Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Fabia I 1.4 MPI 68 KM - rozrusznik nie reaguje

DD76 22 Jul 2022 08:42 768 17
Automation24
  • #1
    DD76
    Level 3  
    Witam.
    Mam problem z rozruchem Skody Fabii I z silnikiem 1.4 MPI 68 KM. Po przekręceniu kluczyka, kontrolki się świecą normalnie tylko tyle, że rozrusznik nie reaguje. Dodam, że rozrusznik jest sprawdzony(na "krótko"), kostka stacyjki została wymieniona na nową znanej firmy. Słyszałem, że wadliwy może być przekaźnik tylko nie wiem który? Auto ma też zamontowany auto-alarm i nie wiem też czy wina nie leży po tej stronie.
  • Automation24
  • #3
    andrzej20001
    Level 43  
    Nie ma przekaźnika chyba że to automat. Z kostki bezpośrednio też "na ostro" przewodem mostkowałes i nic?? Moze jakieś immo dokładane siedzi.
  • Automation24
  • #4
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    DD76 wrote:
    Auto ma też zamontowany auto-alarm

    Co do tej pory odcinał alarm ?
    Znajdź centralkę i przywróć rozcięte obwody "odcięcia" do stanu fabrycznego.
  • #5
    DD76
    Level 3  
    damian1115 wrote:
    Który to jest rok produkcji? Może się znajdzie rozpiska.
    2002

    Dodano po 1 [minuty]:

    andrzej20001 wrote:
    Nie ma przekaźnika chyba że to automat. Z kostki bezpośrednio też "na ostro" przewodem mostkowałes i nic?? Moze jakieś immo dokładane siedzi.

    Immobilizer fabryczny.Które przewody na wtyczce do kostki mam zawrzeć?

    Dodano po 11 [minuty]:

    CameR wrote:
    DD76 wrote:
    Auto ma też zamontowany auto-alarm

    Co do tej pory odcinał alarm ?
    Znajdź centralkę i przywróć rozcięte obwody "odcięcia" do stanu fabrycznego.

    Przy włączonym alarmie kręcił rozruszkikiem ale nie odpalał.Auto wraz z alarmem ma ponad 20 lat i nie wiem czy instalacja alarmu czegoś nie blokuje.
  • #6
    ladamaniac
    Level 39  
    DD76 wrote:
    Które przewody na wtyczce do kostki mam zawrzeć?


    Jak masz opis na wtyczce albo kostce to mostkujesz oznaczone 30 (plus stały) z 50 (rozrusznik), często na kostce jest opis styków.
  • #7
    damian1115
    Level 36  
    Znalazłem rozpiskę, ale jest to dosyć spory wachlarz roczników, i nie wiem czy jest zgodny ze stanem faktycznym.
    https://bezpieczniki.net/skoda-fabia-1997-2007-bezpieczniki-schemat/
  • #8
    DD76
    Level 3  
    Skoda Fabia I 1.4 MPI 68 KM - rozrusznik nie reaguje
    ladamaniac wrote:
    DD76 wrote:
    Które przewody na wtyczce do kostki mam zawrzeć?


    Jak masz opis na wtyczce albo kostce to mostkujesz oznaczone 30 (plus stały) z 50 (rozrusznik), często na kostce jest opis styków.



    Łączę tak jak pokazałem na zdjęciu i nic. Na kostce są dwa styki o oznaczeniu 30, ja łączę tylko jeden z nich do 50.
  • #11
    DD76
    Level 3  
    ladamaniac wrote:
    Sprawdź, czy na obu zaciskach 30 masz napięcie, kontrolką nie miernikiem.


    Czyli jak nie będzie napięcia, może to oznaczać, że kabel jest przetarty?
    Jak napięcie będzie czy to może znaczyć, że kabel 50(od rozrusznika) jest przetarty?
    Czy istnieją jeszcze jakieś inne przyczyny, że po zmostkowaniu złącza 50 z 30 rozrusznik nie kręci?
  • #12
    hobbista
    Level 20  
    Według schematów na stacyjce zacisk do rozrusznika to 50b a nie 50
  • #13
    DD76
    Level 3  
    ladamaniac wrote:
    Sprawdź, czy na obu zaciskach 30 masz napięcie, kontrolką nie miernikiem.


    Sprawdzone,na obu 30 jest prąd.

    Dodano po 7 [minuty]:

    hobbista wrote:
    Według schematów na stacyjce zacisk do rozrusznika to 50b a nie 50


    Mostkowałem i na 50b i nic,nie kręci.
  • Helpful post
    #14
    hobbista
    Level 20  
    Fabrycznie tam po drodze kostka stacyjki - rozrusznik nic nie ma . Chyba że rozrusznik odcina dokładany alarm . Poradę w takim przypadku miałeś wyżej
    CameR wrote:
    DD76 wrote:
    Auto ma też zamontowany auto-alarm

    Co do tej pory odcinał alarm ?
    Znajdź centralkę i przywróć rozcięte obwody "odcięcia" do stanu fabrycznego.
  • #15
    DD76
    Level 3  
    hobbista wrote:
    Fabrycznie tam po drodze kostka stacyjki - rozrusznik nic nie ma . Chyba że rozrusznik odcina dokładany alarm . Poradę w takim przypadku miałeś wyżej
    CameR wrote:
    DD76 wrote:
    Auto ma też zamontowany auto-alarm

    Co do tej pory odcinał alarm ?
    Znajdź centralkę i przywróć rozcięte obwody "odcięcia" do
    Jak alarm był włączony rozrusznik kręcił tylko nie odpalał.Problem jest taki,że po przekręceniu stacyjki jest kompletna cisza,rozrusznik nie kręci(tak jakby to była wina kostki,kostka była nowa wsadzona i nic na krótko na wtyczce do kostki 50 do 30 i 50b do 30 też nic) .
    Na "krótko" czyli przewód bezpośredni od rozrusznika do "+" odpala tylko musi być kluczyk w stacyjce przekręcony na pozycję pierwszą.


    Dodano po 18 [minuty]:

    hobbista wrote:
    Fabrycznie tam po drodze kostka stacyjki - rozrusznik nic nie ma . Chyba że rozrusznik odcina dokładany alarm . Poradę w takim przypadku miałeś wyżej
    CameR wrote:
    DD76 wrote:
    Auto ma też zamontowany auto-alarm

    Co do tej pory odcinał alarm ?
    Znajdź centralkę i przywróć rozcięte obwody "odcięcia" do stanu fabrycznego.


    Przy włączonym alarmie rozrusznik kręcił a teraz rozrusznik milczy a kontrolki świecą się normalnie(nie przygasają)
    Auto odpala na krótko bezpośrednio z rozrusznika do "+".
    Na wtyczce do kostki było sprawdzane 50 do 30 i 50b do 30 i nic. Jeszcze wcześniej próbowałem na nowej kostce i też nic.
  • Helpful post
    #16
    hobbista
    Level 20  
    Napiszę inaczej . Jeśli masz skrzynię biegów manualną , nie automatyczną to z kostki stacyjki zacisk 50b przewód koloru czerwono-czarny idzie do rozrusznika . Fabrycznie nic nie ma na jego drodze . Teraz zadanie dla Ciebie .Osłona pod kierownicą ,dolna część deski , ta z kieszonką po lewej stronie do wymontowania . Uwaga na przewody od gniazda diagnostycznego . Gniazdo diagnostyczne można wypiąć . Teraz niejako palcem po przewodzie czerwono -czarnym zobaczyć co to tam na nim jest podłączone .
  • #17
    DD76
    Level 3  
    hobbista wrote:
    Napiszę inaczej . Jeśli masz skrzynię biegów manualną , nie automatyczną to z kostki stacyjki zacisk 50b przewód koloru czerwono-czarny idzie do rozrusznika . Fabrycznie nic nie ma na jego drodze . Teraz zadanie dla Ciebie .Osłona pod kierownicą ,dolna część deski , ta z kieszonką po lewej stronie do wymontowania . Uwaga na przewody od gniazda diagnostycznego . Gniazdo diagnostyczne można wypiąć . Teraz niejako palcem po przewodzie czerwono -czarnym zobaczyć co to tam na nim jest podłączone .


    Dziękuję za trafną sugestię. Wina leżała po stronie kabla od rozrusznika. Zrobiłem obejście od rozrusznika nie za bardzo mam czas demontować pół deski rozdzielczej. Działa jak powinno działać czyli z kluczyka.
  • #18
    DD76
    Level 3  
    Sugestia hobbisty była trafna.