    Level 1  
  • #4
    user64
    Level 27  
    Pomiar zasilania zrobiłem, innych nie z tej prostej przyczyny, że nie wiem czego oczekiwać. Trochę konkretniej napiszesz?
  • #6
    user64
    Level 27  
    Nadal nie mam pojęcia jednak o co chodzi z tym autem. Kable i wtyczki ok, zostaje komputer lub sam przepływomierz. Jacyś inni podejrzani mogą być?
  • #7
    user64
    Level 27  
    Wiecie może jakie sygnały powinny być na przepływomierz podane? Jakich odczytów z niego oczekiwać?
  • #8
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Strumien swiadomosc... wrote:
    Zrob pomiary napięc na wtycxce wpietej w przeplywomierz przed i w czasie wystepowania usterki.
    Czekam już 9 dni na pomiary.
  • #9
    user64
    Level 27  
    Zero różnic, odczyty identyczne.
  • #11
    user64
    Level 27  
    +13,8v piny 1-2
    oraz od +5 do 7,5 v piny 3-4
    odczyty są identyczne czy auto jeździ dobrze czy nie.

    Tylko, że pytanie mnie o to jest głupie z tego powodu, że nie wiem co mam mierzyć i gdzie, zatem skoro nikt nie napisał to pomierzyłem to co uważałem i tam gdzie uważałem. Prosiłem o opis co i gdzie mierzyć.
    Podkreślam, odczyty te są identyczne, bez różnicy czy jest ok, czy nie jest.
  • Helpful post
    #12
    Anonymous
    Level 1  
  • #13
    user64
    Level 27  
    Dzięki, jutro sprawdzę.
  • #14
    user64
    Level 27  
    Problem rozwiązany. Problemem był przepływomierz od samego początku, jednak to, że kupujemy nowy ze sklepu i to Boscha niczego nie gwarantuje. Przepływomierze nowe wymieniałem w ilości 4 sztuk (oddawałem nie działający i dostawałem kolejny), dopiero 4 działa poprawnie.
    Szczerze, to następny kupie na Aliexpress, nie będę płacił 480zł za niby oryginalny skoro tylko człowieka to na manowce prowadzi, bo niby nowy i oryginalny to przyczyn się szuka gdzieś indziej, a tu kicha bo nadal przepływomierz. Te Bosche to nadal Bosch czy jakaś najtańsza chińszczyzna z napisem?

    Wróciła mi chęć jazdy tym autem. :) Niby prozaiczna usterka, ale gdy wymieniasz kilka razy ten sam element to tracisz wiarę w naprawę, już nawet ECU zacząłem obwiniać o ten stan rzeczy.