Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SEW Eurodrive
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Magnetyczne silniki - informacje

mavi 25 Lut 2007 19:41 328322 1708
  • #151 25 Lut 2007 19:41
    submariner
    Poziom 32  

    szanowny jerzy adamski ja tez dolaczam do expertow typu ita nie przekonuje mnie takie tlumaczenie tzn wyrwales z kontekstu maly fragment ale nie przedstawiles dzialania w calosci - prawdopodobnie nie poptrafisz tego zrobic zgodnie z zasadami fizyki , technologie jonolotow znane sa od bardzo dawna i tam akurat wystepuja inne problemy glownie z bardzo wysokimi napieciami , ktore zapewne "darmowe" silniki musialyby wytworzyc , zawsze mozna teoretycznie wstawic akumulator i przetwornice i teoretycznie mogloby latac ale lataja uklady oparte na smiglach a jonoloty od lat 50/60 tylko w labolatoriach-to dwa rozne problemy. Praktycznie silnik jonowy wykorzystano raz w przestrzeni kosmicznej , zasada dzialania niby podobna ale konstrukcja zdecydowanie inna i parametry ciagu rowniez.

  • SEW Eurodrive
  • SEW Eurodrive
  • #153 25 Lut 2007 21:30
    submariner
    Poziom 32  

    hehe fajne ciekawe jak to nakrecili nie wyglada na trik ale dzialac na pewno nie bedzie :)

  • #154 26 Lut 2007 11:20
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Dopiero co pisałem: "tyle jest filmów, które to pokazują, a nikt nie opisał", a tu znowu film bez opisu...
    (chodzi mi o tę stronę http://www.youtube.com/watch?v=-qyRcqk7SAc&NR). Zwróciłbym jeszcze uwagę
    na wypowiedź romesz-a: "Try to stop the video at 2:25 that is when he is lighting the second candle, but the
    light bulb lights up before the flame :) it is a good joke :)", która - mam wrażenie - wyjaśnia wszystko.

    :arrow: jerzyadamski
    Jakoś nie widuję filmów na poważnych stronach ;). A jakiego poważnego naukowca masz na myśli?
    Do https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=3616968#3616968 - prawie robi dużą różnicę ;).
    W każdym razie w tym przypadku - bo wirnikiem trzeba kręcić, i to kosztuje więcej od uzyskanej energii.

    :arrow: Zbyszek Kopeć (do wypowiedzi https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=3616827#3616827)
    A w jaki sposób czarne dziury mogą dostarczyć energii do silnika magnetycznego? I co to za hipotezy
    o miniaturowych czarnych dziurach - kto i gdzie taką opublikował? czy poza brukowcami o nich pisano?

  • #155 27 Lut 2007 13:03
    monitor
    Poziom 11  

    no te świeczki mnie rozwaliły, ale napewno to ten magnes , dzięki niemu to działa ;-) VooDoo

  • #156 27 Lut 2007 14:02
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Często ktoś tu pisze "na pewno" - czy ta pewność ma racjonalne podstawy, czy też jest irracjonalna ("bo tak wierzę")?
    Jeśli ktoś ma jakieś racjonalne podstawy do przekonania, że działa, to może by je opisał? bo jak dotąd nikt nie opisał...

    I nieraz ktoś tu pisał, że coś działa - ale jeszcze nikt nie napisał, jak działa, na czym polega to działanie - czemu?

  • #157 09 Mar 2007 19:32
    TomaszGT
    Poziom 10  

    Witajcie, okiem inżyniera...szkoda słów na to co tu jest wypisywane. Nauka zmienia się cały czas, chociaż większość praw fizyki jest niezmienna w pewnych warunkach. Co innego dzieje się w próżni, itd. A co z innymi przypadkami, hmm...? Czy matematyka - królowa nauk potrafi opisać wszystkie zjawiska wzorem matematycznym jakie istnieją w przyrodzie? Większość z tych niewiadomych obliczana jest z dużym przybliżeniem np. w mechanice cieczy. Silnik magnetyczny Perendeva niestety działa, czy to komuś się podoba czy nie. Niestety na to zjawisko nie opracowano jeszcze wzoru matematycznego. Żeby cokolwiek zbudować porządnego to trzeba jednak ruszyć głową i dokonać wiele tysięcy nieudancyh prób przy tworzeniu nowego wynazku. I tak wielkie wynalazki pochodzą z wielu mądrych głów a dopiero z czasem tą zbiorową mądrość przysługuje się jednemu cżłowiekowi - niesprawiedliwe. A teraz...w zwiąsku z tym, żę kochamy nasze samochody spróbujmy zbudować silnik spalinowy w warsztacie domowym...porażka. Hmm, czy to dowód na to, że nie jest to możliwe? Aby zbudować porządną maszynę lub urządzenie musimy spełnić odpowiednie warunki co do tworzenia prototypu. Badanie reakcji i zapisywanie spostrzeżenia, zastosowanie najnowocześniejszych technologii, itd. Cieszę się jednak, że temat został podjęty na polskich stronach www. A tak na marginesie...kilka lat temu w TVP1 w programie Teleexpress pokazano silnik Perendeva - Perpetuum Mobile. Okres zachwyceń tym silnikiem już minął. Więc do dzieła...na podbój teraźniejszości. Pozdrawiam.

  • #158 09 Mar 2007 19:45
    _jta_
    Specjalista elektronik

    A w czym się przejawia to działanie silnika Perendeva? Znów tylko stwierdzenie, że działa - ale jak?

  • #160 09 Mar 2007 20:16
    TomaszGT
    Poziom 10  

    Nie miałem okazji zająć się tym. Nie jestem cyborgiem. Lepiej zająć się jedną rzeczą od początku do końca aniżeli "po łebka" każdym po torchu jak w szkole...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Correspondence
    Posted in Chronological Sequence

    From: Jeffery Lacroix
    To: sterlingda(malpa)pureenergysystems.com
    Sent: Sunday, March 05, 2006 5:27 PM
    Subject: PES Network Inc., Executive Director contact

    Hello, My name is Jeff LaCroix. two years ago I came up with a design for a all permanent magnetic motor. I began to try to build the motor myself. once I got into building it I realized that the tools available to me would not do. I am a man of limited means and money. I didn't know what to do with the idea. 6 months ago I found out about the prendev motor and when I saw it I was saddened to see that his motor was using my principal design. in one way I was happy to see that I was right all along. I realized that my design used the same principal but my motor was different. the whole ratio is higher in my design. so I decided that I could still build mine and it wouldn't be against mike brady's patent. but I can't raise the money to build it. now I see things in my design that are starting to pop up in the new motors being built. I've got to make a move now before it's to late. so I'm looking for some one to partner up with to produce my motor design. mike proved the principal works but my original design I believe is better. if your company is interested in such a project I would love to hear from you. Jeff LaCroix
    ________________________________________
    From: Sterling D. Allan
    To: Jeffery Lacroix
    Sent: Monday, March 06, 2006 12:46 AM
    Subject: Perendev Motor variant

    Jeffery,
    There is good news and bad news.
    The good news is that Brady probably doesn't have IP on his design other than some of the incidental control mechanisms.
    The bad news is that neither would you.
    But the good news is that if Brady is going ahead anyway, then perhaps you should too.
    What I can do is post your message at the Perendev page at PESWiki and send notice of it to the Perendev mailing list (which includes Brady).
    I think he would be jealous but also glad for you at the same time. A little competition is good to motivate people to do their best.
    Sterling

    ________________________________________

    From: Jeffery Lacroix
    To: Sterling D. Allan
    Sent: Monday, March 06, 2006 9:11 AM
    Subject: Re: Perendev Motor variant

    Sterling,
    Thank you for replying to my email. I wrote to mike the first time I saw his motor. I congratulated him on his working motor and told him I had a design that worked on the same principal but at a higher ratio. I asked him about working together on the project. of course he blew me off. he wrote me back and told me that it was people like us that went against the grain and believed we could do what others say can't be done that made the world go round. good for me and that was it. I'm ready to move forward one way are the other. I just don't know how to do that. I have two questions. who built the perendev replica (http://www.americanantigravity.com/articles/360/1/Perendev-and-Bedini-Motors-for-Broadband) that you presented at teslatech, and do you know anyone who would be interested in helping me build my design? I know the world needs this energy source and I want to do my part to see it get it. Thank you.




    Jeffery

    ________________________________________

    From: Sterling D. Allan
    To: Jeffery Lacroix
    Sent: Monday, March 06, 2006 11:41 AM
    Subject: Re: Perendev Motor variant

    My friend, Douglas [F.], built the prototype in the TeslaTech video. I don't think he would be inclined to spend time building one similar to the Perendev until we get this one going. If you were going to pay him as a regular machinist, then he might be interested. He is very busy, highly talented, and in great demand.
    Sterling

    ________________________________________

    From: Jeffery Lacroix
    To: Sterling D. Allan
    Sent: Monday, March 06, 2006 11:56 AM
    Subject: Re: Perendev Motor variant

    are you saying that the one in the video doesn't work? the feed is poor to my computer and it doesn't play very smooth. from what I saw I thought the motor was working the way it was suppose to. I've been exploring your site a lot since my last email and I'm catching up on what's going on. I never knew that there were so many people on this same project. mike brady's was the only one I had seen. my ideas for the motor came from my own thoughts and not from things I saw others trying to do. your site is great. the work you're doing is great. keep it up and if you come across a individual that is looking for someone like me please feel free to give them my email. I'm not greedy and plan on setting on this design holding out for billions. I would like to make a little money. enough to help me set up my family better than it is now. but the truth is I would rather see the world benefit from something like this than to try to make hundreds of millions.
    ________________________________________
    From: Sterling D. Allan
    To: Jeffery Lacroix
    Sent: Monday, March 06, 2006 1:37 PM
    Subject: Re: Perendev Motor variant

    Hi Jeff,
    We never got our 1/4-scale replication to work. Yes it spins, very well, but not of it's own power. It's one fine piece of equipment, except that it doesn't work.
    If it is okay with you, I could post your email on our site, and see if there is someone in our readership who might step forward to help you with machining.
    A similar situation came up a month ago, and there were at least two offers to do the machine work, with no charge for labor.
    We would be glad to post your results once you get it operational, and to post your plans. I think there would be a number of ways that you could receive some financial reward for your efforts, e.g. a company approaching you to advise them as they take it the next step [...].
    Sterling
    ________________________________________
    From: Jeffery Lacroix
    To: Sterling D. Allan
    Sent: Monday, March 06, 2006 1:51 PM
    Subject: Re: Perendev Motor variant

    sterling,
    sounds great. it would be a step in the right direction. yes you can post the emails on your site. if you need some help with you motor I have a great understanding of the perendev motor since he's using my same principal. but he's only scratching the surface of what's possible as my design shows. to be honest I can't believe it works on the ratio he is using. my ratio is 4 times greater. I do not have any patent protection on my design so as you can imagine I am a little worried about just handing over the design. but I'm ready to do something. any help would be greatly appreciated.
    jeffery lacroix
    ________________________________________
    From: Jeffery Lacroix To: Sterling D. Allan Sent: Wednesday, March 08, 2006 7:05 PM

    Sterling,
    Thank you for posting my emails. I would like to share some of my work on this principal. it's no secret about the principal of the perendev motor. people are calling it the golden ratio. the video of wayne's boards of magnets show the design open and with the measurement grid drawn out on the boards. callaway's track is also using the same principal. however callaway's model shows that the principal works with a single line of magnets. but the fact of the matter is they are using the bare minimum that it takes to make the cycle work. when I started working on this idea I came to the same conclusion as mike brady did. the golden ratio. but I came to the conclusion that the ratio between push and cog in this design would not be enough to continue the cycle. the best I can tell, brady is using a shielding material on the leading edge of his magnets to reduce the cog of the approaching magnets.

    with the front edge cog reduced it allows the ring that is in transition (from cog to push) the extra little movement to change to push. with that said the video's of the callaway track and wayne's boards are not using shielding. so maybe the design works with out shielding, or it works on a flat plain without shielding but not on a curved plain. in my work on this design I had came to the conclusion that shielding the leading edge of the magnets would help make the transition smoother also. but, the down side of using shielding is that you take power away from the design. so I decided to start work on a design that would allow me to build a motor that would not need a shield on the magnets leading edges. this way I would be using all of the power the magnets had to offer. let's be honest, if you can't make a motors size to power out put feasible then you're wasting your time. also another thing about the design is that as soon as the magnet in full push leaves its position it's running straight into the cog position without the room to fully use the kick it was just given when it jumped through the transition stage. in other words, one ring is pushing, one ring is in transition, and one ring is in cog at all times. so 1/3 of the motors magnets are trying to stop the motor at all times. let's just say the perendev motor is using 192 magnets. that means that 64 magnets are in cog position at all times. what if you could reduce that number dramatically? in my work on this principal I believe that I have come up with a way to do this. again, thank you sterling for posting my emails and I'm looking forward to hearing from others that believe there's a better way.
    Jeffery LaCroix

    Dodano po 1 [minuty]:

    Foreword
    I was not searching for perpetual motion. If you think so, I must disappoint you.
    As an electrical engineer down to earth, and a long time research worker, I was very well aware, that there could be no such thing as perpetuum mobile. You can’t cheat the laws of nature.
    You can build a new type of prime mover, a new motor, or any mechanical device with one condition: the driving energy must come from somewhere. I will discuss the energy sources in Chapter 11 of this book.
    We cannot produce energy. We can only transform it from one form to another. How well we can transform is called efficiency. I have been looking for new and more efficient transformation possibilities. How I succeed, will now be presented to you.
    If you have an inquiring mind, and you will use my results and create more and practical machines, after first working them out on paper. All are unique, and working perfectly. In exposition I will be very critical of myself. If you will follow my guiding principles, you must succeed. In case of failure, look for cause in yourself.
    For some explanations I must use mathematics. I have tried to curb it to a minimum. If you are not mathematically inclined, please skip over the calculations. This will not affect you final work. A practically minded person can succeed as well without it.
    Finally I will be very happy if I will; hear from you.
    And now to work!
    The Author
    ________________________________________
    Introduction
    The idea of getting something for nothing is as old as man’s discovery of the basic rules of elementary mechanics. The invisible magnetic forces, which had provoked the inquiring minds, played a substantial role in this heretofore unsuccessful, fruitless hunt. When an ordinary horse-shoe or bar magnet can catch a piece of iron, and hold it with astonishing force, the question is obvious, could not the same force provide useful work which will cost nothing beyond the price of the magnet?
    I cannot give you a straight answer. It could be an irresponsible talk, and eventually the upcoming generation could ridicule me. Moreover I cannot discredit my own work, which results I now want to submit to you. However, I owe to you some explanations before we start on the dilettante’s esoteric, but for the physicist or engineer, quite clear world of magnetism.
    Magnetism is a natural phenomenon which is governed by the known, or perhaps some as yet unknown, natural laws. First of these is the basic and universal law of conservation of energy. The energy conservation law is the pillar of the universe. Energy cannot be created and cannot be destroyed. No person has ever succeeded in doing it and no person ever will. The one thing we can do is transform energy from one state to another. This is what I did when I created my motors.
    It is a well known scientific fact that the permanent magnets are storehouses of energy, what we put in by magnetization. At least we must be able to recover part of this energy if the conservation law is to be upheld.
    I must warn you to be very critical of learning devices which are described elsewhere or even patented. The inventor can mislead you, perhaps not willingly, but by his own credulity or misunderstanding. This has been my experience. I have studied, rebuilt and tested dozens of inventions which turned out to be worthless. I want to spare you from any frustration or what is worse, wasting money and time.
    I would like to suggest that you not try to start with the most advanced forms of my motors. Although they have been running at my laboratory a long time, they are far from finished. They need a lot of experience and knowledge of electro-mechanics in design work and a well-equipped workshop for electronic impulse techniques. A good example is my timer-device, which will be difficult to build and correctly adjust without a good storage-oscilloscope.
    You need not use the same building materials I did. Any non-magnetic material will work, perhaps even wood. Balsa wood, the building material of airplane model builders will serve very well. You can use any type of magnets depending on your financial limitations. This question will be dealt with in detail in Chapter 2.
    I am of the opinion that the best way to start is to build the simplest form of my motors, i.e., the single-sided double action linear motor. It is also the cheapest. After you become thoroughly familiar with its working principles and rules, you can go further. Who knows, you may get ideas and create something new and quite different from my motors. The principle is given by me, the remainder depends on your ingenuity.
    If you need more information, please look up the bibliography at the end of this book. I am convinced it will help you.
    Finally please excuse my form of expression. My choice of words was a difficult one. This booklet was intended for use by a wide range of readers, by experts as well as by hobbyists. The expert will be able to read beyond the lines. The hobbyist or amateur-scientist on the other hand will be able to understand it without difficulty.
    ________________________________________
    Chapter 1
    What You Must Know Before You Start Working

    In everyday language matter is either magnetic or non-magnetic. Magnetism is a property possessed by certain materials. Actually all materials react in some slight degree to a magnetic field.
    Characteristic of magnetic behavior of materials is its permeability and coercivity. The first is the measure, how much better a given material is than air as a path for magnetic lines of force. Its symbol in mathematical formulas is u (the Greek letter of Mu). The second, the coercivity, is the measure of the resistance of the material against demagnetizing forces. Higher coercivity materials need higher demagnetizing force.
    The magnets are divided into two different classes: permanent magnets, which are magnetic materials so strongly magnetized that they retain the magnetism indefinitely, and electromagnets, which are temporary magnets consisting of a solenoid with an iron core and a magnetic field exist only while current flows through the solenoid. You will work with both of these magnets.
    The areas of a magnet where the magnetism seems most concentrated are called Poles. The north-seeking end of the bar magnet is called the North pole of the magnet (N) and the other end is called the South pole (S). Regarding the magnetic forces, like poles repel, unlike poles attract each other. Either pole attracts unmagnetized magnetic material.
    A magnet is surrounded by a magnetic field. This is a region of space where the effects of magnetism can be detected.
    Characteristic of each magnet is the strength of field which it generates, or field intensity, H. Another characteristic of the magnetic flux (Greek letter Phi), and flux density B which is the number of lines of force per unit area.
    Mathemathically the above characteristics can be written,

    (1) B = Phi / A
    and
    (2) Phi = B.A
    where A is the area of the region. Please keep in mind these simple correlations.
    Another important characteristic of a magnet is the magnetic induction or flux which remains in a magnetic circuit after the removal of an applied magnetization force. This is the so-called remanence, its symbol is Bd.
    The magnetization force or magneto-motive force (mmf) which is analogous to the electro motive force of electric circuits (emf) of magnets is given in Ampere-turns. The symbol of magneto-motive force is M and abbreviation (mmf). You must remember that each permanent magnet could be replaced by its counterpart, an electromagnet with an adequate coil, that is to say Ampere-turns, which produce the same flux phi as the permanent magnet. Some times this is a very important simplification of calculations.
    In mentioning the analogy of magnetic and electric circuits, each magnetic circuit has a resistance against the magnetic flux, like the resistance of an electric conductor against current flow. Here it is called reluctance. Its symbol is R and is mathematically expressed:

    (3) R = M / Phi
    When a volume of magnetic material is magnetized, energy is expended. When the magnetizing force is removed a portion of the energy is returned to the source of energy. Part of the energy, because of molecular friction in magnetized material is converted to heat. This heat is a waste of power and is termed hysteresis loss. For a magnetic material, the curve showing two values of magnetizing flux density B, as a function of magnetic force, or in other words, of magnetic strength H, one value when the magnetizing force is increasing and the other when it is decreasing, is called the hysteresis loop of the material. The hysteresis curve in other words represents the magnetic history of material. A typical hysteresis loop of a magnetic material is on Figure 1.
    Figure 1

    The most important part of this B-H loop is the left hand upper quadrant. The line O-B gives a picture of residual magnetism, or retentivity. For permanent magnets the manufacturers normally enclose this part of loop which can tell the consumer what he can expect from a given magnet.
    The two pole magnetism phenomenon shows that there must exist some symmetry in field form and consequently a symmetrical energy distribution in each magnet.
    The energy that we put into one magnet by magnetization,
    (4)

    where V is the volume of the magnet, B is the flux density Mr the permeability of material and Mo is the permeability of air.
    All permanent magnets or permanent magnet systems, relative to the stored energy in the system, have a symmetry point or better yet a symmetry wall, where the polarization of domains changes by 180°. This must not necessarily be identical with the symmetry axis or point of the system. This fact has a very important consequence. Because the symmetrical energy distribution of magnetic forces (attractive or repulsive) depending on this symmetrical energy distribution to introduce a magnetic material object to the field, will produce as much work as will be required to remove that object from the field. There can be no energy gain, no matter if one magnet, or a system of multiple magnets mutually positioned in whatever manner is involved. Therefore by calculations of movement of any ferromagnetic material of arbitrary shape in a magnetic field, the effect of the energy of the whole system must be considered. This point is where most mistakes occur for many investors and hobbyists who think that an unsymmetrical positioning of magnets can produce perpetual motion. This mistake is sometimes made by the Patent Offices also granting patents for equipment which cannot work.
    The force exerted by one magnet to another divided by a gap of area Ag is:
    (5)

    For a given magnet or system of magnets (a magnetic track), we can plot the curve of this force in a diagram. He force curves give us a proper view of how this magnet can perform usable work. Such curves are depicted for a bar magnet in Figure 2. They are the so-called force-distance diagrams which give us a perfect image if driving power along the considered magnet.
    Figure 2

    Figure 2 shows that the force distribution to the zero force point is symmetrical along the whole magnet. The shaded areas under the force curves are proportional to the energy distribution along the magnet. If a magnetic object will enter into this system field from one pole side with a kinetic energy To, after passing the field, it will possess the same energy as when entering. This is no energy gain. On the contrary, the energy will be less if the frictional forces will be considered.
    It will be very edifying to look at an example, where there is no one single magnet, but a certain magnetic rack, composed of multiple magnets positioned with progressively increasing gaps in between them. See Figure 3:
    Figure 3 ~

    From Figure 3 it is apparent that the zero point in this case is shifted to the left. It is no longer in the symmetry axis of the system if geometrical symmetry is considered. The maximum values of the magnetic forces are different. Nevertheless the shaded areas, which represent the energy on both sides from the zero force point are the same in magnitude. Consequently there is again no net energy gain by any magnetic object passing through the field.
    The same is valid for a mechanism which may work by shading the magnetic field. It could be done by ferromagnetic materials only which must be introduced and again removed from a certain field.
    How we can overcome the above difficulties we will discuss by constructing my motors.
    ________________________________________
    Chapter 2
    About The Materials
    (A) Magnets:
    The magnets are divided into two main groups: permanent magnets and electromagnets. Building my motors, you will work with both sorts. The electromagnets will be discussed in Chapter 6.
    The permanent magnets can be divided into three main groups: metal, powder and ferrite groups.
    In the first group fall the hard steel and cast alloy magnets. They are sold under different commercial names: Alnico, Permaloy, Cunife, Martensitic Steel, etc. The common characteristic of these metal magnets is the very high cost. The cast alloys must be ground to size while the hard steels are readily machined. They have high field intensity and are able to produce high flux. Their disadvantage is that they are very sensitive to external demagnetizing forces. Under mechanical influences like shaking oir hammering, they rapidly loose their magnetization. They need a soft iron keeper across their poles, or they will very soon dissipate the stored energy to the surroundings. Improperly polarized external magnetic fields could destroy them in a matter of seconds. Briefly, they are suitable, clean, but expensive and need expert handling. I very seldom use metal magnets for my experiments. My main use of them was for field adjustments and removing loads from my permanent magnet tracks. Of the second group, the most important are the rate-earth magnets. If you need very high power and small size you must use them. They are the smallest size giants among all the magnets produced today. They offer performances that some years ago engineers and technicians would never have dreamt. They are almost immune to self demagnetization and have an unusually high energy output. Hey are specified mainly for rotor applications, especially where the rotor must run upwards on a slope.
    Of the rare-earth magnets the most common used and known are the Cobalt-rare earth magnets, such as the Crucible Magnetics Srucore-12 series. They are available in ring, disk, square or arc forms. Their price high and for higher performances they are indispensable. Unfortunately, experimentation in magnetics is a costly business.
    The low energy plastic bonded iron powder magnets include first the rubber flexible magnets. They can successfully replace the Barium-ferrite ceramic magnets which will be discussed later. They are cheap, easily workable and can be bent into any shape. The energy stored in a volume unit is comparable with those of Barium-ferrite magnets. They are suitably stable, not sensitive to external fields and other demagnetization effects like rough mechanical handling.
    The only disadvantage of flexible rubber magnets is that they are produced as flats of a maximum thickness of 0.250 inches, magnetized through thickness. For higher energy requirements, therefore, they must be put as layers for the necessary thickness. My permanent magnet tracks need a magnetization through the width. Nevertheless, lately I use this type of magnets almost exclusively.
    The work horses of permanent magnet tracks are the ferrite magnets. The most commonly used are the Barium-ferrite ceramic magnets. They are readily available, reliable and cheap. You can buy them in almost any desired form. You will mostly need rectangular and ring magnets with holes.
    The Barium-ferrite ceramic magnets are very stable and are almost immune to demagnetizing forces, also. They have good power output and are easily mounted. Coupling up makes possible construction of any desired track size. Their only disadvantage is brittleness. They must be handled with care.
    The Barium-ferrite ceramic magnets are produced as isotropic which means that their magnetic properties are the same value along their axes in all directions. They can also be anisotropic, which means they have better magnetic characteristics along one axis than any other. It is obvious that for permanent magnet tracks the anisotropic magnets are better because they have a certain flux concentration in one direction inherently. Another interesting properly of Barium-ferrite magnets is that they have an almost straight line demagnetization characteristics.
    In designing and building permanent magnet motors, the selection of proper type of magnet is important. You can save or lose money for no reason at all. At the end of this book you will find sources where you can buy any kind of magnet for your construction.
    (B) Other Construction Material:
    For connecting, supporting and holding your magnets you will need different magnetic and non-magnetic materials.
    The magnetic materials are the so-called soft magnetic materials which become magnetic only after contact with a permanent magnet or magnet field. Ordinarily cold-drawn steel is generally used because of its low cost and general availability. You will use mainly flats and strips. Here the only requirement you must comply with is that the material must be well cleaned. The surfaces that will be in contact with magnets must be well sanded. You must not forget: better contact, better performance. Other than contact surfaces must be protected against corrosion by covering with a suitable paint.
    I suggest that prior to cutting or machining soft magnetic materials that you will use for electro-magnets as core material, that you heat it up to cherry-red and let it cool down slowly. With this heat treatment, the steel will be softer and better usable as core material.
    For fastening, brass material and screws must be used exclusively to avoid unnecessary flux leakages. A steel screw flux leakages. A steel screw through a hole in ceramic magnets is like a shorted electric circuit. You must absolutely avoid them.
    Covering materials for tracks, plastics must be used. One 1/8 inch plexiglass sheet will do it. You can use material other than Plexiglas but the friction relations will be changed. Nonmagnetic metal sheets, like aluminum, brass, etc., are more expensive and have the disadvantage of slightly weakening the magnetic flux and are expensive. Plastic material is more transparent for magnetic flux.
    For rotor (roller) coverage you can use a plexiglass tube of 1 and 1/8 inch ID, although covering is not absolutely necessary. The ceramic magnet rings have a hard and ideally smooth surface. If properly adjusted they will run well without any cover also.
    Brackets, feet, supports could be made from any non-magnetic material. The best again are plexiglass or aluminum. Plexiglass could be very easily glued together and aluminum can be bent into any shape.
    The beauty of my advanced types of permanent magnet motors is that they can be built from any non-magnetic material. Except for the shaft, electromagnet and ceramic magnets, the whole motor could be built from wood. If Balsa will be used, your motor will be bantam weight.
    ________________________________________
    Chapter 3

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przepraszam za zaśmiecanie forum, ale może znajdzie każdy coś dla siebie w tm opisie. Oczywiście w ograniczonym zakresie...

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jakieś dodatkowe pytania?

    Dodano po 3 [minuty]:


    Cecha Perendev Single Rotor Perendev Single Stator Unit
    Outside diameter of the wheel 350 500 Mm
    Inside diameter of the wheel 20 360 Mm

    Distance Edge - Entry gate (First track) 25 40 Mm
    Distance Edge - Exit gate (First track) 25 40 Mm
    Distance Edge - Entry gate (Last track) 25 25 Mm
    Distance Edge - Exit gate (Last track) 25 25 Mm

    Diameter holes counter weights 22 22

    Number of magnets per track 30 18
    Length of a track in degrees 360 180
    Number of tracks 1 1
    Degrees covered with tracks 200 200
    10th of degrees to adjust track distance 0 0

    Magnet type 3 4
    Long side of hole for magnets 40 40 Mm
    Short side of hole for magnets 15 15 Mm
    Angle magnets against radius at Entry (bottom) 30 30
    Angle magnets against radius at Exit (top) 30 30

    Step between objects Angle Angle
    Centerpoints No No
    Hulp lines No No
    Create wire frame No No
    Only points No No

    Calibration factor 92 92

    Long side stator 200 200 Mm
    Short side stator 400 400 Mm
    Type of stator 1 1
    Number of stators 1 1

    Dodano po 37 [sekundy]:

    to powyzęj to miala byc tabela z danymi, niestety rozsypala sie...

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zacznijmy mowic jak naukowcy a nie jak politycy. Nie jest to jednak możliwe na otwartym forum. Otwórzmy forum tylko dla Perendev Device! Śmieci są nam niepotrzebne!!!!!!!!!!!!!!!

  • #161 09 Mar 2007 20:51
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Trochę tego dużo, ale z tego na początku widzę, że ktoś szuka naiwnych, co mu dadzą pieniądze... ;)

    Jest tam gdzieś napisane coś, co jest odpowiedzią na moje pytanie? bo szkoda mi czasu, żeby czytać wszystko.
    Jednak przejrzałem całość. Jedyny opis działania: "Yes it spins, very well, but not of it's own power.". ;)

    Jeszcze uwaga: zniknęła część wzorów i rysunki - może podaj link i gdzie w tym jest istotna informacja?

  • #162 09 Mar 2007 20:53
    TomaszGT
    Poziom 10  

    hehe, dobre

    Dodano po 38 [sekundy]:

    ja tez bylem sceptykiem...

  • #163 09 Mar 2007 20:56
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Jak na razie nie przedstawiłeś nic, co uzasadniałoby opinię inną, niż sceptyczna. A ja myślę logicznie. ;)

  • #164 09 Mar 2007 21:15
    TomaszGT
    Poziom 10  

    rysunki i wzory
    poszukaj, a co do tej opinii "Yes it spins, very well, but not of it's own power" to budujące stwierdzenie Tomasza z 2003 roku :) (prawie jak sprzed 2 tysiecy lat )

    Dodano po 1 [minuty]:

    a patencik widziales?

    Dodano po 1 [minuty]:

    ja nawet jako inzynier nie potrafię wytlumaczyc jak dziala silnik doroslemy czlowiekowi po 8-9 klasach podstawowki

    Dodano po 28 [sekundy]:

    ...silnik spalinowy :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    niemniej jednak to nie strefa 11. Tematem tym zaraziłem się od innych kolegów z mojej firmy, którzy są praktykami w dziedzinie mechaniki. Magnetyzm stal sie nasza pasja.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Nie zbudowalismy jednak takiego power engine jak Perendev. Wiemy, ze to dziala z malego modelu - bardzo ciezko wypracowanego.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A nasze wnioski z tej naszej pracy...jestesmy za biedni by podolac temu w naszej nielicznej grupie half-sceptykow

    Dodano po 34 [sekundy]:

    projektowi

    Dodano po 2 [minuty]:

    To przerasta nasze finansowe mozliwosci, majac rodziny jestesmy powaznie ograniczeni (glownie przez nasze zony)

    Dodano po 6 [minuty]:

    Spokojnej nocy, dobranoc wszystkim :)

  • #165 09 Mar 2007 21:16
    _jta_
    Specjalista elektronik

    TomaszGT napisał:
    rysunki i wzory
    poszukaj, a co do tej opinii "Yes it spins, very well, but not of it's own power" to
    budujące stwierdzenie Tomasza z 2003 roku :) (prawie jak sprzed 2 tysiecy lat )

    Podajesz tu opinię, a nie fakt; autor cytowanej wypowiedzi przedstawił spostrzeżenie,
    a nie opinię; co do autora i czasu wypowiedzi, to cytuję z nagłówka:
    Cytat:
    From: Sterling D. Allan
    Sent: Monday, March 06, 2006 1:37 PM


    i zwracam uwagę, że w tej dyskusji, z której zapis podałeś, jest to jedyna wypowiedź
    mówiąca o tym, jak wygląda działanie urządzenia, o które chodzi, jest to ostatnia jego
    wypowiedź, i z dwóch osób dyskutujących to nie on chciał wyłudzić pieniądze.
    Na szukanie takiego bełkotu szkoda mi czasu i pasma przesyłowego sieci, która bywa
    użyteczna do przesyłania dużo wartościowszych informacji.

    TomaszGT napisał:
    a patencik widziales?

    Widziałem sporo patentów urządzeń, które nie działały, więc z patentu nic nie wynika.

    TomaszGT napisał:
    ja nawet jako inzynier nie potrafię wytlumaczyc jak dziala silnik
    doroslemy czlowiekowi po 8-9 klasach podstawowki


    Nie pytam o tłumaczenie, jak działa, a o opis działania. Widziałeś jakiś taki opis?
    A może widziałeś działające urządzenie, i możesz opowiedzieć swoje spostrzeżenia?
    Poza tym nie ma potrzeby tłumaczenia komuś po podstawówce - tu wiele osób, w tym
    i ja, ma większą wiedzę - może znacznie większą, niż byś przypuszczał.

    TomaszGT napisał:
    niemniej jednak to nie strefa 11. Tematem tym zaraziłem się
    od innych kolegów z mojej firmy, którzy są praktykami w dziedzinie mechaniki.
    Magnetyzm stal sie nasza pasja.

    O, to może opowiesz coś o waszych osiągnięciach?

  • #166 09 Mar 2007 21:26
    TomaszGT
    Poziom 10  

    ooo
    cjestes

    Dodano po 7 [minuty]:

    Opis dzialania silnika jest w patencie. Urzadzenie mozna bylo zobaczyc, ale wstep byl bardzo drogi wiec nie bylem.

  • #167 09 Mar 2007 21:33
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Nie rozumiem, dlaczego inżynierowi jest tak trudno napisać choć parę zdań o działaniu tego urządzenia.
    Jedynym logicznym wytłumaczeniem wydaje mi się takie, że to urządzenie nie działa... ;)

    Może podsumuję: TomaszGT stwierdził w https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=3661050#3661050,
    że silnik Perendeva działa; jak dotąd nie opisał, na czym miałoby polegać to działanie; przytoczył jedynie jakąś
    dyskusję, w której jeden z uczestników starał się wyłudzić pieniądze, a drugi stwierdził, jak mu ten silnik działa,
    co zacytowałem - była to ostatnia jego wypowiedź, więc nie zmienił już potem zdania, nie stwierdził, że coś mu
    zaczęło działać; na koniec TomaszGT napisał o jakimś pokazie, na którym nie był... i to wszystko.
    Nie widzę w tym wszystkim najmniejszego powodu, by twierdzenie, że silnik działa, traktować poważnie. ;)

  • #168 10 Mar 2007 14:23
    kopytko686
    Poziom 14  

    to ten perendev działa czy nie ?? bo chce zrobć takie cudo ale mniejsze na magnesach 6x4mm (neodymowych) 0,21groszy sztuka za dużo nie strace a
    może coś wyjdzie ??

  • #169 10 Mar 2007 14:43
    _jta_
    Specjalista elektronik

    A co chcesz rozumieć przez określenie "działa"?
    Jeśli to, że jakaś maszyna zrobiona według jego opisu będzie się kręcić, jak będzie napędzana jakimś silnikiem,
    to mamy informacje, że działa; jeśli że ma się kręcić sama, i jeszcze coś napędzać, to nie, coś takiego to już nie
    wychodzi... takie są obserwacje, o których mi wiadomo, i taki jest wniosek ze znanych mi praw fizyki.
    Ale myślę, że praw fizyki uczyłeś się w szkole, co stoi na przeszkodzie, by z skorzystać ze szkolnej wiedzy?

  • #170 10 Mar 2007 14:45
    kopytko686
    Poziom 14  

    ale moim zdaniem to powinno działać samo

  • #171 10 Mar 2007 14:58
    Zbyszek Kopeć
    Poziom 26  

    Od tysięcy lat są odkrywane wciąż nowe prawa fizyki.

  • #172 10 Mar 2007 16:08
    _jta_
    Specjalista elektronik

    :arrow: kopytko686 - a czy ma działać dlatego, że tak chcesz, czy też masz jakiś racjonalny powód do takiego zdania?

    Jak ktoś chce, to może - określając swoje zdanie - nie liczyć się z tym, co Natura mówi o sobie, ale wtedy to jego
    zdanie nie będzie już o niej, o tym jaka ona jest, lecz o jego wyobrażeniach, czy chęciach, jaką chciałby, by była.

    Kilkadziesiąt lat temu był w ZSRR taki uczony o nazwisku Łysenko, który uważał, że Naturę można nakłonić, przez
    odpowiednią agitację, by stała się taka, jak sobie życzymy. Ale jakoś to się nie chciało sprawdzić w praktyce. ;)

    :arrow: Zbyszek Kopeć - bardzo niewiele - parę na stulecie - odkrywamy takich, których nie da się przewidzieć.

  • #174 17 Mar 2007 09:20
    TomaszGT
    Poziom 10  

    Witam ponownie. Na tym filmie nie działa...to prawda. Sama ręka operatora porusza wałkiem "silnika" :). Jednak swego czasu były dwa filmy prezentujące silnik bardzo dokładnie i tam działał. Filmy zniknęły - zachował mi się tylko jeden z nich. Troche dziwnie to wyglądało - wg mojej ówczesnej wiedzy i moih kolegów taki silnik mógł działać tylko w próżni. Nasz sceptycyzm trwał bardzo, bardzo długo. Najpierw spędziliśmy ponad pół roku na gadaniu o niczym. Trudno było zrozumieć to gdy zrobiliśmy pierwsze modele z jednym wirnikiem i stojanem. W zależności od ilości magnesów wirnik pokonywał tylko drogę pomiędzy magnesami. I w tym miejscu wszyscy na tym forum zatrzymują się...Na tym etapie rozważań zgadzam sie ze wszystkimi, że silnik nie działa - to oczywiste. No i dalej wszystko metodą prób i błędów zadając sobie mnóswo pytań i próbując na nie w jakiś sposób odpowiedzieć, np.: czy możemy ukierunkować nasz pole magnetyczne i zmniejszyć je możliwie blisko zeru? Jak zmierzyć nasze pole? Czy to ma być silnik działający na zasadzie odpychania, przyciągania lub też ich kombinacji? Czy dostępne są materiały, które umożliwią nam działanie tego pola tylko wzdłuż osi magnesu, czy też należy taki magnes zbudować z najsilniejszym polem tylko na jego biegunach? Czy geometria ułożenia magnesów i ich ilość, materiał jest istotny? Dlaczego silnik zatrzymuje się pomimo naszej poprawnie zbudowanej geometrycznie konstrukcji? Czy są dostępne powszechnie magnesy zapewniające możliwość napędzania innych urządzeń, np. prądnicy? Materiał komponentów i środowisko w którym ma to pracować? I znowu...najsilniejsze magnesy na rysnku to m. neodymowe (bardzo silne). O ich mocy nie trzeba nikogo przekonywać jeszcze kilkanaście lat wcześniej było o nie do pomyślenia stworzenie magnesu o tak silnie skumulowanej energii. Izolatory magntyczne - istnieją - powszechnie stosowane w róznych urządzeniach - należy je odpowiednio dobrać do parametrów magnesów. I to co ważniejsze, najbardziej trudne - ustalenie faz budowanego silnika i ... P. S. Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej op historii Perendev'a odsyłam do jeden z wielu stron: http://peswiki.com/energy/Directory:Perendev_Power_Developments_Pty_(Ltd)#Sept._26.2C_2006..
    Pozdrawiam. Tomasz.

  • #175 17 Mar 2007 14:09
    _jta_
    Specjalista elektronik

    :arrow: TomaszGT
    wiele osób tu pisze o próbach, żeby coś zadziałało, ale nikt nie określa co i jak ma zadziałać
    - może zamiast zastanawiać się nad materiałami określ, jaki układ pola chcesz uzyskać;
    w jaki sposób ma działać - na jakiej zasadzie, jak działanie ma zależeć od wielkości pola?

    Znane zjawiska są proporcjonalne do iloczynu wartości pól (czyli do drugiej potęgi pola,
    gdyby było coś zależnego od pierwszej potęgi pola, to działanie zależałoby od kierunku
    pola - zmieniałoby się po zamianie biegunów - taki efekt też znamy, rozpad neutronu, ale
    to się daje zmierzyć w temperaturze ciekłego helu, bo efekt jest tak słaby, że w wyższej
    temperaturze ruchy cieplne go niszczą); ostatnio odkryto efekt Faradaya (skręcenie
    polaryzacji fali elektromagnetycznej w polu magnetycznym) w próżni; jednak te wszystkie
    zjawiska - inne niż proporcjonalne do kwadratu pola - są bardzo słabe, żeby je zobaczyć
    trzeba robić superdokładne pomiary - tylko nieliczne laboratoria to potrafią.

    A co rozumiesz przez izolatory magnetyczne, i jaką mają spełniać rolę w tym silniku?

    No i jeśli chodzi o magnesy, to koncepcje zrobienia magnesów tak silnych, jak neodymowe,
    były już ponad 60 lat temu - tylko od koncepcji do sprzedaży w Polsce jest daleka droga.

  • #176 19 Mar 2007 20:46
    TomaszGT
    Poziom 10  

    _jta_...Zacznijmy od początku. Mamy wiedzę "zerową" i wielkie chęci do zbudowania maszyny permanentnej, która będzie w stanie napędzać prądnicę. _jta_ - materiały są bardzo ważne. Załóżmy jednak dla naszych celów, że wiemy jakie mamy użyć. Łopatologia: silnik zbudowany jest z ułożyskowanego na wałku wirnika, na którym kole osadzone bedą magnesy oraz na tzw. stojanie (zewnętrznym korpusie). Wiemy, że silnik nie będzie obracał się jeżeli będzie posiadał 1 wirnik i jeden stojan. Maszyna ma działać na zasadzie odpychania, czyli znamy ułożenie biegunów magnesów w silniku...magnesy neodymowe są na rynku polskim od wielu lat...tyle, że cena ich stała się obecnie bardziej przystępna. Rozważmy teoretycznie: czy maszyna, np. z 3 wirnikami i z 3 stojanami może wprawić w ruch obrotowy wirnik? Raczej nie. Czy zmienne kątowe ułożenie magnesów pozwoli na wykonanie pracy? Dalej...izolatory...jeśli pola magnetyczne sąsiadujących magnesów nachodzą na siebie, wówczas ich siły niejako "znoszą się" powodując zatrzymanie maszyny po zbliżeniu się do sąsiedniego bieguna magnesu. Warto pomyśleć o ukierunkowaniu pola tych magnesów i zmniejszeniu w odpowiednim ich miejscu (jest to możliwe). Może warto zastosować ponadto dwa rodzaje materiałów magnetycznych. Rozważ to proszę...Jeszcze jedno...magnesy nie rozładowują się tak szybko jak to inni mówią...wystarczy zrobić prosty eksperyment: zaczepić na górnej części metalowej futryny od drzwi - magnes wraz z zamocowanym na nim odważnikiem (o masie pozwalającej na utrzymanie ciężarka). Sprawdźmy jak długo utrzyma się na swym miejscu. Minuta, godzina, doba, miesiąc ??? Wiemy, że środowisko kwasow itp. zmniejsza energię magnesów, więc omińmy to ze względu na to, że środowiskiem pracy naszego silnika będą warunki "pokojowe". Czekam na dalsze rozważania...Pozdrawiam. TomaszGT

  • #177 19 Mar 2007 21:46
    _jta_
    Specjalista elektronik

    A co rozumiesz przez "maszynę permanentną"?

    Jak na razie nie jest znane żadne zjawisko, które dałoby możliwość zrobienia z układu magnesów stałych
    silnika, który by się kręcił i coś napędzał, nie mając żadnego napędu poza tymi magnesami; można uzyskać
    energię z rozmagnesowania magnesów, ale niewiele - tyle, ile jej w nich zmagazynowano, a przecież koszt
    tych magnesów zawiera w sobie również koszt energii, jaką w nich zmagazynowano (i jest dużo większy);
    metoda uzyskania energii z rozmagnesowania magnesów może być mniej więcej taka: magnes wykonuje
    pracę przyciągając coś, potem go rozmagnesowujemy, i ruch z powrotem nie wymaga wykonania pracy;
    bez rozmagnesowania magnesu ruch z powrotem wymaga takiej samej pracy i silnik nie działa.

    "środowisko kwasow itp. zmniejsza energię magnesów"? - skąd taka informacja? w średniowieczy było
    rozpowszechnione przekonanie, że czosnek szkodzi igle magnetycznej - może nie całkiem bez podstaw,
    bo siarka zawarta w czosnku katalizuje korozję - ale że z tego powodu zakazywano zabierania czosnku
    na statek (żeby się nie popsuł kompas), i marynarze chorowali na szkorbut, to już była przesada...

    Pole magnetyczne jest zgodne z równaniami Maxwella, jedno z nich podaje, że w ruchu po zamkniętej
    drodze całka z iloczynu pola H i przesunięcia jest równa prądowi elektrycznemu płynącemu poprzez
    powierzchnię rozpiętą na tej drodze - jeśli wzdłuż takiej drogi przesuwamy biegun magnesu, dający
    strumień pola Fi, to wykonana praca jest równa całce z H*Fi - czyli jak prąd nie płynie, to będzie zero.
    W roli tego prądu może być "prąd przesunięcia" - zmiana pole elektrycznego - to było konieczne, bo bez
    tego prąd by zależał od wyboru powierzchni w układzie z kondensatorem (przez przewody prąd płynie,
    a między okładzinami nie - uwzględnienie "prądu przesunięcia" usunęło ten problem).

    Z tego wynika, że aby silnik magnetyczny mógł coś napędzać, trzeba by znaleźć odstępstwo od równań
    Maxwell-a - wśród naukowców są tacy, którzy próbują, i wszystkie próby kończą się niepowodzeniem.

    Błąd wielu konstrukcji takiego silnika polega na założeniu, że jeśli magnesy ustawi się pod kątem - np.
    na okręgu, w jego płaszczyźnie tak, by każdy magnes był skierowany pod kątem ostrym do kierunku do
    środka okręgu, to uzyska się pole magnetyczne w kierunku ustawienia magnesów, a więc z "wirem" -
    a naprawdę wychodzi pole w kierunku promienia okręgu, żadnego "wiru" nie ma, i silnik nie działa.

  • #178 20 Mar 2007 18:27
    TomaszGT
    Poziom 10  

    :arrow: odpowiedzi poniżej...

    A co rozumiesz przez "maszynę permanentną"?

    Maszyna permanentna”? Załóżmy, że maszyna będzie pracować w sposób ciągły w czasie, t>1 h. To pozwoli nam ocenić wstępnie czy jest możliwe zbudowanie silnika, którego wirnik będzie czerpał energię z magnesów (…) Silnik nie może być zasilany za pomocą zewnętrznych źródeł zasilania (en. elektryczna, itp., a tylko z samej skumulowanej energii w magnesach. Ponadto nie stosujemy, żadnych układów elektronicznych, które będą nam zmieniać stopień namagnesowywania magnesów stałych.
    Jak na razie nie jest znane żadne zjawisko, które dałoby możliwość zrobienia z układu magnesów stałych
    silnika, który by się kręcił i coś napędzał, nie mając żadnego napędu poza tymi magnesami; można uzyskać
    energię z rozmagnesowania magnesów, ale niewiele - tyle, ile jej w nich zmagazynowano, a przecież koszt
    tych magnesów zawiera w sobie również koszt energii, jaką w nich zmagazynowano (i jest dużo większy);
    metoda uzyskania energii z rozmagnesowania magnesów może być mniej więcej taka: magnes wykonuje
    pracę przyciągając coś, potem go rozmagnesowujemy, i ruch z powrotem nie wymaga wykonania pracy;
    bez rozmagnesowania magnesu ruch z powrotem wymaga takiej samej pracy i silnik nie działa.

    Zgadzam się z Tobą, ale postęp w nauce idzie nieubłagalnie do przodu. Jeszcze moi pradziadkowie nie wierzyli w telewizory, możliwość przesyłania i odbierania sygnałów radiowych w czasie rzeczywistym. Mówili, że to wymysł szatana. Nie wnikajmy w stare schematy. Chyba wiesz jak ludzie są otwarci na wszelkie nowości…znowu trzeba łamać głowę…te komputer, kto to ogarnie, itd. I wcale im się nie dziwię. Dla naukowca - wynalazcy jednak nie może być tego typu barier.

    "środowisko kwasów itp. zmniejsza energię magnesów"? - skąd taka informacja? w średniowieczy było
    rozpowszechnione przekonanie, że czosnek szkodzi igle magnetycznej - może nie całkiem bez podstaw,
    bo siarka zawarta w czosnku katalizuje korozję - ale że z tego powodu zakazywano zabierania czosnku
    na statek (żeby się nie popsuł kompas), i marynarze chorowali na szkorbut, to już była przesada...

    ...z tymi magnesami radzę zrobić solidne doświadczenia…Nie opieraj się jednak na badaniach polskich naukowcach z WAT-u. Radzę skorzystać z innych światowych naukowych placówek, które zmieniły obraz nauki o magnetyzmie, jaki znamy ze studiów.

    Pole magnetyczne jest zgodne z równaniami Maxwella, jedno z nich podaje, że w ruchu po zamkniętej
    drodze całka z iloczynu pola H i przesunięcia jest równa prądowi elektrycznemu płynącemu poprzez
    powierzchnię rozpiętą na tej drodze - jeśli wzdłuż takiej drogi przesuwamy biegun magnesu, dający
    strumień pola Fi, to wykonana praca jest równa całce z H*Fi - czyli jak prąd nie płynie, to będzie zero.
    W roli tego prądu może być "prąd przesunięcia" - zmiana pole elektrycznego - to było konieczne, bo bez
    tego prąd by zależał od wyboru powierzchni w układzie z kondensatorem (przez przewody prąd płynie,
    a między okładzinami nie - uwzględnienie "prądu przesunięcia" usunęło ten problem).

    Wszystko to jest bardzo ciekawe co piszesz i prawie oczywiste dla prawie każdego z nas…ale zawęźmy nasze rozważania do kilku punktów o których pisałem wcześniej. Nie ma sesnu tracić czasu na pisanie o tym, że nasz praprzodek wymyślił koło...

    Z tego wynika, że aby silnik magnetyczny mógł coś napędzać, trzeba by znaleźć odstępstwo od równań
    Maxwell-a - wśród naukowców są tacy, którzy próbują, i wszystkie próby kończą się niepowodzeniem.

    Nie wszystkie próby kończą się niepowodzeniem…
    Jeszcze jedna uwaga: prawa fizyki i matematyki nie obowiązują we wszystkich dziedzinach życia. Bardzo często są błędne. Powinieneś wiele takich przykładów znać chociażby ze studiów…
    A po drugie…warto poczytać historię…wielcy naukowcy mylili się wielokrotnie (również Albert Einstein), a ich teorie był obalane lub też były rozszerzane zmieniając rażąco istotę sprawy.


    Mam nadzieję, że to będzie nasza ostatnia rozmowa, w której poruszamy temat ogólników naukowych. Nie mam zamiaru przekonywać nikogo do tego czy ta maszyna działa czy też nie. Jestem urodzonym sceptykiem, lecz nie potrafię wytłumaczyć niektórych zjawisk. Moja wieloletnia praca z maszynami dała mi do myślenia jak bardzo często nie znamy zachowań niestabilności procesu technologicznego w obliczu wielu zmiennych czynników zewnętrznych, o których nie ma w podręcznikach. Rozważania teoretyczne bardzo często wydają się oczywiste, lecz rzeczywistość jest inna. (Zostawmy temat mojej pracy zawodowej). Wolałbym skupić się na konkretach i rozważaniach teoretycznych do założeń, które tutaj przytoczyłem w poprzednim poście. Liczę na współpracę z Tobą _jta_ oraz innymi zainteresowanymi o ile tacy istnieją . Przyznam się, że moje prace związane z tym projektem zawiesiłem ze względów opisanych wcześniej na tym forum.

    Błąd wielu konstrukcji takiego silnika polega na założeniu, że jeśli magnesy ustawi się pod kątem - np.
    na okręgu, w jego płaszczyźnie tak, by każdy magnes był skierowany pod kątem ostrym do kierunku do
    środka okręgu, to uzyska się pole magnetyczne w kierunku ustawienia magnesów, a więc z "wirem" -
    a naprawdę wychodzi pole w kierunku promienia okręgu, żadnego "wiru" nie ma, i silnik nie działa.

    Wreszcie coś na temat…:D Masz całkowitą rację. Nie działa. Rozważmy dodanie do tego rozwiązania – użyjmy różnych typów materiałów magnetycznych oraz izolatorów magnetycznych (wszystko to jest dostępne na rynku europejskim). Czekam na Twoje spostrzeżenia, bo jak dotąd nie wziąłeś tego pod uwagę…co nauka mówi o tym…czy można zmniejszyć pole magnetyczne magnesu stałego? Czy też możemy wywołać inny efekt?

    Pozdrawiam
    Tomasz GT

  • #179 20 Mar 2007 19:10
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Piszesz "nie wszystkie próby kończą się niepowodzeniem […] " - podaj jakikolwiek przykład,
    w którym stwierdzono odstępstwo od równań Maxwell-a. Dopóki tego nie będzie, nie ma co
    myśleć o materiałach, bo nie ma według czego projektować układu, który się z nich zbuduje

    Piszesz "prawa fizyki i matematyki [...] bardzo często są błędne." - podaj jakiś przykład.

    I może określ jaki efekt chcesz wywołać, opisz go, zamiast wymyślać nazwę, bo jak piszesz
    nazwę, to nie wiem, co masz na myśli, żeby się dowiedzieć musiałbym zapytać, to spowalnia
    przekazywanie informacji. Pole magnesu zmniejsza się przy ogrzaniu - można to wykorzystać
    do zbudowania silnika z samych magnesów, wykorzystującego jakieś źródło ciepła...

  • #180 20 Mar 2007 19:19
    TomaszGT
    Poziom 10  

    Hmm...zatwardziały pesymista z pana - panie Jurku

    Dodano po 1 [minuty]:

    Szanuje Twoją wiedzę, ale nie bądz taki sztywny

    Dodano po 2 [minuty]:

    Na pierwsze i drugie stwierdzenie nie udzielę odpowiedzi tylko z tego względu, że jako pracownik lub wykładowca - specjalista naukowy w dziedzinie fizyki powinienec wiedziec o czym mowie...

    Dodano po 1 [minuty]:

    ooo zaczynamy rozmawiac...

    Dodano po 1 [minuty]:

    do naszego projektu nie będziey korzystac z zewnętrznego zrodla ciepla...