Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler sebring 2,7 - Nie odpala

JasomiT 11 Jul 2022 22:34 351 5
  • #1
    JasomiT
    Level 15  
    Witam, posiadam Chrysler Sebring z silnikiem 2,7L z 2003r.
    Auto użytkuje od nie dawna, więc za wiele o nim nie wiem.
    Problem? Samochód jeździł "normalnie" w piątek miałem czas i trochę umyłem silnik, znaczy, w okolicach alternatora był zapocony, popsikałem płynem i splukalem szlaufem.
    Przestał weekend, w poniedziałek jechać do pracy a on kręci i nic, kręciłem aż padł akumulator i nawet nie zagadał. Odłączyłem kleme aby zresetować komputer, prostownik i tak na parę godzin.
    Po naładowaniu akumulatora, próbowałem odpalić i nic, ma LPG więc spróbowałem awaryjnie na gazie, nie od razu ale po chwili kręcenia załapał i zgasł, drugie kręcenie i zaskoczył.
    Przełączyłem na BP pracuje, na LPG pracuje, jedynie czuć wibracje jakby nie zbyt równo chodził, oraz bardzo czuć benzyną, możliwe że przez próby odpalania.
    W kodach na zegarach mam dwa alarmy, jeden od resetu ustawień skrzyni, drugi od EGR, czyli nie związane z problemem.
    Mam też dwa kabelki, ale coś nie mogę się połączyć.
    Co może być problemem, czy może koło alternatora jest jakiś czujnik i go zalałem? Nic tam nie widać, A może ten silnik ma jakieś typowe bolączki, oraz czym prostym z nim się połączyć?
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Demontaż cewek i świec, najpewniej zalałeś wodą i układ zapłonowy dostał wody.
  • #3
    JasomiT
    Level 15  
    Układ zapłonowy jest szczelny i tam nie lałem wody, tylko po bloku, nie po glowicach,.
    Dziś rano zapalił za drugim razem, po południu jak było ciepło zaskoczył jak zwykle, ale jest bardzo silna won benzyny.
    Doczytałem że czujnik wału jest koło skrzyni, więc to też nie to, bo tam też nie lałem, ale gdzie jest czujnik wałków rozrządu? Jeżeli w ogóle jest, to bardzo prosty silnik.
    Pytam bo kiedyś podobnie miałem w BMW, jak zamiękł czujnik wałka, to paliwo zamiast co drugi cykl, gdy mamy spalanie, podawane było za każdym obrotem wału, czyli dwa razy częściej.
    Oraz zwykłym elm327 czy jakoś tak się nazywa można się czymś połączyć z tym autem?
  • #4
    Janek_15
    Level 24  
    Demontaż świec, jakaś nie działa.
  • #5
    JasomiT
    Level 15  
    Ok, zrobię jak radzicie, trochę zabawy, bo kolektor trzeba ściągać, ale trzeba będzie znalesc na to czas, dam znać jak tam świece wyglądają.
  • #6
    JasomiT
    Level 15  
    Świece chyba były nowe, bo wyglądają jakby dopiero co założone, jedynie na elektrodzie delikatny ciemno pomarańczowy nalot.
    Auto jeździ jak trzeba, ale zimne dalej ciężko pali oraz na jałowym telepie, jakby na jeden cylinder nie pracował.
    Oraz sprawdziłem dziś sprężanie, na wszystkich cylindrach jest 9,5-10bar.
    Powinno być takie niskie? Raczej jakby tracił kompresję to na jednym a nie na wszystkich jednakowo.
    Nie wiem jaki stopień sprężania ma ten silnik, ale przykładowo w Oplu Zafirze 1,8 mam 14-15bar.

    Możliwe że to nieszczelność w dolocie, jak dmuchne we wlot powietrza to nie ma żadnego oporu.
    Na wolnych obrotach gdy zatkamy wlot praktycznie nie czuć ssania, po dodaniu gazu trochę czuć podciśnienie a silnik pracuje bez problemów.
    To nie turbo, nie ma skomplikowanego dolotu, zatykam prawie przy kolektorze.
    Kiedyś miałem podobny problem z nierówną pracą w Jaguarze 3,0 ale tam pod kolektorem były tak wysuszone oringi że była szpara.
    Tutaj kolektor miałem w rękach i oringi go uszczelniające ładne i sporo wystają ze swoich gniazd, uszkodzeń też nie widziałem.
    Nie wiem czego się tam już czepić.