Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Włącznik podtynkowy z regulatorem wentylatora...

Jawi_P 11 Jul 2022 17:21 105 3
  • #1
    Jawi_P
    Level 35  
    Czołem...
    Mam sufitowy wentylator, i pytanie jak nim wygodnie starować. Teraz mogę go włączać obwodem zabranym z jednej lampy. Jak włącznik jest podwójny, to jeden obwód zamyka oświetlenie, a drugi zasilanie wentylatora.
    Zastanawiam się czy są włączniki dostosowane do puszki fi60 podwójne ale na tyle uniwersalne by jeden obwód mógł być regulowany? :)
    Znalazłem jakieś SonOFF rozwiązania, ale jeszcze ich nie przeglądałem. Szukam jakiegoś rozsądnego rozwiązania i najfajniej jakby nie było to WiFi czy inne BT. Ewentualnie z pilotem to może... Może być dwustopniowa regulacja.

    pozdrawiam
  • #2
    gumisie
    Level 43  
    Jawi_P wrote:
    Mam sufitowy wentylator, i pytanie
    Do Twojego, dorzucę swoje pytanie.
    Czy ten wentylator jest dostosowany do płynnej regulacji obrotów?
  • #3
    Jawi_P
    Level 35  
    gumisie wrote:
    Czy ten wentylator jest dostosowany do płynnej regulacji obrotów?

    Tego jeszcze nie wiem, powiesiłem dzisiaj, i uświadomiłeś mi, że no właśnie, od tego trzeba zacząć :)
    Jak się upewnić, że ten silnik można jakoś regulować? Nie chce mi się go na razie rozkręcać powiem szczerze, a model to ten:
    https://softbuy.eu/pl/p/Wentylator-sufitowy-Sichler-VT-312.m/1681
    Dodam dla ułatwienia, że silnik pracuje mało kulturalnie, czuć mocno przejścia między magnesami, coś jak w krokowym. DO tego zdarza się, że przy starcie zaczyna kręcić i po kilku obrotach jest mocna szarpnięcie i już jest dalej ok.
    Wystarczyła by mi jedna opcja czasami obniżenia obrotów tylko.
  • #4
    Chris_W

    Level 38  
    Prawdopodobnie mają przekładnię, stąd ciężko obrócić ręką.
    Generalnie wentylatory każde da się regulować. Najtańsza metoda to użyć kondensatora i wstawić w szereg - ale trzeba eksperymentować i dobrać odpowiedni, trzeba się liczyć ze spadkiem momentu obrotowego (może trudniej startować).