Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator - nietypowe zachowanie kontrolki

11 Lis 2005 10:25 1808 10
  • Poziom 2  
    ładuje a kontrolka świeci coraz jaśniej.
    o co chodzi?
    proszę o jaknajszybszą pomoc :(
  • Poziom 21  
    o diody wzbudzenia lub regulator - nie wiem jaki typ itp
  • Poziom 2  
    diody wzbudzenia wymieniłem i regulator też
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    to skoda a co stą przerwą w diodzie mieżyłem wszystkie 6 szt
    w jedną stronę puszcza a w drugą nie czy to dobrze
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    śliczne dzieki ELEKTROLIT wiedziałem że gdzieś popełniam błąd:D

    Dodano po 2 [minuty]:

    oj sory za błedy elektrit
  • Poziom 11  
    mam pytanie
    Jakie były napiecia przed wymianą diody, a jakie po wymianie?
    Pytam, bo wydaje mi sie , że w moim punto mam za niskie napiecie
    14V bez obciążenia, a po zapaleniu swiateł i włączeniu wentylatora spada do 13,4V.
    Od czerwca mam nowy akumulator, który w ostatnich dniach padł.
    Szukając przyczyny znalazłem pobór w stanie spoczynku - 0,4A
    Okazało sie, że immobiliser na pastylkę, który mnie wkurzal i go odstawiłem na stale pobierał 10Ah/dobę. Po zazbrojeniu z akumulatora ucieka 0,08A na AA i Im.
    Czy jeżdżąc pół roku na pustym akumulatorze uszkodzilem go, bo ciężko jest go naładować tzn. 1 ładowanie ok 14h na poczatku 8A na koniec 2A.
    Po dwóch dniach zmierzyłem gęstośc i okazało się, że jest ok 1,16.
    2 ładowanie (już innym prostownikiem) ok 7h 5A na poczatku i 1,5A na koniec gęstość ok 1,25.
    3ładowanie następnego dnia j.w. i gęstość ok 1,27 napiecie z prostownikiem 16,4
    aku ma 45Ah.
    Pomiary prądu przy gęstości ok 1,25:
    -po odpaleniu ok 3,5A przez jakies 2-3min spadało do 1A, zapalenie swiateł powodowało spadek o ok 0,5A, a napięcie nigdy nie przekracza 14,0V, jedynie w dół do 13,4.
    Troszke sie rozpisałem, ale po to żeby było wiecej informacji.
    Interesuje mnie zachowanie napięć przy uszkodzonej diodzie prostowniczej. Oczywiście inne sugestie takze.
    pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    Werosnik jak masz multimetr który dobrze mierzy napięcia przemienne to podłącz go między "B+" alternatora i masę i zmierz napięcie tętnień (na zakresie napięcia zmiennego "AC", przy pracującym silniku) - powinno być mnejsze od 0,5V - większe świadczą o uszkodzeniu którejś diody.
    Koniecznie musi być to dobry miernik gdyż najtańsze mierniki wskazują przy takim pomiarze nawet 30V!
    Co do tego ładowania to proponowal bym przeczyszczenie wszystkich połączeń alternator-akumulator i połączeń masy z silnikiem
  • Poziom 11  
    połączenia z masą mam dobre, bo przy obciążeniu napiecie na aku i masą z + jest takie samo
    gdyby była jakas rezystancja przejścia-połączenia, to prąd spowodował by spadek V.
    przewód alternatora na klemie przeczysciłem, ale na alternatorze nie - nie mam kanału:cry:
    a co do pomiaru tętnień mam miernik wskazówkowy elektromagnetyczny zdaje się juz nie pamietam, w kazdymbąź razie z ustrojem na prąd stały
    (podkowa z kreskąΠ)- nada sie???
  • Poziom 11  
    zwykły multimetr elektroniczny z prostownikiem pokaze ok 30V
    a gdyby w szereg włączyć kondensator chyba odetnie prąd stały.