![[Prototyp] Behringer DJX700 CustomFX - ulepsz sobie mikser, a co! [Prototyp] Behringer DJX700 CustomFX - ulepsz sobie mikser, a co!](https://obrazki.elektroda.pl/2096022300_1655988998_thumb.jpg)
Witajcie

Jak już kiedyś zapowiadałem przy okazji mojego wcześniejszego projektu (RotaryFX), pracowałem również nad efektorem do popularnego, choć raczej amatorskiego miksera Behringer DJX700. Prawdę mówiąc, pracowałem przez pewien czas równolegle nad obydwoma projektami, ale po skończeniu RFX-a zrobiłem sobie na kilka miesięcy przerwę od techniki audio i DSP.
Na chwile obecną posiadam działający prototyp modułu DSP oraz płytki deweloperskiej, że tak to nazwę. Całość przedstawię jako gotowy projekt kiedy skończę efekty, ale pierwszymi wynikami mogę się pochwalić już dziś

Podstawową zmianą względem oryginalnego modułu DSP Behringera jest możliwość regulacji parametru każdego z efektów oraz synchronizacja tempa efektów, które wykorzystują LFO. Nie muszę chyba dodawać, że oryginalny moduł DSP nie oferował takich bajerów

Wprowadziłem tutaj swoje autorskie rozwiązanie (a przynajmniej nie spotkałem się nigdzie z takowym) polegające na ładowaniu efektów do procesora DSP nie bezpośrednio z pamięci EEPROM, ale pośrednio z wykorzystaniem procesora sterującego. Co to daje? A no kilka ciekawych możliwości, m.in. praktycznie nieograniczoną ilość efektów, które mogą być załadowane do DSP oraz, co ważniejsze, możliwość edytowania efektów 'w locie', tj. w trakcie przesyłania ich do DSP. Jest to bardzo przydatne z uwagi, że sam procesor DSP nie posiada żadnej magistrali, która w sposób cyfrowy pozwalała by modyfikować parametry programu. Chcąc użyć oscylatora LFO (tutaj: DDS) do kontroli prędkości efektów wymagana jest duża precyzja sygnału synchronizującego, której nie da się uzyskać poprzez wejścia potencjometryczne. Co więc zrobić? Ustawić w kodzie efektu tzw. "kotwicę", której później będzie szukał uC podczas ładowania efektu i zmieni jej wartość na taką, z którą chcemy załadować program. Proste? Wydaje się, że tak. W rzeczywistości sprawia kilka problemów natury technicznej, ale nic z czym nie dało by się poradzić. Szerzej o tym napiszę przy publikacji wersji finalnej.
Planuję aby efektor posiadał 16 slotów (2 banki po 8 efektów) - w mojej wersji będą to praktycznie te same efekty, które przedstawiłem przy okazji publikacji RFX-a, ale niektóre będą po prostu zmodyfikowane do sterowania poprzez LFO. Jak wspomniałem wcześniej, teoretycznie jedynym co ogranicza ilość efektów jest pojemność pamięci EEPROM (i/lub ich ilość), ale uznałem, że 16 efektów wystarczy w zupełności.
No i najważniejsze - będzie to projekt komercyjny, a więc każdy zainteresowany będzie mógł sobie takie urządzenie sprawić. Planuję co jakiś czas wystawić na sprzedaż kilka modułów produkowanych własnoręcznie w lekko zawyżonej cenie

Na chwile obecną to chyba wszystko. Poniżej wideo prezentujące Flanger i Break. Chętnie przyjmę każdy feedback

Cool? Ranking DIY