Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Karcher K5 (1.180-637.0) cieknie pod głowicą

zarebamar02 04 Jul 2022 23:25 507 8
  • #1
    zarebamar02
    Level 3  
    Mam problem z myjką Karcher K5 (1.180-637.0)
    Awarii uległ silnik, który został naprawiony.
    Po złożeniu myjka puszcza wodę pod głowicą, co widać na filmie:



    Wymieniłem uszczelki tłoków, ale to nic nie dało (film nagrany jest już z nowymi uszczelkami). Uszczelki mają inny kształt niż oryginalne:
    Karcher K5 (1.180-637.0) cieknie pod głowicą
    Jednak problem według mnie nie jest w tych uszczelkach, bo przecież swobodnie poruszają się po tłokach i nie przylegają szczelnie do głowicy pompy. Karcher K5 (1.180-637.0) cieknie pod głowicą Karcher K5 (1.180-637.0) cieknie pod głowicą
    Silnik uległ awarii w wyniku zalania, ale podejrzewałem nieszczelność komory chłodzącej. Być może woda ciekła już wcześniej z głowicy, czego nie zauważyłem. Czy da się to naprawić? Czy konieczna będzie wymiana pompy?
    Podłączyłem również samą pompę bezpośrednio pod wąż zasilający i leje się jak z kranu. Po popchnięciu zaworka wkrętakiem (oczywiście pojedynczo każdy zaworek) woda nie leci. Zaworki są na sprężynkach, ale oczywiście ciśnienie wody je wypycha. Czy te zaworki nie powinny otwierać się poprzez powstanie podciśnienia przy pracy pompy? Czy te sprężynki nie powinny równoważyć siły wywieranej przez ciśnienie wody zasilającej?
  • #2
    JACU626

    Level 27  
    Źle to poskładałeś, gumowe uszczelki w głowicę a to co wepchnąłeś w głowice dopycha uszczelniacze wc i utrzymuje uszczelnienia ol.
  • #3
    zarebamar02
    Level 3  
    JACU626 wrote:
    Źle to poskładałeś, gumowe uszczelki w głowicę a to co wepchnąłeś w głowice dopycha uszczelniacze wc i utrzymuje uszczelnienia ol.


    przełożyłem te kółka i uszczelki zgodnie z Twoją sugestią.
    Jest prawie dobrze. Prawie - woda nie leci już jak na filmie. Urządzenie zachowuje szczelność do momentu włączenia silnika. Po włączeniu, podczas pracy tłoków zaczyna sikać spod uszczelek. Wg mnie nie ma szczelności po obwodzie tłoków, pomio że założyłem nowe uszczelki. Według mnie kupiłem jakieś lipne. Chyba że jest jakiś trik - np. uszczelki trzeba czymś posmarować, aby umożliwić swobodny ruch tłoków i jednocześnie zachować szczelność tłoków w uszczelkach.
    Mógłbyś podać jakieś dobre źródło, gdzie kupić porządne części, nie jakieś słabe zamienniki?
  • Helpful post
    #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zanieś tę myjkę czym prędzej do serwisu, dopóki jest co ratować. Bladego pojęcia nie masz jak to działa. Masz zamienioneo uszczelki prowadnic tłoków z uszczelniaczami ciśnieniowymi, nie ma prawa to działać. W dodatku te uszczelniacze ciśnieniowe, mają być wargami w stronę zaworków.
  • #5
    JACU626

    Level 27  
    Ogarnie sam spokojnie, zapodaj fotki jak to zrobiłeś
  • #6
    zarebamar02
    Level 3  
    Po przełożeniu pierścieni do prowadnika tłoków i uszczelek do głowicy wyglądało to tak: Karcher K5 (1.180-637.0) cieknie pod głowicą
    Rozumiem, że Robkop sugeruje odwrócenie uszczelniaczy w ten sposób:

    Karcher K5 (1.180-637.0) cieknie pod głowicą

    Czy teraz to już jest prawidłowy układ wszystkich elementów?

    Na zdjęciach na jednym z tłoków widać rdzawy nalot. Jest on tylko na szczycie tłoka, po obwodzie tłok jest czysty i bez rys.
  • Helpful post
    #7
    JACU626

    Level 27  
    Tłoki ok ale pierścienie powinny gumowe być a nie srebrne do tej głowicy.
  • #8
    zarebamar02
    Level 3  
    Założę stare i sprawdzę, jak działa. Rozumiem, że taki układ uszczelek jest prawidłowy?

    Dodano po 2 [godziny] 56 [minuty]:

    Poskładałem i zrobiłem próbę - działa bez zarzutu.
    Dzięki za cenne wskazówki.
    Jeszcze zanim złożę to wszystko w obudowę, chcę zmienić smar w komorze tłoków, bo przez to wielokrotne próbowanie i odkręcenie dostała się do niej woda i z bursztynowego smaru zrobiła się musztarda:
    Karcher K5 (1.180-637.0) cieknie pod głowicą
    Oczywiście nie mam oryginalnego smaru, w związku z czym pytanie czy któryś z olejów będzie odpowiedni:
    Karcher K5 (1.180-637.0) cieknie pod głowicą

    I ostatnia rzecz: te pierścionki pomiędzy pompą, a popychaczem tłoków mają zdeformowane "wąsy". Szukając uszczelek (co, jak się okazuje było bez sensu, bo wystarczyło właściwie poskładać stare części) nie udało mi się znaleźć tych elementów (tylko raz w zestawie z popychaczami, których nie potrzebuję). Czy istnieje ryzyko, że z powodu tych połamanych wąsów może nastąpić wypchnięcie uszczelek oleju? Gdzie ew. mogę kupić te plastikowe elementy?:
    Karcher K5 (1.180-637.0) cieknie pod głowicą
  • #9
    zarebamar02
    Level 3  
    Założę stare i sprawdzę, jak działa. Rozumiem, że taki układ uszczelek jest prawidłowy?

    Dodano po 2 [godziny] 56 [minuty]:

    Poskładałem i zrobiłem próbę - działa bez zarzutu.
    Dzięki za cenne wskazówki.
    Jeszcze zanim złożę to wszystko w obudowę, chcę zmienić smar w komorze tłoków, bo przez to wielokrotne próbowanie i odkręcenie dostała się do niej woda i z bursztynowego smaru zrobiła się musztarda:
    Karcher K5 (1.180-637.0) cieknie pod głowicą
    Oczywiście nie mam oryginalnego smaru, w związku z czym pytanie czy któryś z olejów będzie odpowiedni:
    Karcher K5 (1.180-637.0) cieknie pod głowicą

    I ostatnia rzecz: te pierścionki pomiędzy pompą, a popychaczem tłoków mają zdeformowane "wąsy". Szukając uszczelek (co, jak się okazuje było bez sensu, bo wystarczyło właściwie poskładać stare części) nie udało mi się znaleźć tych elementów (tylko raz w zestawie z popychaczami, których nie potrzebuję). Czy istnieje ryzyko, że z powodu tych połamanych wąsów może nastąpić wypchnięcie uszczelek oleju? Gdzie ew. mogę kupić te plastikowe elementy?:
    Karcher K5 (1.180-637.0) cieknie pod głowicą

    Dodano po 6 [godziny] 57 [minuty]:

    Maszynka uruchomiona i działa bez zarzutu.
    Panowie, dziękuję za pomoc.