Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Doradźcie proszę kompresor do wokalu do 4tys zł.

Foxepc 23 Jun 2022 15:23 153 11
  • #1
    Foxepc
    Level 5  
    Witam!

    Panowie, poszukuję kompresora do wokalu. Moim głównym celem jest delikatne zrównoważenie szczytów, ale głównie nadanie wokalowi masy. Nie chciałbym, żeby udzielały się osoby twierdzące że wtyczkami da się uzyskać to samo co analogiem. Oszczędźmy sobie przepychanek:)

    Mój obecny zestaw to Shure SM7b -> Gracie Desingn m101 -> Audient ID22.

    Kolega ma replikę Cla2 Klarka i fajnie to działa na wokal. Dodaje przejrzystości i grubości, ale wokal ciut traci na detalu. dlatego chciałbym coś lepszej klasy.

    Nie pogardziłbym też poradą odnośnie tego jaki rodzaj kompresora by zastosować. Czy wolny typu Cla2, czy szybki typu Cla76,m czy standardowy. Będę nagrywał na nim rap.
  • #2
    nagrywamy.com
    Level 30  
    Najlepiej to oba, 1176 i LA2A ;) Jak nie chcesz behringera, to klony Warm Audio albo coś droższego, aczkolwiek KT-2A jest IMO bardzo udany jak na cenę.
  • #3
    Foxepc
    Level 5  
    Klony Warm Audio będą lepsze, niż KT? KT mam wrażenie, że troche detal zaciera. Chciałbym, żeby to było na poziomie gracie desing.
  • #4
    nagrywamy.com
    Level 30  
    Foxepc wrote:
    Klony Warm Audio będą lepsze, niż KT? KT mam wrażenie, że troche detal zaciera. Chciałbym, żeby to było na poziomie gracie desing.

    Internety tak twierdzą, te klony Behringera to najtańsze rozwiązanie w końcu. Mi się kt-2a podoba. Mam też takie coś
    https://www.goldenageproject.com/outboard-hardware/compressors/comp-3a/
    I faktycznie może trochę bardziej przezroczysty, albo mi się zdaje.
  • #5
    Foxepc
    Level 5  
    Miałem coś od GAP. Był to preamp pre 73 jr. Fajne narzędzie, ale jednak Gracie dał lepszy, mocniejszy, czystszy dźwięk. Dlatego szukam czegoś wyższej półki.
  • #6
    nagrywamy.com
    Level 30  
    Foxepc wrote:
    Miałem coś od GAP. Był to preamp pre 73 jr. Fajne narzędzie, ale jednak Gracie dał lepszy, mocniejszy, czystszy dźwięk. Dlatego szukam czegoś wyższej półki.

    Grace to jest nowoczesny chirurgiczny przedwzmacniacz, przy nim 1073 to przester ;) tak więc takie porównania przenoszone z różnych konstrukcji nie muszą być sensowne. I 117i LA2a a mają po dwa trafa w torze i to jest kluczowa sprawa.
  • #7
    Foxepc
    Level 5  
    Co to znaczy dwa trafa?
  • #9
    Foxepc
    Level 5  
    Nie jestem techniczny. Co to dla mnie oznacza?
  • #10
    398216 Usunięty
    Level 43  
    "kompresor do wokalu" mój Boże... za moich czasów każdy wokalista miał taki "kompresor" zaimplementowany w gardle... Lata praktyki dadzą na pewno więcej pożytku niż jakikolwiek kompresor - trzeba po prostu nauczyć się technik śpiewu.
  • #11
    nagrywamy.com
    Level 30  
    Foxepc wrote:
    Nie jestem techniczny. Co to dla mnie oznacza?

    Dwa transformatory oznaczają duży wpływ transformatorów na brzmienie. Czy to będzie behringer, gap czy coś z wyższej półki, te trafa tam będą. Czyli w pakiecie mamy większe zniekształcenia w dole co najczęściej określane jest jako ciepłe brzmienie. Generalnie jeżeli chcesz kliniczną czystość to nie ten kierunek.

    Dodano po 1 [minuty]:

    398216 Usunięty wrote:
    "kompresor do wokalu" mój Boże... za moich czasów każdy wokalista miał taki "kompresor" zaimplementowany w gardle... Lata praktyki dadzą na pewno więcej pożytku niż jakikolwiek kompresor - trzeba po prostu nauczyć się technik śpiewu.

    Jasne. Zwłaszcza w nagraniach.
  • #12
    Foxepc
    Level 5  
    Ach, dziękuję za odpowiedź. No właśnie Gracie dał mi jakość, ale przydałoby mi się troszkę ocieplić brzmienie.
    Natomiast wiem z doświadczenia, że tanie sprzęty oprócz tego, że ocieplają (te które mają takie zadanie) to psują trochę jakość samą w sobie.

    Np Pre73 nie będzie brzmiał tak jak NEVE. Jakość ogranicza się do najsłabszego ogniwa łańcucha i wolałbym, żeby był nim Audient ID22, niż kompresor.
    Po naszej dyskusji myślę o:

    https://supersound.pl/warm-audio-wa-2a-tube-o...H4mYupfwmch_dVdjsLg1JmW7pKgAqBbxoCxNQQAvD_BwE

    Ewentualnie o: https://supersound.pl/warm-audio-wa76-discret...hDP067e7J99wN1pqqbfPL8lf2hH1zLMxoCymAQAvD_BwE

    Mam słabość do 76 tylko nie wiem czy tego narzędzia lepiej nie uzywać w wersji software. Wtedy jest możliwość dopracować ustawienia na gotowym nagraniu, a jak zle ustawie na analogu to ściezki moga byc do wyrzucenia. Właśnie tu też by mi się przydała porada. Do słowa rapowanego gdzie musi byc punch nie wiem czy nie lepiej by się sprawdziła 76stka nawet z zadziałaniem ok 3-5db niz wolny cla2. Jak to widzisz?

    Natomiast odpowiadając koledze 398216 Usunięty. Nie mam potrzeby kompresji tak bardzo jak ocieplenia wokalu i dodania mu mięsa. Mam porównanie i wiem, że wtyczka nie zrobi tego co analog.