Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 2 1.4 TDI check engine, nie działa klakson,wycieraczki,klima,kierunk

GalileuszGD 11 Jul 2022 08:54 321 10
Relpol
  • #1
    GalileuszGD
    Level 2  
    Witam,
    Kilka dni temu nagle podczas jazdy zapaliły mi się kontrolki check engine, airbag i o zgrozo przestały działać kierunkowskazy, klakson, wycieraczki, klimatyzacja. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są OK. Czy mogę prosić o jakąś podpowiedź ?
  • Relpol
  • #2
    koleś kit
    Level 39  
    Auto odpala dobrze? Ładowanie jest?
  • Relpol
  • #3
    Interval
    Level 32  
    Spradz przewody, czy nie są gdzieś przetarte.
  • #4
    GalileuszGD
    Level 2  
    Tak normalnie odpala, akumulator ładuje się.
  • #5
    koleś kit
    Level 39  
    Pozostaje mechanik albo podłączenie testera.
  • #6
    Unfire
    Level 10  
    Miałem podobny problem, ale w 1.4 8v, potrafiło w trakcie jazdy się odłączyć, razem ze wspomaganiem, źródłem okazał się uszkodzony alternator i akumulator. Zmierz miernikiem jakie masz napięcie na akumulatorze przed odpaleniem i po odpaleniu. Po odpaleniu powinno być coś między 13-14,5v.
  • #7
    GalileuszGD
    Level 2  
    Unfire wrote:
    Miałem podobny problem, ale w 1.4 8v, potrafiło w trakcie jazdy się odłączyć, razem ze wspomaganiem, źródłem okazał się uszkodzony alternator i akumulator. Zmierz miernikiem jakie masz napięcie na akumulatorze przed odpaleniem i po odpaleniu. Po odpaleniu powinno być coś między 13-14,5v.


    Przed odpaleniem 12V, po odpaleniu 14,2V. To raczej nie ten problem :(
  • #8
    sq3evp
    Level 32  
    Obciąż auto światłami, wiatrakiem i szybą. Po obciążeniu powinno mieścić się w zakresie 13-14,5V.
    Opis sugeruje brak połączenia, ale może ECU sterować jakimś przekaźnikiem i ocenia ze auto ma za mało prądu
  • #9
    Unfire
    Level 10  
    Tak jak kolega wyżej napisał, powłączaj co tylko się da i zobacz jakie jest napięcie. A tak z ciekawości, próbowałeś "zresetować" samochód? Odpiąć akumulator na jakieś 2-3 minuty. Możesz jeszcze poszukać modułu komfortu, który powinien być gdzieś nad pedałami i zobaczyć czy jest prawidłowo podłączony. Poza tym, już tylko diagnostyka komputerem, bo mi przynajmniej, nic więcej do głowy nie przychodzi.
  • #10
    sigwa18
    Level 40  
    W 1.4 Tdi strasznie się telepie. Często w związku z tym urywa się przewód wzbudzenia alternatora lub jest w stanie raz łączy raz nie. Objawy jw. Jak juz urwie się do końca to brak kontrolki ładownia na włączonym zapłonie i nie pracującym silniku ,a ładowanie (14-14,4V) pojawia się dopiero po przegazowaniu do 3000-3500 RPM i jest już wtedy aż do zgaszenia.