Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault twingo II X44 - Zainicjowanie działania wspomagania.

brocha-1987 30 Jun 2022 07:27 216 4
  • #1
    brocha-1987
    Level 10  
    Witam
    Chciałbym uruchomić wspomaganie od Renault Twingo II (X44).
    Czytałem kilka tematów które nie zostały rozwiązane i niestety zamknięte.
    Oto schemat:
    Renault twingo II X44 - Zainicjowanie działania wspomagania.

    Podłączenie elektryczne jest w zasadzie proste:
    -pod pin 1 ( kostka 597) podłączam "plus"
    - pod pin 2 (kostka 107) masa
    - pod pin 4 (kostka 1016) plus po zapłonie

    I teraz mając w pamięci przeczytane tematy:
    - pod pin 5 (kostka 120) powinienem podać impulsową masę aby zasymulować zapłon ?
    - pod pin 6 (kostka 247) podać plus ? Prawdopodobnie jest to symbol kontrolki wspomagania na desce, więc w tym przypadku porównuje to do działania kontrolki ładowania. Czy mam dobry tok rozumowania?
    Proszę mnie poprawić jeśli gdzieś się mylę.

    Od razu chciałbym zaznaczyć, że wspomaganie nie będzie wykorzystane w samochodzie i nie mam takiego auta, aby sprawdzić podłączenie instalacji w samochodzie.

    Pozdrawiam
  • #2
    brocha-1987
    Level 10  
    Czy posiada ktoś cały dokument z kompletną instalacją samochodu?
    Ja znalazłem tylko ten wycinek ze wspomaganiem. Wiem, że takie "instrukcje" posiadają wytłumaczenie opisów i zastosowanych na schemacie kodów.
    Posiadam taką instrukcję ale X06, a potrzebuje X44
  • #3
    milejow
    Level 43  
    Zapłon to pin 4,żółty kabel, pin 5 to sygnał obrotów pracującego silnika. Nie wiem czy ruszyszy to wspomaganie na stole, na pewno trzeba obciążyć wałek wyjściowy ze wspomagania żeby tensometr na wale wykrył obciążenie i uruchomił wspomaganie
  • #4
    brocha-1987
    Level 10  
    Pin 5 to załączenie cykliczne masy?
    Zastanawiam się, czy musi to być sygnał o konkretnej częstotliwości i określonym przebiegu
  • #5
    milejow
    Level 43  
    Sygnał prostokątny, jak nie masz wyjścia obrotomierza to z odczepu uzwojenia stojana alternatora, w niektórych gotowy styk,, W,, oocja druga to zastosowanie generatora sygnału i podanie go na styk 5