Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

daihatsu charade gtti -spalanie

pionioo 11 Nov 2005 19:22 2473 11
  • #1
    pionioo
    Level 10  
    Witam! Auto za dużo mi pali, po kolei sprawdzałem wszystko co może mieć na to wpływ. I mam wrażenie, że odkryłem usterkę, ale nie wiem co dalej..
    Wygląda to tak: wg. zasady, że na 1 obrót wału przypada jeden wtrysk na wszystkie cylindry, a w moim daihatsu - mniej więcej co 10 obrotów są 2 wtryski. wg. tej zasady, 1 jest niepotrzebny. I tutaj podejrzewam dwa urządzenia - aparat zapłonowy, albo komputer.

    Proszę wobec tego o radę, bo nie wiem czy idę dobrym tropem - a nie chcę kupować tych części niepotrzebnie /kosztuje to sporo i jest ciężko dostępne/

    Z niecierpliwością czekam na odpowiedzi i dziękuję z góry za pomoc..

    [/b]
  • #2
    mactronic
    Level 20  
    A może napiszesz jaki tam jest silnik a konkretnie rodzaj układu wtryskowego (wielpunkt czy monowtrysk). 2 wtryski na 10 obrotów to - nie obraź się - ale troche niewiarygodna wartość.Przyczyny szukał bym raczej gdzie indziej niż w sposobie sterowania wtryskiwaczem(wtryskiwaczami).
    Napisz konkretnie co sprawdzałeś.
    Pozdrawiam.
  • #3
    Jacek79
    Level 37  
    fajna furka i ma niezlego kopa jesli dobrzekojaze to jest 1.0 turbo i chyba ze 100 kucyków na wielopunkcie. kolega mial takiego i w miescie ok 9-10 brał.
    a jak wymysliles z tymi wtryskami??? opisz dokladnie o co chodzi jak zmierzyleś itd
  • #4
    pionioo
    Level 10  
    dzięki

    silnik 1.0, 3 cylindry
    wielopunktowy wtrysk paliwa

    A co do wtrysku to chodzi mi o to, że jest dodatkowy wtrysk przy 10, 13-tym obrocie wału. A powinno być - 1 wtrysk paliwa na wszystkie cylindry jednocześnie na jeden obrot walu. Czyli mam za każdym 10 obrotem niepotrzebny wtysk. Czyli jest jakaś nieprawidłowość w układzie wtryskowym.. :?:

    sprawdzałem:
    -czujniki temperatury
    -wtryskiwacz rozruchowy
    -czujnik położenia przepustnicy
    -czujnik zasysanego powietrza
    -wtryskiwacze

    ...
  • #5
    Jacek79
    Level 37  
    ale nie dopowiedziales na pytanie jak sprawdzileś wystepowanie tego dodatkowego wtrysku ? ale dalej nie kumam przy 10 obrocie nastepują 2 wtryski? i jak sonda lambda reaguje na ten dodatkowy wtrysk?
  • #6
    pionioo
    Level 10  
    nie jest wyposażony w sondę lambda;
    jeśli chodzi o sposób, w jaki to sprawdzałem - trochę za dużo opisywania..
    samochód na wolnych obrotach wykonuje 950 obrotow na minutę, czyli powinno być 950 wtrysków, w tym przypadku jest ich o 95 za dużo /w ciągu minut/. regularnie - mniej więcej co dziesiąty, jedenasty obrót następuje dodatkowy wtrysk /jeden po drugim, w ciągu bardzo krótkiego czasu/.
    czy ktoś będzie w stanie mi pomóc..:?:

    :cry:
  • #7
    Jacek79
    Level 37  
    a sprawdzałeś na analizatorze spaliny czy są w normie?
    i jeszcze jedna rzecz czy czas wszystkich wtrysków jest taki sam? czy naprzykład ten 10 podwójny nie jest w sumie równy w czasie pozostałym.
  • #8
    pionioo
    Level 10  
    wyniki z analizatora są dużo poza normami,
    nie, nie jest równy
  • #9
    Jacek79
    Level 37  
    posprawdzaj wszystkie styki w aparacie może gdzies masz slaby kontakt.bo impulsy do wtryskow sa brane posrednio z impulsów aparatu a potem przetwazane przez ecu no i moze program sie w nim wysypał?
  • #10
    pionioo
    Level 10  
    styki również sprawdziłem, i tak jak na wstępie napisałem, że podejrzewam aparat albo komputer. I dlatego pytam czy to jest na pewno to, czy może ktoś już się z czymś takim spotkał, miał taki sam problem itp., albo wie, z kimmożna pogadać na taki temat..
  • #11
    Jacek79
    Level 37  
    coś wymysliłem (siedzac w wannie):
    masz 3 cylindry a przy 4 suwowym trybie pracy wiec wtrysk powinien wtstepowac 3 razy na 4 obroty wału. czyli przy 950 obr/min powinno byc 712 wtrysków wiec masz jakis bląd w pomiarach (podałes ze wtrysków masz ok 1045) lub obliczeniach bo różnica 30 procent to troche dużo. podłacz oscyloskop i dokonaj jeszcze raz pomiarów i wtedy zapytaj jeszcze raz.
  • #12
    szociu84
    Level 10  
    witam! niewiem czy temat jeszcze aktualny tez mam taką charadkę - sprawdz rezystancję na aparacie zaplonowym na wtyczce z 4 pinami jesli tam masz pzrekłamania kom będzie głupiał i dawał więcej paliwa, moja prz jeździe na trasie chodzi do 6 litróe po mieście oszczędnie jeżdżąc koło 7 normalnie koło 8 a extremalne 12-16 8O