Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 806 - Gaśnie podczas jazdy, problemy z OBD

Unfire 11 Jul 2022 18:41 156 4
Bosch
  • #1
    Unfire
    Level 10  
    Dzień dobry wszystkim na forum. Szukam pomocy z moim Peugeotem 806, bo znalezienie jakichkolwiek rzetelnych informacji w necie graniczy z cudem. Z aktualnie trapiących mnie problemów:

    1. Czy ktoś wie czy 2.0HDI 8v wychodził z zegarami bez komputera pokładowego(spalanie itp.). Jeśli wersje były faktycznie różne, czy ktoś zna model ze wskazaniem spalania, bo zegary i tak muszę wymienić, obecnie mam Jeager na dwie wtyczki. Samochód nie posiadał manetki z przełącznikiem, po zamontowaniu nadal nie przełącza. Na małym wyświetlaczu centralnie wyświetla się temperatura.
    2. Czy to normalne, że nie mogę się podłączyć przez OBD do niczego poza silnikiem(AutoCom, WoW!, DiagBOX), próbowałem różnych głowic(posiadam DS150E), wiem, że z ABS problem jest osobny, gdyż ten system nie działa w ogóle, ale z resztą nie nawiązuje komunikacji.
    3. Czy klimatyzacja będzie działać, kiedy na komputerze występuje błąd p1519(niezgodność prędkości wentylatora z prędkością zadaną przez ECU) w wentylatorze skończył się I bieg, więc jest zmostkowany na przewodach, żeby startował jak jest potrzebny w ogóle i liczyłem, że klimatyzacja zadziała, bo przy 102C nie wystartował, z tego co czytałem drugi bieg startuje od 105, czy to prawda? Panel klimatyzacji elektroniczny. Błąd pojawiał się również przed zmostkowaniem. Kasuje się normalnie i w momencie np. włączenia klimatyzacji wraca. Na chwilę obecną klima załącza się na chwilę, czuć, że powiało mrozem i potem umiera, jest nabita i szczelna, rzekomo kompresor też git(mechanik sprawdzał).
    4. Czy to cudo posiada osobny moduł komfortu(BSI?), jeśli tak to gdzie to jest.



    Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc, jakąkolwiek, wiem, że auto jest wiekowe, ale chcę je zrobić, bo naprawdę przypadło mi do gustu. Proszę również o wyrozumiałość, większość rzeczy robię przy nim sam ze względu na niechęć mechaników do starych trupów, ale terminologia u mnie leży :)

    Pozdrawiam.


    AD.3
    Ustaliłem, że na 99% klima nie działa przez wentylator chłodnicy, a przynajmniej bez wymiany/przeróbki nie będę miał pewności czy to nie wina czujnika ciśnienia.
  • Bosch
  • #2
    Unfire
    Level 10  
    Z klimą sobie poradziłem, okazało się, że zmostkowanie wystarczyło, a to kompresor była zastany, po chyba setnej próbie klima się załączyła i jak już pochodziła to działa. Mrozi jak złoto :).

    Mam nowy problem. Auto gaśnie, w losowych momentach, czasem po 100m czasem po 3km i nie można go przez x czasu odpalić, czasem odpala od razu, czasem po 5 min. Na biegu nawet jak silnik zaskoczy to jak wcisnę sprzęgło natychmiast umiera. Problem mam w zasadzie od pół roku. Wymieniłem pompę paliwa w baku, regulator ciśnienia na pompie nie pomogło. Rozebralem skrzynkę bezpieczników przy silniku, sprawdziłem, wyczyściłem wszystkie połączenia. Tą w kabinie sprawdziłem. Wymieniłem filtr paliwa. Wymieniłem jeden wtryskiwacz, ten, który na kompie miał największe korekty (4-ty), bo wiem, że trochę podlewają. Nie pomogło. Po czym wymieniłem czujnik ciśnienia na listwie i problem ustał. Prawie trzy miesiące było git, zrobiłem 2k kilometrów i znowu się zaczęło.

    Teraz w zasadzie z parkingu wyjechać nie mogę, jadę 100m i umiera. Błąd na kompie P1112 nieszczelnosc w układzie wysokiego ciśnienia paliwa, niezmiennie ten sam. Ale żadnych nieszczelnosc nie widać, silnik suchy, głowica robiona 5k km temu.

    Jakieś pomysły?
  • Bosch
  • #3
    Plumpi
    Heating systems specialist
    Piszesz, że wymieniłeś filtr paliwa, ale czy wymieniłeś go poprawnie?
    Tzn, czy przed odkręceniem obudowy i wyjęciem wkładu filtra, spuściłeś z obudowy całe paliwo przy użyciu zaworka spustowego, znajdującego się na dole obudowy filtra? Jeżeli tego nie zrobiłeś to możliwe, że zanieczyszczenia zatrzymywane przez główny filtr, przedostały się na pompę wysokiego ciśnienia. W pompie wysokiego ciśnienia znajduje się regulator ciśnienia z dodatkowym małym filtrem. Jak regulator zostanie zanieczyszczony to jest kupa zabawy z rozbieraniem tego regulatora i jego czyszczeniem. Są to bardzo małe elementy: https://media.autodoc.de/360_photos/15216568/preview.jpg
    Nawet najmniejsza odrobinka zanieczyszczenia, która się przedostanie przez te 2 filtry potrafi zapchać wtrysk.


    Takie zachowanie poza zanieczyszczonym głównym filtrem paliwa lub zanieczyszczeniem układu wysokiego ciśnienia, może też być spowodowane uszkodzeniem regulatora ciśnienia, który znajduje się w obudowie filtra paliwa. Regulator to dość mocno powiedziane. Jest to po prostu zaworek zwrotny (kulka ze sprężynką). Zaworek ten zamontowany jest tak, że poprzez ten zaworek nadmiar paliwa powraca do baku, ale powoduje on, że przed zaworkiem utrzymuje się minimalne ciśnienie 2 bary i z takim ciśnieniem paliwo podawane jest na pompę wysokiego ciśnienia. Jeżeli ciśnienie podawane na pompę wysokiego ciśnienia będzie niższe od tych 2 barów to zaczyna głupieć regulator wysokiego ciśnienia, znajdujący się w pompie wysokiego ciśnienia. Najprościej jest się wpiąć z jakimś manometrem pomiędzy głównym filtrem, a pompą wysokiego ciśnienia i zmierzyć to ciśnienie. Jeżeli będzie niższe od 2 barów to trzeba będzie wymienić całą obudowę filtra.
    Zdradzę Ci, że kilka lat temu samemu przerabiałem taki problem. Jeździłem od mechanika do mechanika, a co rusz wymyślali coraz bardziej zawiłe problemy. Dopiero sam do tego doszedłem jak poznałem budowę układu HDI. Tu polecam Poradnik warsztatowy Nr 4/2004 "Zasilanie silników HDi" opracowanie Szymon Węgiel. Wydawnictwo "Instalator Polski".

    Przy okazji: uważaj na wszelkie wycieki po stronie wysokiego ciśnienia tzn. za pompą wysokiego ciśnienia, ponieważ ciśnienia w tych obwodach wahają się od ok. 300 do 2000-3000 barów i nawet najdrobniejszy wyciek może być powodem dość poważnych ran. Takie ciśnienia po prostu tną ciało jak skalpel, a niewielkie nieszczelności sprawiają, że paliwo zostaje rozpylone w mgiełkę i go po prostu nie widać. Może się wydarzyć, że wsadzisz rękę pomiędzy rurki i pojedziesz na szycie ran. Tak więc nawet niech Ci nie przyjdzie do głowy, aby szukać wycieków paliwa po stronie wysokiego ciśnienia przy pomocy dłoni.

    Jaki masz osprzęt tzn. pompę wysokiego ciśnienia? Siemens czy Bosch?
  • #4
    Unfire
    Level 10  
    Pompa bosh, wtryski bosh. Regulator ciśnienia na pompie wymieniony, więc to raczej nie jego wina.

    Może być kwestia obudowy filtra, bo był taki moment że wydawało mi się, że poprawienie wtyczki od czujnika ciśnienia na listwie usuwa tymczasowo problem, a żeby się do niej dostać trzeba wyjąć obudowę filtra.

    Jutro sprawdzę, spuszcze paliwo i zajrzę do środka.
  • #5
    elektryk112
    Level 26  
    Wtryski na przelew sprawdź. Wystarczy jeden nie szczelny i mamy p1112.