Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic VII - Problem chyba z Immobilizer

durak92 07 Jul 2022 20:43 1023 2
  • #1
    durak92
    Level 10  
    Witam,
    Pacjent to:
    Honda Civic VII 2001 silnik D16V1 1.6 110KM 5D Hatchback

    Auto po długiej trasie (do niemiec) zostało postawione na parkingu i tam stało 2 tyg po czym poszedłem sprawdzić stan akumulatora i niespodzianka bo drzwi nie otwierają sie z pilota,otworzyłem je ręcznie z kluczyka,sprawdzam aku 12.5V to myśle, a niech sie tłoki poruszają i aku sie doładuje,przekręcam kluczyk ,a tam miga zielony kluczyk ,a więc
    mam problem z prawdopodobnie z immobilizerem (czyt. dalej immo) , na zapłonie miga zielony kluczyk ,auto kręci,pompę paliwa słychać ale nie odpala (zapewne blokada wtrysków),
    dodatkowo nie działa centralny zamek ani z pilota ani na zasadzie ruchu wciśnięcia zamka palcem (żadne z drzwi).
    oraz nie działa (w pozycji środkowej) lampka we wnętrzu która się zawsze zapalała przy otwieraniu drzwi (na ON świeci normalnie).
    stawiam ,że wszystko to ma związek z immo.
    zacząłem sam grzebać i rozebrałem trochę rzeczy, elektronika immo przy stacyjce wygląda jak nówka ale dogrzałem trochę luty,pętla miała coś koło 15 omów,
    sprawdziłem też bezpieczniki i czy dochodzi napięcie do kostek od immo i modułu centralnego zamka i niby wszystko było, plus i masa do kostki dochodzą (co ciekawe tam cały czas jest napięcie mimo ,że nawet kluczyka nie ma w stacyjce, a niby immo jest wzbudzane dopiero po przekręceniu)
    diagnostyka poprzez elm327 działa i brak błędów ale tym to nic więcej nie ugram.
    Już kiedyś parę lat temu miałem też taka sytuację ale wtedy pomógł mi drugi zapasowy kluczyk tym razem niestety on również nie działa(próbowałem wiele razy);
    próbowałem też zrobić funkcje kodowania kluczyka z tym wł/wył zapłon, wciśnij odblokuj/zablokuj na pilocie milion razy, według różnych instrukcji z neta i nic ,drzwi nie drgnęły totalna blokada;
    odłączenie klem na krótki i na długi czas też nic nie daje.
    Kusi mnie jeszcze awaryjne odpalenie na gazie bo to są inne wtryskiwacze ale raczej impulsy bierze pewnie z głównego ECU, a potem mieli w sterowniku od gazu i podaje na wtryski...
    Wszystkie kluczyki orginalne,pilot też ,brak alarmu,auto całe w standardzie ,dbałem,auto jeździło bez żadnych awarii długie lata (auto mam od 2014r jako moje pierwsze).

    Oczytałem się na różnych forum, oglądałem filmiki z YT i stwierdzam ,że chyba immo się rozkodowało (bo nie możliwe ,że oba kluczyki padły w tym jeden wcale nie używany),
    chciałbym rozwiązać ten problem raz na zawsze najlepiej usuwając całkowicie działanie immo.
    Widziałem na filmikach,że są jakieś emulatory immo lub programy do usunięcia wpisu immo,czytałem też,że auto z podobnym problemem jechało i dopóki nie zgasił silnika to wszystko było ok,a to by znaczyło,że immo jest sprawdzane tylko raz na początku i ECU po odpaleniu ma "podtrzymanie" na normalne działanie bez sprawdzania,jakbym miał schemat to może bym się doszukał tego "podtrzymania" albo ktoś coś wie jak to działa.

    Moje pytania brzmią:
    Czy słusznie stawiam na rozkodowanie immo ,czy może to być coś innego?
    Mogłby ktoś doradzić co mógłbym w takiej sytuacji sam jeszcze zrobić/sprawdzić albo jak uruchomić/obejść?
    Widziałem na filmikach w YT wymianie chipu w ECU i immo już nie działało, ma to sens?
    Auto ciągle stoi w niemczech na parkingu będzie mi potrzebne dopiero za miesiąc więc mam chwilę czasu ale niemcy nie lubią jak auto długo stoi w tym samym miejscu :/
    Nie chciałbym zamawiać usługi serwisu hondy do starego auta ,gdzie ta usługa zapewne będzie kosztować więcej jak auto (zawsze brałem to auto na trasy bo było niezawodne od wielu lat)...
    Albo mógłbym kupić jakiś nie strasznie drogi sprzęt do diagnostyki auta co by sobie z tym poradził?
    Ewentualnie jakby ktoś kursował do Niemiec (Halle obok Lipska) i miałby sprzęt do usuwania wpisu immo...
    Pozdrawiam.
  • #2
    durak92
    Level 10  
    Problem rozwiązałem sobie sam za darmo.
    a zgodnie z regulaminem ,że nie wolno pisać jak usuwać immo z aut to napiszę tylko ,że żeby wyłączyć immo w tej hondzie i móc odpalić auto nawet śruboketem to pod żadnym pozorem nie wolno wylutowywać elementu z ECU o nazwie IC240, wcale ,a wcale ten element nie odpowada za immo w tym aucie (i wszystkich civickach VII do 2006 r).
    Pozdrawiam i dzieki za wsparcie , jak będzie wojna w polsce to też postaram się Wam tak pomagać.
    Temat do zamknięcia.
  • #3
    deltaboxxx
    Level 1  
    Witam, czy świeci się czek oraz czy działa diagnoza obd po takim zabiegu?