Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik w kosiarce traktorku Briggs/Stratton nie odpala

pkorolewicz87 08 Jul 2022 15:30 1698 9
Automation24
  • #1
    pkorolewicz87
    Level 2  
    Witam, potrzebuje pomocy odnośnie silnika Briggs&Stratton 15.5. Nie odpala. Zawory ustawione. Bez świecy kręci. Jak wkręcę świecę to robi pół obrotu i stoi. Czytałem że w większości przypadkach jak rozrusznik nie ma siły zakręcić to często w tych silnikach pęka odprężnik na wałku rozrządu. Rozebrałem silnik i wyciągnąłem wałek rozrządu i okazało się że jest cały odprężnik na wale. Sprężyna cała. Tylko teraz pytanie czy jest on dobry? Czy nie jest wytarty?
    Silnik w kosiarce traktorku Briggs/Stratton nie odpala Silnik w kosiarce traktorku Briggs/Stratton nie odpala Silnik w kosiarce traktorku Briggs/Stratton nie odpala
  • Automation24
  • #2
    trojan 12
    Level 38  
    Kolega sprawdził akumulator i rozrusznik?.
    Z akumulatorem bardzo prosta sprawa- spiąć kablami z akumulatorem od samochodu. Z rozrusznikiem trochę więcej roboty.
    Kolega zaczął od rozebrania silnika- dlaczego jak z tego może być więcej szkody jak pożytku.
    Jak wygląda praca na dużym akumulatorze?.
  • Automation24
  • #3
    pkorolewicz87
    Level 2  
    Próba odpalenia od akumulatora bezpośrednio z auta także nic nie dała. Pół obrotu i stoi.
  • #4
    sigwa18
    Level 42  
    Próbowałeś recznie kręcić wałem. Czasem przykleja się pasek do koła na wale i blokuje obrót.
  • #5
    sigwa18
    Level 42  
    Ostatnio weryfikowałem podobny przypadek na raz stwierdziłem czujnikiem zegarowym że nie działa odprężnik. Etap drugi dopiero będzie ale wychodzi na to że coś stało się z odprężnikiem.
  • #6
    trojan 12
    Level 38  
    A kolega nie wkręcił świecy z długim gwintem zamiast z normalnym?.
  • #7
    sigwa18
    Level 42  
    Ale wtedy byłby stuk i problem w GMP lub kilka stopni przed i w każdym suwie. U mnie jest efekt za dużej kompresji. Na szybko licząc mamy 500 cm3 czyli praktycznie to samo co w 2 litrówce (tu jest tylko 4x500) niby stopień sprężania mniejszy ale rozrusznik to maleństwo. Bez odprężnika nie przeżyci.
  • #8
    michal_rybka
    Level 34  
    "Próba odpalenia od akumulatora bezpośrednio z auta także nic nie dała. Pół obrotu i stoi." - a jak to podłączałeś? jeśli chińskimi kablami rozruchowymi to nic dziwnego

    te silniki potrzebują na prawdę dużo prądu do odpalania, musi być porządny aku (polecam od Tico) sprawny stycznik rozrusznika no i sprawny sam rozrusznik, Twój może mieć zajechane szczotki i ledwo już łączące i "na pusto" kręci ale pod obciążeniem staje, miałem tak samo i po podmianie rozrusznika było ok

    na próbę możesz bezpośrednio pod rozrusznik (pod plus, minus na śrubę od rozrusznika) grubymi kablami (jak najkrótszymi czyli ok 1m a nie kilka metrów) podłączyć pod samochodowy sprawny aku i sprawdzić czy ma siłę kręcić. jak nie to ja bym wymieniał rozrusznik
  • #9
    sigwa18
    Level 42  
    Był testowany. Aż rozrusznik parzył. Pierwsze podejrzenie padło na układ rozruchu. Jak pisałem wcześniej 500 cm3 w jednym garnku małe koło zamachowe przy prawidłowej kompresji bez odprężenia nie ma szans.
  • #10
    saron22
    Trucks specialist
    Czy ten konkretny odprężnik działa tego nie wiem - nie mam doświadczenia w tych silnikach. Ale ze 3-4 lata wstecz robiłem tego typu silnik od traktorka i objaw był dokładnie taki sam. Tamten silnik to też był B&S i działo się dokładnie to samo co u ciebie - pół obrotu i silnik stał. Zrobiony rozrusznik, kable, akumulator itp. Problemem okazał się odprężnik na wałku rozrządu. Nie pamiętam teraz czy tam można było sam odprężnik kupić czy potrzebny był cały wałek. Bo naprawie palił bez problemu.