Przedstawiam kolejną wersje mojego alarmu do motocykla z powiadomieniem SMS.
Alarm wykrywa wyprostowanie motocykla gdy ten jest odstawiony na bocznej stopce, lub "zrzucenie" go ze stopki centralnej.
Do włączenia i wyłączenia alarmu wykorzystany jest moduł z pilotem 433MHz.
Czujnikiem jest włącznik kulkowy. Wysyła impuls który na stałe włącza "zatrzask" z p-mosfeta. Mosfet włącza przetwornice step down wykonaną na LM2596-5.0, która zasila ATTiny85, NE555, i moduł SIM800L. NE555 jest generatorem fali prostokątnej o częstotliwości 1Hz dla kierunkowskazów i klaksony. Syrena jest zasilana z zatrzasku. ATTiny jest odpowiedzialny za komunikacje z modułem SIM800L. Zestaw ten odpowiedzialny jest za wysłanie sms z powiadomieniem o włączeniu alarmu, przy okazji sprawdza stan konta. Informacja ta jest dołączona do sms w celu kontroli stanu konta karty sim. Alarm włącza się na 30sek. Po tym czasie ATTiny wyłącza zatrzask co skutkuje wyłączeniem alarmu.
Z czujnikiem kulkowym, równolegle jest włącznik krańcowy. Włącza on alarm po podniesieniu siedzenia pod którym jest akumulator.
A teraz odrobina dziegciu. Alarm pobiera 9mA, przy akumulatorze 8AH, nie da się motocykla uruchomić przy postoju powyżej 3 tygodni. Jeśli przewiduje dłuższy postój motocykla, np. podczas wyjazdu na urlop, poprzez przełącznik wyłączający moduł pilota i włączający alarm w stan czuwania "na sztywno" ograniczam pobór prądu do 2.3mA.


Alarm wykrywa wyprostowanie motocykla gdy ten jest odstawiony na bocznej stopce, lub "zrzucenie" go ze stopki centralnej.
Do włączenia i wyłączenia alarmu wykorzystany jest moduł z pilotem 433MHz.
Czujnikiem jest włącznik kulkowy. Wysyła impuls który na stałe włącza "zatrzask" z p-mosfeta. Mosfet włącza przetwornice step down wykonaną na LM2596-5.0, która zasila ATTiny85, NE555, i moduł SIM800L. NE555 jest generatorem fali prostokątnej o częstotliwości 1Hz dla kierunkowskazów i klaksony. Syrena jest zasilana z zatrzasku. ATTiny jest odpowiedzialny za komunikacje z modułem SIM800L. Zestaw ten odpowiedzialny jest za wysłanie sms z powiadomieniem o włączeniu alarmu, przy okazji sprawdza stan konta. Informacja ta jest dołączona do sms w celu kontroli stanu konta karty sim. Alarm włącza się na 30sek. Po tym czasie ATTiny wyłącza zatrzask co skutkuje wyłączeniem alarmu.
Z czujnikiem kulkowym, równolegle jest włącznik krańcowy. Włącza on alarm po podniesieniu siedzenia pod którym jest akumulator.
A teraz odrobina dziegciu. Alarm pobiera 9mA, przy akumulatorze 8AH, nie da się motocykla uruchomić przy postoju powyżej 3 tygodni. Jeśli przewiduje dłuższy postój motocykla, np. podczas wyjazdu na urlop, poprzez przełącznik wyłączający moduł pilota i włączający alarm w stan czuwania "na sztywno" ograniczam pobór prądu do 2.3mA.
Cool? Ranking DIY