Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra 1.4i C14NZ.. zbyt niskie obroty

11 Lis 2005 23:00 2948 11
  • Poziom 10  
    Po rozgrzaniu silnika obroty spadają do 600/min. A w czasie jazdy przy 90km/h zapala się kontrolka od silnika z błędem "zbyt uboga mieszanka" albo zbyt bogata- nie pamiętam, bo sprawdzałem tydzień temu. Czy jedno z drugim może mieć coś wspólnego?
  • Poziom 21  
    witam.
    Nie wiem czy to pomoze ale nic nie kosztuje sprobuj odłaczyc akumulator na jakmies 15 minut.
    Bo wyglada na to ze sa jakies bledy w jednosce sterujacej.
  • Poziom 10  
    nie wiem co to jest!! Zwarłem styki złącza diagnostycznego A i B

    Dodano po 1 [minuty]:

    akumulator odłączałem- nic nie pomaga:(
  • Użytkownik usunął konto  
  • spec od auto-elektro
    albo problemy z sądą lub lewym powietrzem. trzeba zrobic diagnostyke bo odpowiedz niepamietam bo sprawdzalem tydzień temu nie pomoze w ustaleniu co sie dzieje.
  • Poziom 18  
    witam
    za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy , przeczyść go ( wymyj w benzynie)
    jeśli to nie pomoże to sprawdz czy nie łapie gdzieś lewego powietrza

    pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Kontrolka zapala się przy 90km/h i wczoraj też na wolnych (zbyt wolnych obrotach). Numer błędu to 44. Odłączyłem sondę i powinien się przełączyć w tryb awaryjny, ale obroty nadal są za niskie. Zatrzymuję samochód, obroty spadają do 500/min i podnoszą się do 600-700/min. Tzn. że silnik krokowy reguluje obroty. No i na zimnym silniku mam około 1300/min. więc silnik krokowy wykluczam. Wymieniłem też czujnik położenia przepustnicy. Nie mam zamontowanego gazu. Skoro lewe powietrze powoduje zawyżenie obrotów, to może mam zatkany dopływ powietrza... może coś takiego być?

    Dodano po 1 [godziny] 1 [minuty]:

    ale nie daje mi spokoju jedna rzecz: sterownik wie jakie silnik ma obroty dzięki czujnikawi hall`a, a więc powinien ustawić silnik krokowy w takie położenie, żeby silnik miał właściwe obroty mimo wszystko tzn. nawet jeśli dostaje gdzieś fałszywe powietrze, albo nie dostaje go tyle ile trzeba. Bo jeśli obciążymy silnik np. alternatorem (światła i inne) to obroty na chwilę delikatnie spadną, ale zaraz podnoszą się do prawidłowych. No i w moim przypadku (mojego samochodu:)) wydaje mi się, że to sterownik coś nawala i uznaje te 600obr/min za właściwe, chociaż wolałbym się mylić.
  • Poziom 11  
    W moim aucie dokładnie takie same objawy. Identyczny silnik. Jeżeli coś zdziałam. Napisze
  • Poziom 11  
    że u mnie obroty strasznie wariują i podmiany wszystkich czujników oprócz aparatu zapłonowego, cewki i modułu nic nie dały
    czekam na aparat zapłonowy, cewkę z modułem oraz wiązkę bo już sam nie wiem czemu tak wariują obroty w moim aucie (c14nz/c14se ;))
    Wszędzie gdzie czytam to piszą czujnik halla, ale gdzie on jest?
  • Poziom 20  
    Zobacz na dolocie powietrza przed filtrem jest taki zawór ciepłe- zimne powietrze może się blokowac.
    Zobacz jeszcze map sensor.