Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Carina II 1.6 16V 4A-FE - szukam schematu elektrycznego

MlodyCT 11 Nov 2005 20:45 1921 7
  • #1
    MlodyCT
    Level 2  
    Czesc wszystkim.

    Mam prosbe czy ma ktos moze z was schemat elektryczny auka z tematu??


    Chiałem zapytac czy ktos spotkal sie z takim czyms.
    Po przejechaniu kilkutysiecy km, zauwazyłem ze cos probiło sie z dodatkowym wtryskiem.
    Kiedys było ze przy 2500 -2800 obr/min (w zaleznosci na jakim biegu) czuc było jak uruchamia sie ten wtrysk.
    Teraz cos jej odbiło i trzeba dłuzej na to czekac (powyzej 3600 -3800 obr/min) dopiero sie zbiera.
    Co to moze byc i czy ktos sie juz z tym spotkał.

    Bede wdzieczny za kazda podpowiedz...
  • #2
    zibi70
    Level 18  
    co prawda w tym modelu było kilka układów zaplonowych montowanych , ale jaki wtrysk dodatkowy to nie wim ,prosze jasniej
  • #3
    kk.2000
    Level 26  
    co dodatkowego?????????

    jakiś 5 wtrysk??????????

    a czy go wogóle widziałeś przy tym silniku?????????


    Schematy mam, tylko jest ich spora ilość i nie wiem co mam ci skanować...

    Jeśli natomiast idzie o opóźnienie tego "dopalacza", to ma on związek z temperaturą zewnętrzną. W lecie będzie się załączał 2800 a w zimie do 4000. - NORMALKA
  • #4
    MlodyCT
    Level 2  
    Dokładnie 5 wtrysk.Co do temperatury to ona nie ma nic do tego.
    Przyczyna jest sonda. Problem juz załatwiony.

    A jak duzo tego jest?
    Mnie interesuje schemat elektryki całego autka.
    Jak bys mogl podesłac mi na maila to bede wdzieczny.


    POZDRO
  • #5
    kk.2000
    Level 26  
    No, jeśli MASZ 5 wtrysk bo go WIDZIAŁEŚ! to masz rzadko spotykany silnik, bo w większości które ja widziałem tego "5 wtrysku" nikt nie mógł pokazać, dlatego w niego SZCZERZE wątpię.
    W jednym z samochodów po tzw. "tuningu" usunięto klapki przysłaniające dolot powietrza w kol. ssącym. Dużo ładniej się zbierał na wolnych obrotach!

    Teraz przykłady progu przełączania Lean Burn:
    moja Carinka - zima 3800 próg przełączania, lato 2800 próg przełączania (sonda w stanie idealnym)
    sąsiada Carinka - zima 4000, lato 3000, sonda naprawia się chyba co roku sama i tak już 6 lat.
    Carinka w której zakłdaliśmy gaz: 3700 w temp. 2 stopnie, lato (podobno) ok. 3000, sonda stan idelany.

    Co do schematów - muszę jeszcze poszukać w domu, bo oprócz tych które wyślę na skrzynkę (jeśli oczywiście zapodasz adres) mam jeszcze gdzieś skany, ale chwilowo się zaginęły.
  • #6
    MlodyCT
    Level 2  
    Ale ja wcale nie powiedziałem ze go WIDZIAŁEM !!!
    Duza liczba osob wypowiadajaca sie w tym temacie tak to nazywa "5 wtrysk" wiesz ja nigdy temu sie nie przygladałem. Kiedys bylo inaczej z tym wchodzeniem na obroty a teraz jest inaczej i szukam przyczyny. A z tego co juz wiem to wina siedzi własnie w sadzie... Wczesniej chodzila zdecydowanie lepiej.. moze to i wina filtrow ... podobno maja ich troche a od 12lat (tata wczesniej jedził) jazdy wymienione były tylko amory, filtr powietrza i nic wiecej(pomijajac rzeczy oczywiste typu olej rozrzad itp.)

    Mam teraz troche wiecej czasu wiec zaczałem przy niej cos tam robic...

    Jesli chodzi o schematy to podeslij je na adres dymekk1(_at_)wp.pl z gory dzieki
  • #8
    dgolf
    Level 15  
    Wiem, minęły 3 lata ale może komuś się temat przyda. Koleś z tym 5tym wtryskiem, to takie herezje pieprzysz, że myślałem iż spadnę z krzesła. $ gary i 5 wtrysków :)

    To jest wersja Lean Burn. Do 4000 pracuje na ubogiej mieszance, potem stosunek paliwo/powietrze poprzez regulowane podciśnieniem klapki w głowicy. Dlatego w trasie potrafi spalić 5,5l jadąc 90km/h. Sprawdza się kod błędu. Jeśli wyjdzie 21, to sonda do wymiany.