Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Prywatna linia VoIP do połączeń wewnętrznych

Vester11 12 Jul 2022 18:15 255 14
  • #1
    Vester11
    Level 5  
    Witam,
    mam potrzebę korzystać z telefonu analogowego na RJ-11. Niestety modem znajduje się w innym pokoju niż w tym, w którym potrzebny jest telefon.

    Nie posiadam w domu dedykowanej instalacji RJ-11 i nie mam możliwości jej zainstalowania.

    W związku z tym muszę stworzyć prywatną linię VoIP, aby transmitować połączenia po RJ-45.

    Idea jest taka, że telefon na RJ-11 jest podłączony do bramki, która po RJ-45 łączy się z bramką w drugim pokoju, która z RJ-45 zamienia sygnał na analogowy i za pomocą RJ-11 wchodzi do modemu.

    Zakładam, że potrzebuję 2 bramek VoIP i być może serwera PBX.

    Jakieś rady co do hardware'u i jak to ustawić?
  • #2
    andk1eltd
    Level 36  
    Ten "inny pokój" to chyba nie jest odległość rzędu kilometrów? Nie wystarczy słuchawka bezprzewodowa DECT?
  • #3
    Vester11
    Level 5  
    andk1eltd wrote:
    Ten "inny pokój" to chyba nie jest odległość rzędu kilometrów? Nie wystarczy słuchawka bezprzewodowa DECT?


    Absolutnie nie, to odległość ok. 10m.

    Słuchawka może i by wystarczyła, ale chcę to zrobić w ten sposób.
  • #4
    IC_Current
    Network and Internet specialist
    Vester11 wrote:
    za pomocą RJ-11 wchodzi do modemu

    Ale jaki modem. Skąd Ty modem wziąłeś w telefonie POTS. Jeśli piszesz o bramce typu Funbox w Orange to wystarczy mieć telefon VoIP i zalogować się bezpośrednio danymi od operatora z dowolnego miejsca na świecie.
  • #5
    Vester11
    Level 5  
    IC_Current wrote:
    Vester11 wrote:
    za pomocą RJ-11 wchodzi do modemu

    Ale jaki modem. Skąd Ty modem wziąłeś w telefonie POTS. Jeśli piszesz o bramce typu Funbox w Orange to wystarczy mieć telefon VoIP i zalogować się bezpośrednio danymi od operatora z dowolnego miejsca na świecie.


    Chodzi o modem od operatora, który jest jednocześnie modemem internetowym- UPC ConnectBox.

    Mam tam numer analogowy i nie zamierzam kupować specjalnie VoIPa.

    Chodzi mi o to, aby transmisja tylko w obrębie domu odbywała się za pomocą VoIP i kończyła się przed ConnectBoxem, do którego wchodzi RJ-11.
  • #6
    IC_Current
    Network and Internet specialist
    Vester11 wrote:
    Chodzi mi o to, aby transmisja tylko w obrębie domu odbywała się za pomocą VoIP

    Teoretycznie możesz podłączyć do CB jakiś serwerem PBX, potem bramkę a do niej znowu telefon POTS. W praktyce nie wyobrażam sobie jakości dźwięku po takiej ilości konwersji A/C i do tego z marnym kodekiem PCM. W słuchawce usłyszysz tylko bełkot i bulgotanie.
    Najbardziej rozsądne rozwiązanie to chyba baza DECT przy CB i słuchawka z ładowarką w pokoju.
  • #7
    Vester11
    Level 5  
    IC_Current wrote:
    Vester11 wrote:
    Chodzi mi o to, aby transmisja tylko w obrębie domu odbywała się za pomocą VoIP

    Teoretycznie możesz podłączyć do CB jakiś serwerem PBX, potem bramkę a do niej znowu telefon POTS. W praktyce nie wyobrażam sobie jakości dźwięku po takiej ilości konwersji A/C i do tego z marnym kodekiem PCM. W słuchawce usłyszysz tylko bełkot i bulgotanie.
    Najbardziej rozsądne rozwiązanie to chyba baza DECT przy CB i słuchawka z ładowarką w pokoju.


    Rozumiem, jak nie wypali to kupię słuchawkę DECT, ale chciałbym spróbować tym sposobem, chociażby w ramach nauki
  • #8
    IC_Current
    Network and Internet specialist
    No to kup jakikolwiek serwer PBX, do tego bramkę VoIP i podlaczaj jak tylko Cię na to stać.
    Do nauki jednak, to lepiej załóż sobie konto na Halonet. Postaw FreePBX na Malince lub maszynie wirtualnej, zainstaluj aplikację VoIP na Androidzie lub PC i tak się ucz. Zdecydowanie więcej się nauczysz i 30 razy taniej
  • #10
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    Vester11 wrote:
    Chodzi o modem od operatora, który jest jednocześnie modemem internetowym- UPC ConnectBox.

    Nie ma takiej opcji, ta bramka VoIP jest zakamuflowana/ukryta w ConnectBoxie a dane nr telefonu/bramki i jej logowania, są przesyłane z centrali razem z provisioningiem danej usługi.
    Klient NIE ma dostępu do bramki VoIP w CB.
  • #11
    User removed account
    Level 1  
  • #12
    przeqpiciel
    Network and Internet specialist
    Erbit wrote:
    na drugie nie znam rozwiązania i chyba takowego nie ma bo nikt nie wpadł na tak "genialny" pomysł by takie coś wymyślić

    przedłużenie linii PSTN za pomocą VoIP - ależ oczywiście, że się da, nawet coś takiego klientowi zrobiłem. Potrzebujesz 2 bram VoIP, od strony samego telefonu z gniazdami FXS (ponieważ telefon ma FXO), a z drugiej strony z portami FXO, ponieważ CB jako modem posiada port typu FXS. I dostajesz schemat jak poniżej:

    telefon (FXO) <---> (FXS) Brama VoIP (VoIP) <---> (VoIP) Brama VoIP (FXO) <---> (FXS) ConnectBox / Operator / Centrala telefoniczna
  • #13
    Vester11
    Level 5  
    przeqpiciel wrote:
    Erbit wrote:
    na drugie nie znam rozwiązania i chyba takowego nie ma bo nikt nie wpadł na tak "genialny" pomysł by takie coś wymyślić

    przedłużenie linii PSTN za pomocą VoIP - ależ oczywiście, że się da, nawet coś takiego klientowi zrobiłem. Potrzebujesz 2 bram VoIP, od strony samego telefonu z gniazdami FXS (ponieważ telefon ma FXO), a z drugiej strony z portami FXO, ponieważ CB jako modem posiada port typu FXS. I dostajesz schemat jak poniżej:

    telefon (FXO) <---> (FXS) Brama VoIP (VoIP) <---> (VoIP) Brama VoIP (FXO) <---> (FXS) ConnectBox / Operator / Centrala telefoniczna


    O dokładnie tak, o coś takiego chodzi.

    To może jakieś wskazówki co do konfiguracji i sprzętu?
  • #15
    Vester11
    Level 5  
    Wykorzystałem 2 bramki, które mi zalegały (Linksys/CISCO SPA2102). Skonfigurowałem je za pomocą tego poradnika. Wszystko śmiga tak jak powinno, strat na jakości głosu nie ma względem słuchawki DECT.